Update 3.0


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Western Australia » Perth » Perth City
September 13th 2014
Published: September 13th 2014
Edit Blog Post

Det er så vildt at tænke på, at det idag er to måneder og tre dage siden, jeg tog afsked med min familie i Kastrup Lufthavn.

Tiden flyver afsted hernede.

Jeg er snart halvvejs igennem semesteret hernede, og det begynder at kunne mærkes. Jeg har allerede afleveret den første mid-term opgave, og lige nu sidder jeg med to andre, der skal afleveres i næste uge. Der er lidt stress på i Aussie land for tiden!
Men jeg har heldigvis en masse spændende oplevelser at se frem til. Vi får semester break om et par uger (en uges ferie), og der skal jeg, sammen med omkring 8 andre, på en 11-dages tur op nordpå i rural Australia - jeg glæder mig helt vildt! Men jeg tror, det bliver en kæmpe udfordring for mig personligt at skulle leve i ødemarken i så lang tid. Derudover skal vi selv køre rundt, så jeg bliver nødt til at køre også - selv om jeg er bange for at køre folk ned - de kører jo i den forkerte side hernede! Jeg bliver STADIG forvirret, når jeg får rundt ude i byen. Haha.

Stederne, vi skal besøge i ferien, hedder Kalbarri, Exmouth og Karijini. Det ser vildt fedt ud, og specielt Exmouth glæder jeg mig til! 😊 På turen hjem skal vi desuden overnatte i en spøgelsesby tilbage fra Goldrush-tiden hernede - det bliver mega spændende. Jeg håber, det bliver ren Supernatural-agtigt (Katrine 😉 )

Ud over de 8 jeg skal på turen med, så er der rigtigt mange andre udvekslingsstuderende, som også skal op nordpå, så jeg ser virkelig frem til det. Også bare at holde lidt ferie - jeg er ved at være skoletræt :D

Det er endelig ved at være rigtig Australien-vejr hernede. 25+ og høj sol hver dag. Vi skal mødes en stor flok ved stranden i morgen tidlig til hygge-brunch og ren afslapningssøndag! Det er så, hvis jeg bliver færdig med en bograpport her til aften. Ellers må jeg springe over - skolen kommer jo først.... Uh, den ferie er tiltrængt 😉

Vi var på pubcrawl med den internationale klub sidste torsdag. Det var vildt sjovt, vi var klædt ud i navy-tema. Så kørte vi ellers rundt i party-busser (som i blåt lys, højt musik, dans og rullende diskotek faktisk) til fire forskellige pubs i Perth området. Jeg er glad for, jeg har fri hver fredag 😉 :D

Sidste uge så jeg en af mine påfugle på campus flyve ned fra første etage til jorden - hm, jeg anede ikke, de kunne flyve - i hvert fald ikke fra sådanne højder! Jeg stod helt mundlam, og de "almindelige" studerende syntes, jeg var herre sjov, fordi jeg fandt det så fascinerende. Jeg tror, jeg har taget mere end 200 billeder af de påfugle. De bliver VED med at være fantastiske. Og så holder de til i Arts-bygningen, som er, hvor jeg holder til for det meste - altså er de blevet "mine" 😊



Nåh, men jeg må hellere tilbage til min bograpport - ikke flere overspringshandlinger fra Perth, men en lille update kunne det blive til 😊

Advertisement



Tot: 0.061s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.036s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb