På sejltur med delfiner

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Bay of Islands
December 11th 2008
Published: December 11th 2008

Anton vågnede rigtig tidligt i dag, så vi havde slet ikke behøvet at sætte alarm, men det var også rart at have god tid.

Båden vi skulle med var ikke ret fyldt, hvilket var dejligt. Det er lidt koldere i dag og overskyet. Båden sejlede også pænt stærkt, hvilket selvfølgelig også var med til at gøre det køligere. Vi havde ikke sejlet længe, før der blev spottet delfiner. De har verdens største delfiner her i Bay of Islands, de kan blive 3,5-4 m. lange. Delfinerne sprang op i luften og gjorde sig rigtig til for os, så børnene (og nogle voksne) synes det var helt fantastisk.

Der er et flot landskab og masser af øer her, omkring 150 . Vi kom også ud til klippen med hul igennem, men vi sejlede ikke igennem. Vi havde et stop på en ø, hvor vi fik lidt frokost. Inden vi 4 timer senere var tilbage til startstedet, så vi delfiner endnu engang, hvilket virkelig bare har været højdepunktet på sejlturen.

Tilbage på campingpladsen fik børnene en hurtig mad, og så skyndte vi os ellers afsted, med Mona bag rattet. Mona kørte det første stykke, der var det værste med smalle veje og skarpe sving. Thomas tog over, da vi igen kom ud til hovedvejen. Landskabet er stadig lige fantastisk at kigge på. Langs vejene vokser skærmliljer og cannaer, hvilket vi jo heller ikke lige er vant til hjemmefra. Kl. 15 var vi tilbage i Whangarei, hvor vi fandt et supermarked. Det tog næsten en time, at få handlet ind, men nu skulle vi også have til nogle dage. Det tager bare ufattelig lang tid, når man ikke præcis ved, hvad man skal have og hvor tingene er.
Vi kørte tilbage til den lille hyggelige campingplads ved vandfaldet, hvor vi tidligere har overnattet. Mona fik smidt en vask over, hvilket også er noget anderledes end derhjemme. Her fylder man i fra oven, der er ikke så mange programmer at vælge mellem og en vask tager kun ca. ½ time.

Thomas har gradvist fået det bedre, men er stadig ikke helt på toppen. Hvis han får endnu en urolig nat, vil vi tage til lægen i morgen.

Tot: 0.108s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 56; dbt: 0.0582s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb