...Med hovedstaden som destination

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Wellington
February 3rd 2011
Published: February 10th 2011

En uge i Eketahuna og vi tager flugten syd paa mod Wellington. Vi fik det planlagt, saa vi ville have et par dage omkring og i hovedstadsomraadet inden faergeturen over Cook Strait. Saa sydpaa det gik.

Er man dansker, er der en by der syntes at have saerlig appel i dette omraade - nemlig Dannevirke. Historien lyder, at den davaerende regering i NZ var af den mening, at danskerne var haardtarbejdende og ikke mindst aedruelige mennesker. Det betoed at danskere blev inviteret til den anden side af jorden, med loefter om arbejde i NZ blomstrende skov - og landbrugsindustri. Saa med to danskere paa rejse (der efterhaanden laengtes efter rugbroed) syntes ideen om at besoege en by med gode danske roedder jo at vaere fortraeffelig. Nuvel. Skiltet ind og ud af byen havde en flot viking der sagde baade "Velkommen" og "Farvel", brochurene i turistinformation kunne baade faas dansk - og norsktalende. Og det var da ogsaa meget godt. Efter et stykke frugt og en optankning var vi videre igen. Nu mod Ringenes Herre lokation nr. 2: Rivendel. Flot natur, men ingen af os kunne heelt genkende det fra filmen. Men det kan jo vaere, at tioeren falder, om vi ser den igen.

Efter lidt gennemtaenkning blev vi enige om at overnatte uden for Wellington paa foerstedagen, for derefter at goere vores indtog i hovedstaden efter en fuld nats soevn og en hel dag foran os. Vi havde ikke fundet husly, da vi uvidende havde planlagt vores besoeg oven i the Sevens. En weekend med rugby samt fest og parader i gaderne. Saa mens vi var kulturelle (var paa museum og den slags) sad New Zealaenderne og drak bajsere.

De to dage vi tilbragte i Wellington gik med at slentre rundt i gaderne, gaa paa cafeer og snuse i genbrugsforretninger. Wellington var en virkelig dejlig by.

Tot: 0.079s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 46; dbt: 0.037s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb