De oude school

Hier hebben we overnacht. Een oud schoolgebouw wat tegenwoordig niet meer wordt gebruikt. Het eiland heeft ongeveer 100 bewoners.
Geologie van West Noorwegen...

September 14th 2005
Na een excursie door het gebied rond het Sognefjord over de geologie van West Noorwegen zijn we naar het eiland Atloy gegaan om een deel van het eiland geologisch in kaart te brengen. Eindelijk weer zee! Op het eiland wat ongeveer 20 bij 20 km is en voor het grootste deel bestaat uit rotsen hebben we met een kompas metingen gedaan van de rostformaties. Hier hebben we gelogeerd in een oud schoolgeb ... read more
Europe » Norway » Western Norway » Atløy

Norwegian Flag Two centuries of Viking raids into Europe tapered off following the adoption of Christianity by King Olav TRYGGVASON in 994. Conversion of the Norwegian kingdom occurred over the next several decades. In 1397, Norway was absorbed into a union with De... ... read more
Tot: 0.059s; Tpl: 0.003s; cc: 8; qc: 43; dbt: 0.037s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb