Thijs Declercq

ThijsD

North America » United States » Utah August 7th 2015

De reis zit er bijna op maar Utah heeft nog veel moois in petto. Utah is voornamelijk woestijn, maar is toch iets natter dan CA. Het is er wel snikje heet! Voortdurend richting 40°C. Je vindt hier wel gesteentes die je nergens anders ter wereld! hebt. In Zion bezoeken we onze eerste canyon. We rijden tot op een overvoll)÷)e parking en gaan dan met een shuttle naar de startplaatsen van de wandelingen. Zelf rijden is niet toegestaan. Zion heeft prachtige rode rotsen en cliffen waartussen een bescheiden riviertje loopt. Minpunt zijn de toeristen. Je bent nooit alleen. De wandelingen zijn allemaal kort en niet erg lastig + er is een shuttle dienst. Gevolg: meer en een ander soort toeristen. Na zion rijden we naar Bryce. Bryce is simpelweg indrukwekkend. 10 tinten oranje ! Diep en smal ... read more

North America » United States » Nevada » Las Vegas August 7th 2015

Vegas was warm. Constant rond de 40°C. De wind is er wel, maar tes net of er een boel haardrogers op je gericht zijn. We stoppen eerst bij Frank, nonkel van Sara. Babbeltjes doen, pintje drinken en mogen ook blijvn eten. Daarna rechtstreeks naar hotel want we zijn echt kapot. Dag erna bezoeken we de Hooverdam. Redelijk indrukwekkend maar te warm om te gezond te zijn. We gaan dan naar lake mead om te zwemmen. Zelfs et meer was pislauw. Chipotle, buymore en terug naar hotel. Aaaaaircooo. Als de zon gt slapen worden wij weer actief. De vegas strip is where its at. Veel licht veel mensen, indrukwekkende gebouwen. We maken 300% winst op de slotmachines en cashen de volle 3 euro. Vegas is wel een echte familieplaats. Hoe later op den avond hoe minder dat ... read more

North America » United States » California August 2nd 2015

We kwamen laat aan in San Diego. Vonden geen kampeerplek en het leek wat tegen te vallen. Iets na middernacht stopten we aan het strand en beslisten we een nachtje in de auto te slapen. However! We kwamen Alice tegen, begonnen te praten en het klikte. Dag erna samen ontbijten en eigenlijk sinds dan bijna al onze dagen samen met Alice en haar vrienden doorgebracht. Alle toffe plekjes bezocht overdag. We overnachtten in een hostel waar ze eens niet moeilijk deden over drank. We leerden er ng meer mensen kennen wat dan weer resulteerde in meer feestjes en plezier. Een ding kon SD ons niet geven, en dat was rust. We gingen ook eens over de grens naar Tijuana Mexico. Hele belevenis. Verkeer was verschrikkelijk. We lieten onze toyota achter om fille en controle te omzeilen. ... read more

North America » United States » California July 30th 2015

Na sixflags moesten we toch even naar het befaamde hollywood. Het verkeerd in LA is verschrikkelijk en de hoeveelheid mensen daar zo mogelijk nog erger. Op de hollywood boulevard staat het vol met dudes in costumes van spiderman, darthvader , en andere characters. We zijn het allemaal vlug beu. Daarvoor waren we naar venice beach getrokken. Gezellig drukke stuk strand met heel wat winkeltjes. Mensen die kunst verkopen langs de straat, Marijuana dokters, skaters met en zonder bikini en toeristen. In een van de omhoogslingerende wegjes van de villawijken in de hollywoodhills ontmoetten we MD. Blond, rijk, 45 ofzo, en vergezeld van haar hond Blanche. Twas ne witten hond. Hele vertellingen over de hollywoodsign en et waterbasin en over hoe LA kapot is in ieder opzicht. Veel bijgeleerd. Daarna nog een hele wegbeschrijving zoals altijd. Muricans ... read more

North America » United States » California July 28th 2015

Door omstandigheden ( geen internet, gsm in meer gegleden enz.) een samenvatting van enkele dagen. De dagen in Yosemite waren top. De vallei is adembenemend maar superdruk. Hoger in de bergen was het ook supermooi en een stuk kalmer. We hebben een paar lange en lastige tochten gemaakt. Cathedral lake, 4mile track, sentinal dome, upper en lower falls, yosemite point..... 1000m stijgen in 5miles was meer dan steil genoeg. Recht blijven in de afdaling bleek soms wat te moeilijk. Na Yosemite deden we snelbezoekjes aan kingscanyon en de giant sequoia. Mooi maar meer van hetzelfde. Op weg naar LA aten we in een hooters. Beete teleurstellend. Vooe LA nog gestopt bij six flags magic mountain. Super! De meest spectacular coasters ter wereld konden we niet overslaan. Daarna nog eens een douche in een hostel en strax ... read more

North America » United States » California July 22nd 2015

Op weg naar ons hoogtepunt nog 1 stop, mono lake. Gigantisch zout meer gevormd door een gletsjer lang geleden. Zit vol van de brine shrimp en vliegenlarven. Korte infofilm in het bezoekerscentrum bekeken en dan reden we yosemite binnen. Er stond zowaar een rij ! Met onze anual pass raken we wel vlot binnen. We hebben geluk want we hebben hier drie nachten op de camping kunnen boeken op twee verschillende plaatsen in het park! Lang leve niet voorbereiden! Onze eerste wandeling hier is er eentje naar doglake, waar we een hert tot op 4m kunnen benaderen. Vervolgens klimmen we naar Lambert dome, een grote granieten rotsformatie. Op Lambert dome hebben we een 360° view. Adembenemend. Eer komt een eekhoorn aan onze voeten om eten bedelen. Chris, de ranger die we waren tegengekomen en dien ons ... read more

North America » United States » California July 20th 2015

Vanmorgen vroeg gewekt door een verzingende hitte. Temperaturen stegen vlug tot boven de 30°C ofte 90 farenshizzle. We stopten op een reststop om te ontbijten en raakten aan de praat met Millie. Een vrouw die zowat overal langs de westkust heeft gewoond. Ze zette zich bij, we kregen een meloen en stippelden samen de volgende dagen uit. Eindelijk wat deftig contact met een local. Iets wat we tot nu toe wel wat gemist hadden. Gisterenavond waren we nog een attractie in een hamburgertent. Say this say that, ons accent is awesome! Na een geweldige rit langs bossen en slingerende wegen kwamen we aan de kust. De temperatuur is hier een stuk aangenamer! In de visitorcentre kregen we een heleboel maps en uitleg. Na de middag maken we een eerste wandeling in redwood nat. Park. Een heel ... read more

Vandaag hebben we gewandeld. 28 km. Daarmee is het eigenlijk gezegd. Voor de geinteressseeeerden het was in de wouden waar jurasic park gefilmd is. Super oude en grote bomen. Nog meer varens. Watervalletjes en nog meer dingen waarvan je enkel kon genieten als je stilstaat. Het pad bestond uit wortels en keien die constant je aandacht eisen. We wandelden helemaal tot aan het strand, waar we onze voetzolen verbrandden aan het hete zwarte zand. Het was ook oppassen voor de grote Elk (herten), die we jammergenoeg niet te zien kregen. Hoedanook spectaculaire wandeltocht waarna we spectaculair moe waren. Camping gezocht want een douche kondenen we alledrie gebruiken. Twas zo een. Trailer camping met een tent waarin zon gekke misvieringen gedaan worden, dikke americans in golfkarretjes en oude hippies die ons vertelden over hun marihuanna teelt van ... read more

North America » United States » Oregon July 18th 2015

Tweede dag in crater lake national park. We sliepen wat langer dan gepland. Het is een vermoeiende eerste week geweest. Daarna een wandeling naar het hoogste punt rond het meer, mount Scott. 8km stijgen en 8km dalen aan 10%. Lastig, maar het uitzicht boven was meer dan de moeite waard. Na de middag daalden we af tot aan de oever van het meer, even stijl. Het water is er superblauw superhelder en redelijk fris. Het deed deugd! We waagden ons ook aan enkele sprongen van een rots in het meer, we schatten ongeveer 5m hoog. Opnieuw topdag. Vanaf nu rijden we langs de kust zuidwaarts naar onze oorspronkelijke bestemming... read more

North America » United States » California July 15th 2015

Vandaag opgestaan en heel de dag van de ene lava grot naar de andere. Het zijn eigenlijk holle lava pijpen. De ondergrond is allesbehalve plat. Het plafond allesbehalve hoog en de verlichting onbestaand. Het is dus kruipen en bukken met de helm op en de zaklamp in de hand. Avontuurlijk en plezant. Een totaal ander soort grotten dan die we al gezien hebben. De wanden zijn hier en daar bedektn met bacterien die een goudenn schijn geven aan de lavawand. Heel het park errond is een grote vlakte boemvol met lage struiken en boompjes. Allerhande vogels, eekhoorns, ratelslangen, hagedissen, herten, coyote en veeeeel insecten wonen ertussen. In de vallei leefden modok indianen en hier en daar zijn nog oude rotstekeningen te zien. Hun leider met de bijnaam captain Jack bood het langst stand tegen de legers ... read more

Tot: 0.143s; Tpl: 0.005s; cc: 7; qc: 84; dbt: 0.0898s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb