En nu is het wachten...


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Central
March 7th 2012
Published: March 7th 2012
Edit Blog Post

DevonportDevonportDevonport

Victoria Mountain vanop de ferry
De 'bump in' is beëindigd! Met andere woorden; alle paviljoenen en team bases zijn opgebouwd. Morgenvroeg om 09.00h lokale tijd gaat de site open voor het publiek.

Een greep uit het aanbod aan attracties, allen in het teken van de Volvo Ocean Race uiteraard:

* 'The Dome': Dit paviljoen moet de mensen een beetje milieu bewuster maken en dan vooral wat betreft het vermijden van lozen van afval in de oceanen. Eigenlijk is dit een beetje hypocriet als je weet dat de organisatie soms containerschepen chartert om de containers tijdig op de volgende bestemming te krijgen. Er volgen ook steeds zo'n 80 luchtvrachtzendingen de race...

* 'The Challenge': Hier kan je tegen iemand anders een winch wedstrijd houden. Een winch wordt op een zeilboot gebruikt om de zeilen te hijsen. Hoe sneller dit gebeurt, hoe beter. Een vermoeiende taak waarvoor kracht nodig is.

* 'The simulator': Heb ik vandaag kunnen uittesten. In deze cabine kunnen een 10-tal mensen plaatsnemen. Er wordt een film geprojecteerd en de cabine beweegt, zodat je het gevoel krijgt dat je op een zeilschip zit in extreme omstandigheden. Er wordt zelfs water verstuifd om het nog echter te maken.

* '3D cinema': Heb ik ook getest. In dit biscoopje krijg je een 3D film te zien. Ook beelden van aan boord van de zeilschepen natuurlijk. Een paar van de skippers doen hun uitleg over de omstandigheden waarin er aan boord geleefd wordt.

* Het evenementenplein: hierop staat het podium waarop de etappe winnaar wordt gevierd.

* Het Volvo paviljoen: Op het gelijkvloers krijg je een overzicht van de producten van Volvo. Gaande van auto's tot vrachtwagen, bussen, heftrucks en Penta bootmotoren.

Aangezien voor ons het werk stilaan stilvalt, kunnen we af en toe vrij nemen om Nieuw-Zeeland te gaan verkennen. Gisteren namiddag hebben we (Arthur, zijn vrouw en ik) de ferry naar Devonport genomen. Dit is een stadje op een klein eilandje. Op dit eiland ligt Victoria Mountain; een puist van +/-280m hoog. Bovenop deze berg heb je een mooi 360° panoramisch zicht.

's Avonds boden de mensen van Auckland Yacht Port een BBQ aan voor de teams en de paviljoen bouwers. Daar heb ik met de zeilmaker van Team Groupama gesproken. Dit bleek een Antwerpenaar te zijn (hoewel Jean-Martin Grisard niet echt Antwerps klinkt). Het deed nog eens deugd Antwerps te horen. Nooit gedacht dat ik dat
Een boompjeEen boompjeEen boompje

5 jaar stookhout...
ooit ging zeggen...

Morgen en overmorgen heb ik vrij en ga ik met de wagen rondtrekken. Meer hierover in 1 van mijn volgende blogs...

Groetjes en tot de volgende.

Raf in wonderland

Advertisement



7th March 2012

Ik kom af!
Moest ik kunnen ;-) Klinkt goed ginds! Ik ben net terug uit de europese alpen => mss een tip voor ginds (Alpen op en af)? Hoewel ik denk dat er niet veel sneeuw zal liggen? Slukes

Tot: 0.062s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0416s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb