Bubber og B.S. på afveje ☺


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Franz Josef
February 4th 2012
Published: February 5th 2012
Edit Blog Post

Lørdag d. 4. feb. bød på heldagsrafting for Mortens og mit vedkommende. Vi vågnede begge tidligt med sommerfugle i maven, og jeg var særligt spændt, da det var første gange, jeg skulle stifte bekendtskab med rafting.

Mor og far kørte os ud til stedet, hvor vi skulle mødes. Her fik vi uddelt udstyr og fik det taget på. Herefter kom der en helikopter og samlede os op (og alt udstyr) i hold. Efter ca. 8 minutters fantastisk flyvetur, blev vi droppet af midt i Whataroafloden midt i INGENTING. Her blev båden klargjort, og vi fik en masse instrukser vedr. sikkerhed og dagens rute. Under disse instrukser gik det op for mig, at det ikke var en ”begyndertur”, jeg havde meldt mig til – og som Morten havde bildt mig ind det var. Det viste sig at være en kategori 5 tur (=det vildeste/sværeste) indenfor rafting. Dette var jeg ikke begejstret for at finde ud af (Morten grinede bare, he he), men eftersom vi stod midt i ingenting, måtte jeg jo bare kaste mig ud i det og følge med. Og hvilken tur det blev! Der var en masse fed rafting, som fik pulsen op og køre, klatring, udspring fra 8 meter og badning, udspring under vandfald, frokost i det fri og en FANTASTISK natur. Det siges at være verdens flotteste sted at rafte, og jeg kan kun sige: Det er det!!!

Efter godt og vel 6 timer var vi tilbage, hvor vi startede. Morten og jeg var overvældede, oppe og køre og trætte, da vi kom hjem til mor og far, som havde hygget sig i Franz Josef og hjemme i huset, mens vi havde været afsted.

Marianne og Jørgen (fars kollega og mand) kom og sluttede sig til os i huset. Vi hyggede med grillmad og god sovs. Morten og jeg gik død ret tidligt J













Additional photos below
Photos: 12, Displayed: 12


Advertisement



Tot: 0.095s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0684s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb