Ved Horseshoe Lake

Oceania » New Zealand » North Island » Hawkes Bay
January 9th 2011
Published: January 19th 2011

Landmandsliv paa Mangarara Station

Ankommet sikkert og noget kvaestet efter vores 5 dages vejrejse i vores kammersjus af en bil, Sky. Vi bliver bosat i et lille hus godt en kilometer fra vores vaerter Greg & Rachels hjem. Her skal vi vaere de foelgende 2 uger, mens Familien tager paa campingferie.

De har et stort groentsagsbed, der skal luges i og hvor vi kan tage de groentsager vi har brug for til madlavning. Desuden er der godt 3000 faar og 800 kvaeg, der skal have nyt graes naesten hver dag og derfor skal skiftes til nye enge. Vince (en amerikansk gut) har vist os hvordan man skifter faarene. Det er godt han er her til at vise os det, da erfaringen med at hyrde faar halter lidt. Det er paa aegte "praeriemaner"; op paa ATV'en (som man siger) og saa derud af. Kristine har lige laert at koere paa den firhjulede, mens Kristoffer udbygger sin erfaring med motorkoeretoejer: Gregs aldrende traktor bliver underlagt den danske vikings vilje.

For det meste vander vi dog traeer. Der er fornyligt blevet plantet en masse hjemmehoerende traearter. De kraever en masse vand, da omraadet er meget toert. Desuden er vi blevet gode til at fjerne tidsler med hakker.

Der er nogle ekseptionelt flotte solnedgange fra vores terasse, hvilket vi nyder med et glas lokal hvidvin 😊

BadenymfeBadenymfe
Badenymfe

Paa Blackhawk strand. Kameraet var i udu, saa billedet blev taget gennem et par solbriller.
SkovhyttenSkovhytten
Skovhytten

I den hjemmehoerende skov laa en lille hytte... Her var en af de meget venlige skovfugle Fantail.

Tot: 0.117s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.047s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb