Whangerei

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Whangarei
December 9th 2008
Published: December 9th 2008

Thomas havde det ikke meget bedre, da han vågnede. Det har været en frygtelig nat med regn og rusk og det stod stadig ned, da vi vågnede. Mona gik til kontoret for at høre, hvad tid man skal forlade pladsen, hvilket er kl. 10. Vi fik dog lov til at blive et par timer mere, for at se om Thomas blev frisk eller vi skulle tage en nat mere.

Thomas mandede sig op og kl. 11.45 kørte vi fra pladsen. Vi kom hurtigt ud i en værre bjergkørsel med hårnålesving, så Mona sad og klamrede sig til bilen. Det har hun slet ikke mod på, den slags kørsel og så i den ”forkerte” side.
Landskabet er dog helt uimodståeligt. Grønt og fantastisk flot, men også mange bakker og bjerge. Thomas gjorde en brav indsats og kl. 15.30 kunne vi køre ind på en campingplads tæt på Whangarei Falls (et meget anbefalet vandfald).
Mona og børnene fik lidt sen frokost (Anton havde også fået noget undervejs), mens Thomas lagde sig igen. Efter lidt hoppen på trampolinen og plagen om at komme i poolen, gik Mona og børnene hen for at kigge på vandfaldet, der virkelig er flot. De gik en tur ”rundt” om det, for at se det fra alle sider. I morgen satser vi på en lidt længere tur, hvor der også er nogle stier i trætoppene.

Tilbage igen fik børnene lov til at komme i poolen, en noget kold fornøjelse. Temperaturen er vel 18-20 grader og vandet er ca. 24 grader. Heldigvis er der også et spabad, så de kunne få varmen igen, inden de skulle i bad, så er det også klaret.

Vi fik købt ind undervejs, men da det var kyllingelår og dertil råstegte kartofler tog det sin tid, før Mona havde fået det lavet. Thomas ville intet have, han har det stadig dårligt. Det er rigtig træls, at der nærmest er en af os syge hele tiden, når vi hjemme i DK stort set aldrig er syge!

Tot: 0.039s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0196s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1015.6kb