Blogs from Le Bons Bay, South Island, New Zealand, Oceania

Oceania » New Zealand » South Island » Le Bons Bay July 4th 2009

Last weekend we saw the first signs that winter was starting and autumn was on its way out. That is, it stopped raining and the sun came out. We've had an unusually cold and wet autumn and are glad to be back to clear, crisp and sunny days! To celebrate, we headed out to Banks Peninsula and after stopping for lunch in Akaroa we drove out to Le Bons Bay, which we've been meaning to visit for ages. There used to be a very good backpackers there, but it seems to have closed down. Shame, we never got to stay. Le Bons Bay is a great place for a walk on the beach and to annoy Oyster Catchers, who always seem so affronted by the fact that anyone else would want to walk on the sand. ... read more
Seaweed and Oyster Catchers
Looking back inland
River flowing into bay

Oceania » New Zealand » South Island » Le Bons Bay January 24th 2007

אז אתמול הגענו לאחד המקומות היותר יפים ומיוחדים שטיילנו בהם בניו זילנד.. מדובר במקום פשוט קסום, שנמצא באזור שנקרא חצי האי בנקס. כל חצי האי הזה מלא במקומות מדהימים, ואחד מהם הוא ללא ספק האכסניה שהגענו אליה, בלה בונס ביי.. מדובר באכסניה קטנה ומיוחדת שבנויה כולה מעץ ונמצאת אי שם באמצע שומקום. כל דקה במקום הזה הייתה פשוט חוויה. השיא היה ארוחת הערב המטורפת שהכין בעל האכסניה - בשר כבש, סלטים, פאי גבינות וברוקולי... פשוט כיף.. היום בבוקר עדי יצאה לשייט צפייה בדולפינים בלה בונס ביי. היה קצת קר בים הפתוח, אבל היא נהנתה מכל שנייה ואפילו הצליחה לצלם כמה תמונות.. אחר כך יצאנו לטייל באקארואה שזו העיירה הכי גדולה כאן באזור. מדובר בעיירה פשוט יפהפיה, אבל מכיוון שמזג האוויר היה לא משהו לא הצלחנו לצלם יותר מדיי. לפחות יש תמונה של העיר מלמעלה, כדי שתבינו ... read more
החדר שלנו באכסניה - בקתת עץ מדהימה
חוף לה בונס ביי - איזה חוף אדיר!
ארוחת מלכים עם שאר החבר'ה באכסניה

Tot: 0.092s; Tpl: 0.003s; cc: 7; qc: 26; dbt: 0.0505s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb