Kilometers malen

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Central
March 9th 2012
Published: March 9th 2012

Omdat ik gisteren en vandaag vrij had, ben ik samen met Arthur en Liliane (Arthur's vrouw) gaan rondtoeren.

Gisteren zijn we naar het zuiden gereden. 'Hobbiton' leek ons wel wat. Dit is de film-set van 'The lord of the rings'. Meer bepaald het dorp van de Hobbits dat je helemaal in het begin van de eerste en helemaal op het einde van de derde film ziet. Deze set bevindt zich in the middle of nowhere, maar was toch wel de moeite. Niet alleen het dorpje was sprookjesachtig, ook de hele streek waar dit dorpje is opgebouwd heeft iets fabelachtig. Allemaal kleine heuveltjes, met hier en daar een gigantische, eeuwenoude spar met grillige takken. Het gras op deze heuveltjes lijkt met de grasmachine afgereden. Zo netjes, precies 1 grote golfbaan... We kregen een 2 uur durende rondleiding door het dorpje en onderwege is Arthur in een Hobbit veranderd. Ik kon hem op mijn hand dragen! (zie foto) De set was echt mooi in elkaar gestoken. Het leek alsof de huisjes écht al honderden jaren oud waren. Elk detail was tot in de perfectie uitgewerkt.

Na dit bezoek zijn we naar Rotorua, verder in het zuiden, gereden. Daar hebben wij een
HobbitonHobbitonHobbiton

Arthur de Hobbit
vulkanisch park met geizers, kokende modderpoelen, kokende waterpoelen,... bezocht. Ook kregen wij uitleg over de houtsnijwerk- en weeftraditie van de Maori's. We hebben de 'mastercarver' himself aan het werk gezien en dit was...een blanke! Ofwel was hij in de javel gevallen... Er was ook een kooi met Kiwi's gemaakt, maar de beestjes zelf hebben we niet gezien. Ofwel hebben ze ons iets wijsgemaakt...

Toen we uiteindelijk in het hotel aankwamen, hadden we +/-550 km op de teller staan...

Vanmorgen zijn we naar het noorden vertrokken, gewoon onze neus achterna. Dit viel wel tegen. In de dorpjes waar we terechtkwamen, was niets te zien. Enkel het landschap dat voorbijschoof was met momenten adembenemend. Uiteindelijk hebben we even halt gehouden in Taipu Cove. Een klein surfoord waar we enkele kiekjes genomen hebben.

In Whangarei, hebben we klein tropisch woud bezocht met grote varens en gigantische kauri's. Deze bomen worden enorm dik en werden/worden in hun geheel door de Maori's gebruikt om kano's van te maken. In sommige van deze kano's kan men met 160 man in! In dit park vonden we ook een waterval van 25m.

Na deze tocht hadden we in totaal een 400 km gereden. Over
HobbitonHobbitonHobbiton

Raf de reus
2 dagen hebben we dus een dikke 900 km gereden om eigenlijk maar een paar dingen te zien. Gelukkig werden we onderweg geëntertaind door de mooie landschappen.

Morgen ga ik terug naar de site van de Volvo Ocean Race, want de eerste boten worden morgen, vroeg in de ochtend, verwacht en daar wil ik bij zijn...

Tot de volgende!

Raf

HobbitonHobbiton
Hobbiton

De boom op de heuvel (boven op het huis van Frodo) is volledig nep. Elk blaadje is manueel aan de boom gehangen!
Rotorua Vulcona ParkRotorua Vulcona Park
Rotorua Vulcona Park

Lekker warme rug
Taipu CoveTaipu Cove
Taipu Cove

Ondanks het mindere weer een plaatje!
Tropisch woudTropisch woud
Tropisch woud

reuze varens

Tot: 0.169s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.132s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb