30-31/07 Coromandel : Cathedral Cove - Hot water beach - ..... Auckland :(

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand
July 31st 2014
Published: July 31st 2014

Tweede dag in dit paradijselijk uithoekje van NZ. Een lus maken is niet mogelijk want er zijn nu eenmaal te weinig wegen in de coromandel. Onze tijd is kort dus we steken over van west naar oost om een van de mooiere baaien mee te pikken voor we naar Hot water beach trekken. Cathedral cove. Een grote rots die uitgehouwen is door de zee. Bij laag tij kan je eronderdoor wandelen, dat hebben we dus ook gedaan. De 45minuten lange wandeling naar de grot was op zijn minst uitdagend. De zware regenval van vorige nacht had alle paden omgetoverd in modderstromen... en wij hadden onze bergschoenen niet aan. We namen toch nog wat zijsprongetjes naar andere mooie plaatsen zoals de stingray bay. Ooit kom ik hier terug in de zomer met een duikbrevet ! We hebben alweer geluk met het weer, het blijft droog en de zon doet haar best om door de wolken te breken. Dat lukt niet helemaal wat het moeilijk maakt om mooie foto's te maken. Deze plek moet er in de zomer nog veel adembenemender uitzien. We komen wel vrij veel mensen tegen tijdens onze wandeling, dit is een zeer populair plaatsje in NZ, met reden ! Compleet uitgeput na de lastige maar zeer mooie wandeling komen we iets na de middag weer aan bij de cabana. We zitten perfect op schema om het laag tij te halen in hot water beach. Parkeren ons op het volgende holliday park, huren een spa en trekken richting het strand. Ook daar is er een gezellige drukte. Je ziet het water van ver al verdampen boven het strand. De temperatuur is ook meer dan aangenaam, 19°C . We graven ons een putje in het strand en merken metteen dat de term HOT niet overdreven is. Het opborrelend water heeft een temperatuur die schommelt rond de 60°C ! We voelens eventjes strandtoeristen, maar tdoet deugd ! We zijn allebei echt versleten! Het slaaptekort en enthousiasme begint ons in te halen. We hebben heel het land doorkruist om het maximum uit onze reis te halen en dat is ons goed gelukt ! Het waren weliswaar overal snelbezoekjes, maar we hebben toch de pracht van dit geweldige land kunnen ervaren. Super eerste kennismaking!
Over onze laatste dag valt niet veel meer te zeggen. We rijden terug naar Auckland.
Morgenochtend brengen we onze jucy terug, die moet nog een grondige poetsbeurt krijgen. We proberen ook onze valiezen weer te pakken en verkennen in de avond nog een laatste Irish Pub. We zullen allebei blij zijn onze vrienden, familie, huisdieren en bed terug te zien (niet noodzakelijk in die volgorde). Terugkomen doen we zeker, liefst zo vlug mogelijk !

Tot: 0.073s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 45; dbt: 0.0431s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb