Leven na de vakantie...

Oceania » Australia » Victoria » Mornington Peninsula
September 17th 2006
Published: September 17th 2006

FF zwaaien allemaal!!FF zwaaien allemaal!!FF zwaaien allemaal!!

Tsja, zo hang je in de oceaan in Fiji, zo hang je op de bank in Melbourne....
Hoi allemaal,

Heeft weer even geduurd, maar ik heb me er dan ook echt toe moeten zetten om weer even een verhaal op de site te zetten. Dat is eigenlijk het verhaal geweest sinds we terug zijn van vakantie: we hebben enorm veel moeite gehad om weer in ons normale ritme terug te moeten komen, ongelooflijk wat een impact Fiji op ons gehad heeft zeg... ten eerste al het tijdsverschil. Is slechts 2 uur, maar (vooral) ik heb er bijna 2 weken last van gehad.w as iedere avond om half 9 helemaal kapot, en lag ‘smorgens rond een uurtje of 5 al klaarwakker. Die 2 uur is net te kort om je ritme helemaal om te moeten gooien, maar net te lang voor je lichaam om het niet te merken. Als je dan ook nog eens enorm vroeg naar bed gaat daar (9 uur Fiji tijd, wat dus 7 uur OZ tijd is) en vroeg opstaat (7 uur daar, wat dus 5 uur hier is) kost dat dus blijkbaar veel moeite. Dat was nou niet echt prettig allemaal, maar nu ruim 2 weken later zitten we eindelijk weer in ons normale ritme...

Tsja, dat had dus allemaal best wel invloed op hoe we ons voelden afgelopen weken. Waren constant moe, chagrijning, en niet al te gezellig... bah, vervelend eigenlijk dat een vakantie van 10 dagen zo’n nasleep heeft! Maar goed, uiteraard wil dat niet zeggen dat we hetniet zouden hebben gedaan als we dit vantevoren hadden gewete, laten we da vooropstellen. Maar goed, wat is er allemaal gebeurd sinds we terugkwamen?! Nou ja, het 1e weekend stond uiteraard in het teken van bappies doen en meer van die onzin. Ik ben zondag wezen voetballen (was weer eens een walkover met 13-0....) en Jacq bleef de hele dag thuis omdat die gewoon helemaal geen zin had om wat te gaan doen! Zondagavond zijn we dan maar even naar de Indier gegaan, omdat we toch nog iets leuks wilden doen in het weekend!! Was zo’n anti-climax om na zo’n wereldvakantie weer in zo’n grote stad als Melbourne te komen, waar natuur heeeeeeeeeeeeeeeeeel ver te zoeken is. Maandag begon de echte werkweek dan weer.... bleuh.... op mijn werk was het gekkenhuis, omdat Coles Myer de week erna met een grote test-periode ging beginnen met de gebruikers. Alle prioriteit 1 en 2 punten die nog openstonden moesten dus izjn opgelost. Aangezien de testers
Actie-shotActie-shotActie-shot

Met schitterende grote en gezonde gorgonian-fan!!
op het hoofdkantoor bij ons ook gewoon door bleven gaan, leek het wel alsof er geen einde kwam aan de punten (waarbij gezegd moet worden dat de helft van alle punten die ze indienen geen softare problemen waren, maar domme testers die het systeem niet snappen.... heel irritant en heel erg zonde van je tijd, maar goed, had ik maar een vak moeten leren). Dus dat was ff flink doorbikkelen de hele week.

Bij Jacq op het werk was de bom ook alweer een beetje gebarsten, omdat groentje (de bijnaam die we hebben gegeven aan die onervaren collega van Jacq van 23 die dus haar leidinggevende zou moeten zijn maar van voren niet weet dat ze van achteren leeft) zich weer flink aan het irriteren was, maar dat dan weer niet durft te zeggen. maar goed, het leuke is nu dat hun bazin sinds de vakantie is vervangen door een ander persoon vanwege haar zwangerschapsverlof. En laat die vervangster nu net een Duitse zijn, en enorm gecharmeerd van de open communicatie die wij in Europa hebben... dus Jacq had het slim gespeeld, maandagmorgen gelijk een gesprekje aangevraagd onder het mom van “beoordelingsgesprekje na de eerst maand werken” waarin ze
Golden ChimneyGolden ChimneyGolden Chimney

Mooie duikplek waarbij een soort schacht helemaal was bedekt met gele sponzen... om de een of andere reden moesten we aan Boeffie denken tijdens deze duik..... ;-)
ook alle punten aangaf waar ze zich aan irriteerde bij groentje: slechte communicatie, niet planmatig werken, geen rekening houden met Jacq (zo is Jacq d’r werktijd tot 2 uur ’s middags, maar groentje gaat altijd van 1 tot 2 met pauze waardoor Jacq standaard zo’n 10 minuten later pas naar huis kan vanwege overdracht e.d.) en meer van die onzin. Die vrouw had dus ook allang door, en had daar met Jacq een goed gesprek over. Ze houdt nie van die onzin, dus had groentje er gleijk bij geroepen voor een gesprek om kwart vooe 2 diezelfde dag. Nou ja, betekende dat Jacq dus wat langer moest blijven, amar je kan het maar uit de wereld hebben, toch!? Dus jacq zei tegen groentje van het gesprekje, en die was daar niet echt blij mee. Dat bleek ook wel toen ze om kwart voor 2 belde met de mededeling dat ze het gesprek van kwart voor 2 niet haalde, want ze had altijd pauze van 1 tot 2, ze was aan het eten met haar vriendje, en ze had niet van de bazin direct gehoord van het gesprek, dus ze kwam pas om 2 uur. Nou, onze Duitse vriendin was daar
nemonemonemo

Hoogteount tijdens iedere duik!!
dus niet echt blij mee, haha!! Geen Duitse punktlichkeit, heel duidelijk! Nou goed, tijdens het gesprek werd flink de vloer aangeveegd met groentje, en die zat stil in een hoekje te luisteren en probeerde er af en toe wat tegenin te brengen. Alleen toen de vraag kwam of ze haar pauze niet kon verschuiven van 1 uur naar half 1 zodat er genoeg tijd was voor overdracht met jacq veerde ze op.... maar heb altijd al om 1 uur pauze, is in het midden van mijn dag, anders duurt de middag zo lang, bla bla bla. Nou ja, na veel wikken en wegen en aandringen van de bazin was ze dan met tegenzin wel bereid om wel om kwart voor 1 met pauze te gaan. Nou goed, het gesprek bevestigde het gevoel dat zowel de bazin als Jacq hadden. En die bazin had achteraf ook tegen Jacq verteld dat ze verwachtte dat er een kans was van 40% dat ze d’r leven zou beteren, en 60% dat ze niet zou veranderen. Daarbij vertelde ze ook dat het management eigenlijk een fout had gemaakt door groentje op die positie te zetten, en dat als het aanmodderen door zou blijven gaan, groentje
koraalduivelkoraalduivelkoraalduivel

raak mij niet aan, ik ben giftig...
degene is die naar een andere baan mag uitkijken. Nu moet je altijd maar afwachten wat daar van waar is naturlijk, maar je mag toch aannemen dat ze niet om zulke dingen zou liegen. Maar goed, Jacq is de Ozzie werk-mentaliteit flink zat aan het worden!!! Haha, leuke mensen hoor buiten werk om, maar in het werk vindt ze er geen zak aan!! Ik heb er op mijn werk redelijk weinig last van, maar dat komt dan waarschijnlijk ook doordat er enorm veel nationaliteiten op ons project zitten, al zie ik wel een beetje wat ze bedoelt. Er wordt niet echt veel open gecommuniceerd zoals in NL, het gebeurt allemaal meer met steken onder water, en om de hete brei heendraaien. Heel vervelend, maar het leert je wel wat beter op te letten op de woorden achter de woorden zeg maar. Is een belangrijke les voor ons allebei, omdat we allebei nogal direct zijn.

Tsja, en verder ging de werkweek eigenlijk wel zoals altijd al, weinig bijzonders te melden verder qua werk. Het weekend erna waren we weer helemaal kapot natuurlijk van al dat slaapgebrek.... maar goed, zaterdag heerlijk uitgeslapen.... was kwart over 7 wakker ipv half 6, zalig!!!!!
Shark....Shark....Shark....

Ha, een van de vele schitterende whitetips!!
Enige voordeel aan vroeg wakker worden is dat je lekker kopje koffie zet, en dan lekker ff het Algemeen Dagblad kunt lezen op je gemak... weliswaar op www.ad.nl, maar toch!!! Houdt je beter op de hoogte dan de lokale kranten, die boeien me echt helemaal niet! Verder beetje rustig aan gedaan, omdat we vanaf ’s middags een uitje met mijn werk zouden hebben. Dus lekke rkopje koffie wezen drinken bij de Galleon, beetje voor kleren gekeken hier in de straat, en beetje van het lekkere weer genoten. Helaas kreeg Jacq ’s middags knallende koppijn, dus kon ze niet mee naar het karten. Wel verstandig, want als je al last hebt van je hoofd moet je niet naar een kartbaan gaan!! Karten was super leuk, beetje met je collega’s ouwehoeren en ondertussen beetje racen, erg leuk. Daarna Jacq gebeld om te kijken of ze zich al wat beter voelde, maar die voelde zich nog steeds beroerd. Dus ben ik ook maar alleen naar de Japanner gegaan waar we ’s avonds gingen eten. Was erg gezellig, lekker wijntje erbij, goed eten en slap ouwehoeren, wat wil je nog meer!!! De zondag erna weer lekker voetballen, en wat was dat weer zalig zeg!
Shark!!Shark!!Shark!!

Lekker slapen ventje
Een hele groep kaketoes had namelijk de lichtmasten rond ons veld uitgekozen om ruzie te gaan lopen maken met zijn allen!! Aangezien de wedstrijd weer een ouderwetse walkover was (8-0 gewonnen, doelpunt gescoor en 2 assists, en dus competitie afgesloten zonder een wedstrijd te hebben verloren) kon ik lekker op de cockies letten, werelds! Waren er een stuk of 10, die mekaar van die lichtmasten probeerde af te duwen, schreeuwen naar mekaar, in duikvlucht over mekaar heen, echt helemaal te gek! En ow ja, voor ik het vergeet...... voor de wedstrijd hadden we een minuut stilte... 1x raden waarom.... juist! Voor Steve Irwin!!!!! Te bizar voor woorden.... man wat zijn die ozzies toch chauvinistisch volk zeg, ongeloofljk!! Het hele land stond op zijn kop toen ie dood ging.... beetje amerika taferelen. Hoewel ik er wel bij moet zetten dat hij wel een van de grootste ambassadeurs is geweest van Australie als land, dus vanuit dat oogpunt kan ik me er wel iets bij voorstlelen. Hi jheeft bijna in zijn eentje de natuur in australie over de hele wereld bekend gemaakt. Maar goed, na de wedstrijdweer lekker naar huis. Nog even gewerkt omdat we een berg nieuwe software hadden gekregen vanuit
SnakeSnakeSnake

Helaas de enige zeeslang die we hebben gezien
India die we moesten testen voordat we he aan Coles Myer konden uitleveren, en er daarna een gezellig zondagavondje van gemaakt.

Een probleem was trouwens wel dat we op de website van de verhuurder van ons apartementje opeens zagen dat ons apartement te koop staat!!! Lekker verhaal dus dachten wij... gelijk gebeld en bleek dat men verwachtte dat het wordt verkocht aan een andere huisbaas, omdat deze apartementen niet echt gewild zijn voor particuliere eigenaars (het is teveel een doorloop-complex, mensen blijven er maar een half jaratje inzitten ofso, en gaan dan weer weg. Veel studenten/ backpackers/ etc.). nadeel was alleen wel dat we zaterdag en zondag van 1 tot half 2 uit het apartement moesten omdat de makelaar dus open huis had voor geineresseerden.... echt balen gewoon. Jacq is dus maar naar eencafeetje gegaan voor een kopje koffie, en ik zat dn o pde voetbal. Maar goed, ff klote, want we hebben geen zin om erens anders heen te gaan. Het is geen wereld apartement, maa we hebben gewoon geen zin in al dat gedoe van verhizen en zo. En omdat we beseffen dat we hier toch niet eeuwig zullen blijven, zitten we wel goed hierzo: aan het
GorgonianGorgonianGorgonian

Nog een schitterend voorbeeld van de enorm grote, gezonde en mooie gorgonian fans die je op Fiji ziet!
strand, balkon met uitzicht over zee en de zonsondergang, half uurtje fietsen vanaf de stad, 4 trams in de buurt, waarom zouden we weg willen? Klein apartement, maar lekker centraal, en we hoduen genoeg geld over voor de belangrijke dingen: wijn, voer en tripjes! Kortom, we willen niet weg uit dit apartement... maar goed, ff afwachten maar dus. Het contract loopt nog t/m eind december, en daarna heeft de huurbaas een opzeggingstermijn van 60 dagen. Zou dus allemaal niet zp’n vaart moeten lopen.

Maar goed, de werkweek was weer standaard... alleen nog hectischer dan de week ervoor omdat de deadline voor de gebruikers-test op vrijdag viel. Kortom, was wat blij toen de week er weer opzat. Bij jacq ging het van de week ook wat beter, groentje lijkt zich wat beter te beseffen wat er allemaal gaande is, en heeft zich wat aangepast en is zowaar begonnen met een beetje te communiceren... en zelf een beetje direct geworden! De wonderen zijn de wereld nog neit uit... kijk, ze is nog niet zo direct als wij europeanen zijn, maar het is al zover dat ze Jacq durft te vragen of ze wat wil doen ipv een mailtje te sturen.... haha!! Vrijdag mocht ik gelukkig vroeg weg van mijn baas, omdat het hele team hard had gewerkt de hele week, en de deadline was gehaald. Dus ik zat om 4 uur op mijn fiets, en om half zaten we op het balkon in het zonnetje met een glaasje vino, beer o’clock!!! O ja, ik had trouwens woensdag een tuinsetje opgehaald die we op eBay hadden gewonnen. Was leuk setje, alleen jammer dat ik 40 minuten moest rijden om het op te halen... nou ja, wel lekker dat we er nou een hebben, want het begint hier echt zalig weer te worden! Kon vrijdag lekke rin mijn t-shirtje naar huis fietsen, zalig! Zaterdag was het weer slipper-weer.... kon weer lekker t-shirtje aan, en de fair dinkum Ozzie thongs konden weer uit de kast (de bekende Havaiana slippers, tegenwoordig ook in NL te verkigejn in de zomer. Even korte anecdote trouwens, de slippers (ook wel thongs genaamd hier) zijn het meest Australische product dat er is volgens de ozzies... ze hadden een odnerzoek gedaan, en daar kwamen de thongs op nummer 1!!!), helemaal goed! Was zo’n graadje of 22, en zou alleen maar beter worden: 24 op zondag en maadag, en 25 op
Schitterend koraalSchitterend koraalSchitterend koraal

Deze fot geeft een redelijk beeld van hoe gezond het koraal wel niet is... geen dood of gebleekt koraal te zien!!
dinsdag!!!! Laat de zomer maar komen!!! Zaterdga dus lekker genoten van het weer, lekker zomers aangekleed, bappies gedaan op de mart (groente en fruit gehaald omdat Jacq voornemens is om gezond te gaan leven en heel veel groente te gaan eten om zo te voorkomen dat ze weer ijzer-tekort krijgt), lekkere olijven gehaald en stukje kaas, lekker flesje wijn in huis, ’s middags ff thuis de pizza die we hadden laten bezorgen van de pizza hut de vorige avond opgewarmd (heerlij kgezond ook.......) en daarna acland street ingegaan om voor wat kleren te kijken. Je kan hier voor weinig geld echt leuke dingen kopen, dus jacq had een leuk shirtje gekocht voor 15 euri en ik een overhemdje met korte mouwen voor 12 euri, goed man. Daarna snel naar huis geraced, want de zon ging al bijna onder, en we zouden bij Marco en Ange gaan eten. Maar we hadden de olijven, wijn en kaas niet voor nix gehaald... dus hup balkon opgerend, olijven open, vino open, kaasje erbij, en lekker genieten van het zonnetje!!! Daarna in de auto naar Ange en Marco en met hen beetje bijgekletst over de vakantie, fotootjes gekeken, en daarna Indiaas wezen eten bij hen
Actieshot - deel 2Actieshot - deel 2Actieshot - deel 2

Die 2 in het midden zijn wij.... zie je dat niet?!
in de buurt. Erg lekker, en gezellig!!! daarna teruggelopen naar hun huis, en in een parkje bij hen in de buurt 2 possums gezien, leuk man!! Zijn echt geinige beestjes, soort eekhoorns alleen veel groter. Daarna snel naar huis, want het was laat en we waren weer moe... we worden oud. Zondag lekker uitgeslapen, en daarna in de auto gestapt voor een uitstapje naar Mornington Peninsula. Was lekker weer, dus erg gezellig. lekker beetje door de bergen gereden, langs de wineries (dit keer niet nara binnen gegaan, goed he!!). gestopt in het dorpje mornington voor een lekker kopje koffie met een heerlijke taart, en weer doorgereden naar de kust. Onderweg kwamen we nog een hele leuke “Micro-brewery” tegen. Een soort prive bouwerij, die dus heel klein is maar in een schitterend omgeving gevestigd was, met een terras met mooi uitzicht. Dus ja, maar ff gestopt en een lekker wit-biertje genomen!!! Daar een korte wandeking gemaakt, maar helaas ging het regenen, dus maar weer terug. We waren op tijd thusi (uurtje of 4) dus ik ging nog lekker stukje hardlopen, om daarna maar weer ff op he balkon te zitten met een glaasje wijn... ben bang dat jullie dat zinnetje veel
kava-nightkava-nightkava-night

Tijdens de kava avond zat een groepje locals muziek te maken op een aantal gitaren, die gasten hadden ook heel mooie stemmen
zullen gaan lezen komende zomer, haha!! Denk dat we in het weekend met dat lekkere weer hier niet van het balkon te slaan zullen zijn samen met onze grote vriend de fles wijn, haha!! Daarna eten gekookt, lekker gegeten (helaas weer met glaasje wijn........ ) beetje met Mars, Sha en Ray gekletst, en toen was het alweer bijna bedtijd.

Een ding was ik nog wel vergeten, en dat is het super nieuws dat Bas zijn tickets heeft geboekt voor een vakantie naar ons rond kerst en oud en nieuw!! Hij komt 24 december aan, 26 december gaan we met zijn 3-en naar Tasmanie voor een mooie wandeltocht door de bergen, nieuwjaar vieren we dan in Hobart en dan rijden we nog een paar dagen over Tasmanie naar Launceston waarvandaan we terugvliegne naar Melbourne. Hij heetf dan nog 2 weekjes om lekker rond te crossen in de buurt, en wellicht kunnen we hem nog wel een keerjte zien tussen door, komt wel goed!! Maar we hebben er enorm veel zin in in ieder geval, erg leuk!! Hebben dus gelijk de vluchten naar Tassie geboekt, hotel in Hobart (wat nog erg lastig was trouwens omdat alles he-le-maal volzat... niet alleen vanwege
BarracudaBarracudaBarracuda

Een groep barracauda's (stuk of 50) cirkelde een minuut of 5 om ons heen, heel spooky! Zie die ogen... vooral te bedenken dat ze elk zo'n meter lang zijn
oud en nieuw, maar ook vanwege de Sydney - Hobart race die eindigt rond oudejaarsdag. Nou ja, we waren op zoek naar een klein en knus B&Btje, maar het is nu een groot hotel midden in de stad geworden... nou ja, we mogen blij zijn dat we wat hadden! En bovendien heeft het hotel een sauna enzo, dus ik den dat we wel blij zijn met een beetje extra luxe na 5 dagen door de bergen getrokken te hebben met ons tentje en ons eigen eten te hebben moeten koken..... maar goed, wordt een heel leuke vakantie!!!

Nou, dat was de update voor deze kker wel weer. Ga de fotootjes er ff bij plakken, en dan ophouden om nog ff v te kunnen kijken voor we gaan slapen. Ow ja, heb ook nog wat foto’s van Fiji erbij gezet die Marco had gemaakt, enjoy!

Tot snel weer,

Groetjes
Jackie en Robin

Golden chimneyGolden chimney
Golden chimney

De top van Golden Chimney, kleuren komen iets mooier uit zo dicht bij de oppervlakte
Red Hill micro-breweryRed Hill micro-brewery
Red Hill micro-brewery

Leuke lokatie voor een brouwerij
Red Hill micro-breweryRed Hill micro-brewery
Red Hill micro-brewery

Leuke lokatie voor een brouwerij
WarratahWarratah
Warratah

Het is echt lente!!! Schitterende bloem op een van de native bomen in Australie: de warratah (ook verkrijgbaar in rood)

17th September 2006

paradijs
Hoi, Het lijkt wel een paradijs en dat zijn indrukken, die niet iedereen rijk is en jullie wel. Alleen het bekijken ervan geeft een aangenaam gevoel, laat staan dat je het zelf in levende lijve meemaakt. Ik kan me voorstellen dat je weer moet wennen aan de "bewoonde"wereld. In ieder geval bedankt voor het delen van deze mooie/unieke indrukken. Groetjes Ernst en Inge.
22nd September 2006

helemaal geweldig....
wat een paradijs zeg ........heerlijk om ook allemaal te lezen !! veel liefs !!!!!

Tot: 0.082s; Tpl: 0.026s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0423s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb