Mee alle Chinezen

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Central
March 5th 2012
Published: March 5th 2012

Vandaag liep de wekker om kwart na 5 af. Voor alle duidelijkheid: 's morgens. Gisteren waren we niet rond geraakt met het positioneren van de team containers in de team bases. Daarom moest dit vandaag om 6 uur 's morgens nog gebeuren. De teams kwamen immers rond 8 uur ter plaatse en daartegen moest dit gebeurd zijn. Alle containers stonden perfect op tijd op hun plaats. Dikke pluim voor de kraanman, maar ook voor ons natuurlijk. :-) Daarbij komt dat ik een mooi plaatje heb kunnen schieten van de zonsopgang in Auckland. In't echt was het nog mooier dan op foto!

Daarna ben ik met Mark (een lokale DHL manager) naar het magazijn van DHL op de luchthaven van Auckland gegaan. De spullen die door de Chinezen uit de luchtvracht containers genomen waren, waren aangekomen en dit moest afgepunt en gesorteerd worden. Een monnikenwerk dat na een 3-tal uren rond was. Helaas zijn sommige dingen beschadigd aangekomen, want alles was in kartonnen dozen gegooid. Het ging om camera's, GPS-toestellen, batterijen, vloeistoffen (zonnecrèmes, smeerolies, tandpasta,...), noem maar op. En dit was allemaal bij elkaar gesmeten (zie foto). Er waren laptops bij die vol zonnecrème hingen, camera's en lenzen los bij spuitbussen
Inpakken op zijn ChineesInpakken op zijn ChineesInpakken op zijn Chinees

Camera's, smeerolie, zonnecrème,... op een hoopje
met kruipolie. We vonden zelfs een carbon stuurwiel waarin diepe krassen zaten... Omdat alles door elkaar zat, hebben we alles in een ruimte uitgestald en konden de teams hun spullen komen uitzoeken. Ik heb geprobeerd om het aantal 'f*cks', 'sh*ts' en 'bloody chinese' te tellen, maar na 5 minuten was ik de tel al kwijt... Dit krijgt zeker nog een (verzekerings)staartje.

Na een werkdag van 14 uur was het tijd voor 'bangers and mash' (worst met puree), een blonde Leffe of 2 (feels like coming home) en een goed gesprek met Ben Huppeldepup (ben zijn achternaam kwijt). Ben is een Aussie en is technical manager bij team Groupama. Marine heeft ooit zelf bij team Groupama gewerkt en zij kent deze kerel dus goed.

Vandaag ga ik vroeg naar bed want morgen moet ik er weer om 10 voor 7 uit.

Greetz.

Coxy

Opbouw van de team basesOpbouw van de team bases
Opbouw van de team bases

vlnr: Team Sanya, Groupama, Puma, Abu Dhabi en Telefonica

5th March 2012

Lol
Je bent het toch ook gewend als niet alles loopt zoals je verwacht ;)
6th March 2012
Zonsopgang

Schoon fotoke Raf !
En dan vooral die verlichte kanjers van masten op de voorgrond ;-) Hoe heb je deze foto genomen? Heb je dan toch die opblaasboot meegenomen? Of sta je hier gewoon aan den andere kant van den dok? bwana
6th March 2012

Worst en puree
Haha ... Raf ... voor worst en puree en blonde Leffe naar Nieuw-Zeeland ? Fijn te lezen dat het je goed gaat, houden zo hé ! Groetjes van ons allemaal.

Tot: 0.07s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 54; dbt: 0.037s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb