Orewa Beach

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Orewa
December 8th 2008
Published: December 9th 2008

Thomas har haft feber og ligget og klaget sig hele natten. Børnene sov længe, så Mona gik op og bestilte en nat mere. Vi kommer ingen steder, når Thomas har det sådan, han ville bare blive i sengen. Mona har ikke rigtig mod på at køre autocamperen og Thomas er i tvivl om, hvorvidt hun overhovedet kan skifte gear i den, da gearkasser er ret smadret. Bilen har kørt 100.000 km. Så den er ikke just ny.
Efter morgenmaden, hvor Anton fik spist en del madder med kyllingepate (leverpostej) gik Mona og børnene en tur til stranden. Vi har en fin udsigt til den fra vores plads. Vi fandt en del konkylier og flotte strandskaller, men måtte også erkende, at det ikke er ligeså varmt som i går. Det blæser rigtig meget, så vi gik tilbage og fik en trøje på og lavede en lille udstilling af de fundne skatte. Lektierne blev klaret og så var det tid til frokost.

Anton nåede ikke helt på toilettet og har stadig lidt tynd mave, men han er ellers helt frisk igen. Børnene kom derfor i bad. Det er ok faciliteter her på campingpladsen, og vi ligger tæt på bygningen med køkken-, vaske-, bade- og toiletfaciliteter, så det er rart.

Mona og børnene gik en tur ind til supermarkedet, med liste over de ting, vi synes, vi mangler i camperen. Her er f.eks. hverken opvaskebalje eller -børste, karklude eller et skærebrædt for den sags skyld. Mad skulle der også fyldes op af. Turen derind går langs stranden og på vejen er der 3 legepladser. Den ene en ret god en med Compan legeredskaber.
Vi fik også købt klipklapper til Thomas, en ny regnebog til Anton og et spil memory med tusser, hvor de selv skal farvelægge kortene og hvor tingene står på engelsk. Ved at tage instruktions kortet med, kan vi også spille sorteper.

Vi fandt desværre ingen julekalender til børnene, det havde jeg ellers lovet dem, når de kom herned, men det bruger de åbenbart ikke hernede. Det er børnene ret kede af, da det betyder meget for dem.

Thomas fik ingen aftensmad men stod op og tog et bad. Anton kom med i bad igen, da han igen kom lidt for sent afsted. Det er bare mere besværligt at stå med den slags, når man ikke har sit eget badeværelse og vaskemaskine.

Anna mistede langt om længe sin rokketand i undermunden. Det bliver spændende at se, om der er en tandfe hernede også.

Forhåbentlig er Thomas frisk i morgen.

Tot: 0.116s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 30; dbt: 0.0643s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb