Auckland


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland
June 6th 2006
Published: June 19th 2006
Edit Blog Post

One Tree HillOne Tree HillOne Tree Hill

Ja her plejede saa at staa et trae :)he he
Ja foerste ting jeg lige skulle finde ud af, da jeg ankom til Auckland var tiden!. For ja jeg tog jo afsted mandag d.5 kl.7 om morgenen og ankom til Auckland ca.4 timer efter, hvor det saa var tirsdag d.6 klokken ca. 13...en lille smule forvirret var Jeanette 😊

Jeg blev hentet i Auckland lufthavn af Chris - en ven jeg moedte paa Tahiti. Han havde tilbudt at jeg kunne bo hos ham og hans familie et par dage og ja det benyttede jeg mig da selvfoelgelig af. Og hvilken luksus lige pludselig at bo i et rigtig hus, en rigtig seng, et varmt bad osv. Det var alletiders og hans familie var bare rigtig soede og gaestfrie. Chris var en super "tour-guide" og viste mig en masse virkelig cool og smukke steder.

Det er jo vinter i New Zealand nu, saa havde faaet at vide at det ville blive noget af en forandring i forhold til Tahiti med hensyn til vejret. Og ja det er godt nok paent koldt her, men har vaeret helt vildt heldig med vejret de dage hvor jeg har vaeret paa "sightseeing"...
Og ja solen skinnede ogsaa fra en skyfri himmel da Chris kom og hentede mig. Vi tog fra lufthaven til One Tree Hill (dog uden noget trae😊 og deroppe fra kunne vi se hvordan Auckland bare strakte sig ud over det hele...
Naeste dag tog vi til Chris's og hans families yndlingsstrand Karekare Beach og klatrede rundt i bjergen der...fik en hel del tiltraengt motion og ja udsigten var uforglemmelig. Derefter tog vi et hurtig smut forbi den mere kendte strand Piha, bare lige for at kunne sige at jeg ogsaa havde set den 😊 Saa det var de to 'West Coast Beaches' jeg saa den dag.
Naeste dag tog vi ud 'East Coast Beaches'. Vi startede med Milford Beach og gik op til Takapuna Beach. Derefter tog vi et smut til Devonport og kravlede rundt paa Fort Head (en "bakke" fyldt med tuneller, kanoner m.m. - minder om de bunkere vi har i DK, bare i noget bedre stand).


Additional photos below
Photos: 22, Displayed: 22


Advertisement

Karekare Beach Karekare Beach
Karekare Beach

Chris og jeg...:)
Karekare Beach Karekare Beach
Karekare Beach

ja vi kom altsaa paent hoejt op - de smaa hvide prikker er nemlig mennesker...
Karekare Beach Karekare Beach
Karekare Beach

det var saa oppe paa det hoejeste punkt her vi var...oppe ved traet...
Karekare Beach Karekare Beach
Karekare Beach

nede paa stranden
Karekare Beach Karekare Beach
Karekare Beach

nede paa stranden
Karekare Beach Karekare Beach
Karekare Beach

Chris og Petra
Fort Head Fort Head
Fort Head

Chris og Petra
Fort Head Fort Head
Fort Head

Udsigten mod Centrum og Sky tower


Tot: 0.077s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 25; dbt: 0.0404s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb