Delfiner

Oceania » Australia » Western Australia » Bunbury
December 25th 2012
Published: December 25th 2012

Man maa ikke klage, men lige nu er det 22 grader og klokken er naesten midnat. Behover vist ikke at sige, at det har vaeret meget varmt i dag. Det ser ud til at de naeste 5 dage bliver 35/40 grader. Tror maaske vi kommer til at besoge et par af de afkoelede indkoebscentre!

I gaar holdt vi dansk jul med et aeldre vennepar som Neil og Rhina har holdt jul med i 10 aar. De har taget sig af Rhina da hun ankom og hjulpet hende igennem nogle af de haarde perioder hvor hun har haft brug for stoette til at forstaa livet i Australien. Vi fik and med hele svineriet + ris a la mande med mandelgave. Der blev danset om juletraet og pakket gaver ud. Hele aftenen blev aabnet med varm glogg paa terrassen i 28 graders varme. Det hele smagte godt - ogsaa selvom det virkede meget underligt at spise julemad om sommeren!

Idag hvor det er australsk jul stod vi op tidligt til bacon and egg, bagefter tog vi til stranden og svoemmede med delfinerne. Det gjorde vi ogsaa for et par dage siden, men idag var det mindre restriktivt fordi det kun var for de frivillige og medarbejderne paa delfincentret. Der var derfor ikke en masse kedelig regler der skulle haandhaeves. Jeg tuder hver gang jeg oplever en delfin helt taet ved mig. Det er simpelthen saa stort og fuldstaendig ubeskriveligt. Vi soegte skygge kl 10 da Ida havde faaet roede ben af solen og derefter blev der ellers bare skruet op for varmen.

Pigerne har hygget i badebassin fra kl. 14-18 idag og Rhina og jeg tog ogsaa en dukkert med en mojito i haanden :-)

I forgaars lagde jeg mig med en 24 timers influenza med staerk hovedpine og mavepine. Morten havde det dagen forinden. Heldigvis er det gaaet over. Vi skal bare huske at drikke og spise salt mad og holde hoved, haandled og foedder kolde.

Julelys amok!Julelys amok!
Julelys amok!

En hel gade er dekoreret med julelys

29th December 2012

Hej Carina Hvor lyder og ser det skønt ud, lige bortset fra de røde ben. Rigtig godt nytår til jer alle. Kærlig hilsen Lone

Tot: 0.079s; Tpl: 0.012s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0545s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb