Singapore: ja, nee, ja, nee, ja, nee...???


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
September 26th 2010
Published: September 26th 2010
Edit Blog Post

Kaketoes in de Yarra ValleyKaketoes in de Yarra ValleyKaketoes in de Yarra Valley

Blijft toch bijzonder die beestjes :-)
Tsja... toch weer wat langer geduurd dan ik had beloofd... schaam me diep :-(
Maar ja, zoals al bekend doen we niet zoveel meer, en zijn we het gewoon een beetje zat hier dus niet al te veel meegemaakt!! Wat hebben we zoal gedaan... lekker regelmatig weer naar kantoor wandelen uiteraard. Erg gezellig zo samen, lekker bakkie takeaway koffie erbij en lekker beetje van elkaar genieten en de rust in het park. Doordeweeks alles dus redelijk standaard en rustig, niet veel bijzonders dus.
De weekends dan, die zullen toch wel spanend zijn geweest hoor ik jullie vragen?!?! Nou, valt ook wel weer tegen eigenlijk... het is nog steeds zo koud, nat en donker geweest dat we echt vooral binnen hebben gezeten. Heb het vaker over het weer gehad hier in AU, en dan vooral over hoe lekker warm en relaxed het is tov NL, maar helaas is het deze winter afgelopen met de droogte en relatieve warmte! Had ik al gezegd dat dit de koudste en natste winter in 15 jaar was, nu is ook gebleken dat september de koudste is geweest in 20 jaar... normaal begint de lente echt in september, met regelmatig dagen boven de 20 graden.... in plaats
St Kilda AFL FinalSt Kilda AFL FinalSt Kilda AFL Final

Het videoscherm in St Kilda park... spanning en sensatie, replay volgende week!!
daarvan was het eerder rond de 13, wat dus betekende dat wakker worden in ons niet-geisoleerde huis nog steeds een drama was! Vandaag dan eindelijk onze eerste echte lentedag... 21 graden, blauwe lucht en amper wind, zaaalig! Voelde echt als de eerste lentedag in NL, mensen waren in groten getale St Kilda ingekomen, terrasjes zaten vol, drukte van belang langs het strand, erg gezellig!
verder dus gewoon lekker af en toe hapje wezen eten, af en toe terrasje en drankje gepakt en gewoon beetje aangemodderd. 2 weken terug bij Julie en Simon geweest voor een ‘curry night’. We hadden afgesproken om 2 curries te maken en er een gezellige avond van te maken. Simon maakte een lekkere massaman beef curry (Maleisische curry geloof ik) en ik had voorgesteld een Thaise viscurry met mango te maken... daarbij wilde ik heel graag een gerechtje maken dat we op Bali hadden geleerd. Een heerlijke gestoomde rijst, met verse turmeric (voor de gele kleur) en dan voor de geur en smaak verse thaise basilicum, curry bladeren, limoen bladeren, chili’s, bladeren, chili’s, en een heerlijke paste van gember, knoflook, turmeric en witte ginger (apart soort gember). Was erg goed gelukt, al duurde het wel erg
Zwaantjes Albert ParkZwaantjes Albert ParkZwaantjes Albert Park

Het jaarlijkse lente plaatje, zwarte zwaantjes met babies :-) Toch fijn om 's morgens vroeg zo naar je werk te lopen!
lang en viel het vies tegen, witte rijst is toch wat makkelijker, haha! Erg geslaagde avond, lekker bijgekletst, drankje erbij, veel over kinderen gesproken (hun 2 kids zijn nu bijna 1 en 3 dus dankbaar gespreksonderwerp!) en gezellige avond gehad.
Vorig weekend zijn we dan naar de Yarra Valley geweest. Ange had een tentoonstelling van haar kunst, en uiteraard wilden we graag zien wat ze allemaal gemaakt had! Het hele weekend stond in het teken van de kunstenaars in de vallei, en geloof dat er alles bij elkaar 35 kunstenaars hun atelier hadden opgensteld. Ange haar beste vriendin is tekenaarster (tekenares??) en woont in een schitterend vrijstaand huis grenzend aan het nationaal park. We hadden het huis nog niet gezien, dus dat was ook erg leuk. Ze had mooie dingen tentoon gesteld en was gezellig om ff bij te kletsen. In de middag hadden we eerst met Marco afgesproken in Healesville. Lekker kaasje en wijntje in de winery daar, en goede gesprekken. Met Marco kan je op dat soort momenten erg goed praten, en dan komt het gesprek altijd uit op de vraag: blijven we in AU of gaan we trug naar NL? Tsja... voor ons allemaal ist duidelijk: we zien onze toekomst niet in AU, maar we willen er allemaal nog iets afronden... voor Marco is dat een huis in de bush. Die wil dolgraag een groot vrijstaand huis ver buiten de stad ooit hebben, al beseft hij wel dat dat betekent dat hij ander werk zal moeten doen, als IT er is het lastig om op 100km buiten de stad te wonen! Voor ons is het niet veel, al heb ik nog een wens: een duikvakantie naar de Yongala, een wrak op het Great Barrier Reef dat in de top-10 van mooiste duikplekken ter wereld staat!! Makkelijk gedaan natuurlijk, en hopelijk kunnen we het begin volgend jaar van onze lijst afstrepen en dan kunnen we echt weg, haha!!
Afgelopen weekend eigenlijk wel een druk weekend gehad. Eerst afgelopen vrijdagavond de jaarlijkse Vote Count Night gehad, waarbij de beste speler van elk team wordt gekozen op basis van de stemmen die na elke wedstrijd in het seizoen zijn uitgebracht. Wordt altijd gevierd in het kantoor van een van gasten op de vereniging die bij Lion Nathan werkt, zeg maar de Australische Heineken. Daar hebben ze een cafe ingericht op de begane grond waar we voor $20 de hele avond de koelkast mogen leegdrinken, kortom, erg gezellig!! Was pas half 2 thuis, maar gelukkig voelde ik me redelijk goed!
De volgende dag namelijk was de Grand Final van de AFL... en net als vorig jaar stond St Kilda weer in de finale, dit keer tegen de Collingwood Magpies. De Saints hebben in 120 jaar slechts 1x gewonnen dus het was erg spannend en de Pies waren de grote favoriet. Op tijd de kroeg in, pint Fat Yak in de hand en vol spanning het drama bekeken! De eerste helft was echt een drama, de Saints stonden na het 2e kwart 24 punten achter (met elk doelpunt 6 punten) dus vergelijkbaar met een 3-0 achterstand met voetbal. Ze kwamen echter als een bliksem de kleedkamer uit, en in het 3e kwart scoorden ze 3 goals en 2 ‘behinds’ (1 punt) en de Pies stelden daar niets tegenover! En ze gingen vrolijk door, 5 minuten voor het eind van de wedstrijd scoorden ze weer, en stonden ze voor het eerst voor: 67-61!! Groot gejuich door St Kilda en vol spanning! Jacq was ondertussen in het park in St Kilda en belde dat daar erg druk was met groot scherm. Als een idioot erheen gerend om de rest af te kijken. Was daar idd superdruk en goede sfeer, ik was best gespannen, niet zoals de WK-finale natuurlijk, maar toch! Het drama ging vrolijk verder toen de Pies scoorden, 68-67 met nog 2 minuten te gaan!!! De bal naar voren, en een rare stuiter zorgde voor een behind voor St Kilda: 68-68!!!! In de laatste 90 seconden werd niet meer gescoord... dus gelijkspel! Slechts de 3e keer in 120 jaar AFL en 44 jaar geleden voor t laatst. Ik ken de regels niet goed (volg het spel wel af en toe maar ben geen die-hard fan) en vroeg me dus al af waarom beide partijen zo teleurgesteld waren, en zoveel mensen gelijk het park uitstroomden... bleek dus dat een gelijkspel betekent dat de wedstrijd overgespeeld moet worden volgende week! Ga je niet geloven!! De Saints waren zoveel beter de 2e helft, een verlenging had ze de overwinning gebracht... nou goed, regels zijn regels dus volgende week beter! Het leuke ervan is wel dat een vriend en oud-collega van me er dan is! Hij komt donderdag avond aan samen met zijn vriendin, en kan nu dus een echt stuk Australische cultuur meemaken, en dan nog wel met St Kilda in de finale ook!! Erg gezellig, en we kijken er naar uit. Eerst vrijdag lekker hapje eten en dan zaterdag met zijn allen St Kilda naar de overwining schreeuwen!
Het echt grote nieuws is eigenlijk wel het aanbod om voor mijn werk naar Singapore te verhuizen! Het zat er al een tijdje aan te komen natuurlijk met die collega van mij die op een persoonlijk ontwikkelingsplan was gezet en binnen 2 maanden verbetering moest tonen of anders ontslagen zou worden. Nou goed, hij werd dus vorige week ontslagen en gelijk erna werd ik binnengeroepen met de vraag of ik dus interesse ha dom naar Singapore te verhuizen. Nou goed, lang verhaal kort... we zouden het best willen doen omdat het dichterbij NL zou zijn! Maar het aanbod waar ze mee kwamen was echt schandalig... echt te triest voor woorden. Niet alleen wilden ze geen compensatie geven voor het feit dat Singapore 20% duurder is dan Melbourne (met een apartement zo’n $4.000 tegen $1.800 hier in Melbourne), ook zou ik mijn pensioenopbouw kwijtraken (andere regels in Singapore door het visum wat ze wilden aanbieden), en zouden we de ziektekosten verzekering voro Jacq kwijtraken en bovendien geen zicht op verdere carriere groei anders dan hier in Melbourne. Daarnaast betekent het visum dat we zouden krijgen dat Jacq niet kan werken. Ze heeft enkel een verblijfsvergunning, als ze zou willen werken moet ze een werkgever zo ver krijgen om haar te sponsoren. Nou goed, na een goed gesprek besloten ze om me “een gunst” te doen en tegemoet te komen in de pensioen opbouw. Op zich fijn dus dat ze probeerden eruit tekomen, totdat ik het daadwerkelijke contract onder ogen kreeg en daarin dus stond dat ik inderdaad $xxx als eenmalige bijdrage kreeg voor mijn pensioenopbouw. Verder lezend merkte ik echter ook op dat ze mijn commissie plan met eenzelfde bedrag omlaag hadden gebracht!!! Over een sigaar uit eigen doos gesproken zeg, stelletje sneaks... vind het niet erg als het niet lukt en ze geen budget hebben, even goede vrienden ik heb er tenslotte niet om gevraagd om te verhuizen. Maar als ze het dan zo proberen en denken dat ik achterlijk ben, dan hoef ik er verder niet over na te denken! Kijk, hadden er nou goede carriere mogelijkheden geweest, of had Jacq het helemaal geweldig gevonden om er te wonen was het een ander verhaal geweest, dan wil je nog wel s een stapje terug doen om er later 2 vooruit te zetten. Maar het feit dat Jacq niet kan werken of studeren (met het visum zou een studie op $20.000 per jaar uitkomen), we nog steeds ver van NL zouden zitten, we in een weinig inspirerende omgeving zouden wonen, financieel enorm zouden moeten inleveren en dat we ook nog eens worden genaaid waar we bij staan maakte de beslissing erg makkelijk uiteindelijk!
Kans zit er nu natuurlijk wel in dat ik ontslagen word omdat er te weinig werk hier in AU is. Nou goed, das dan maar jammer, dan wordt de beslissing voor ons genomen. Ben wel al druk bezig met lijntjes uitzetten naar de kantoren in de VS en Londen in de hoop dat ik daar wat kan regelen. Dat zijn omgevingen waar we wel heen zouden willen als we er financieel op zouden moeten inleveren, het biedt meer mogelijkheden voor de toekomst. En als dat ook niet lukt dan pakken we ons oude plan op van toen ons visum bij Manhattan niet werd verlengd: een jaar lang de wereld rondreizen en dan tzt weer een keertje terugkomen naar Europa!! Denk niet dat mijn baas had verwacht dat ik het aanbod zou afwijzen, hij beseft zich nog steeds niet hoe graag we terug willen naar Europa, ik heb de redenen verteld waarom we weg willen uit AU, maar het enige wat hij heeft onthouden is dat we ergens anders willen wonen, niet dat we terugverlangen naar Europa!! Nou goed, we gaan wel zien hoe het zich de komende weken gaat ontvouwen. Moet over 3 weken in ieder geval naar Japan toe voor een paar dagen voor een grote demonstratie, dus dat pik ik in elk geval nog ff mee!! En daarna zien we het allemaal wel...
Nou goed, houd het dit keer lekker kort. Het belangrijkste is wel verteld, en verder niet veel te melden!!! Het allerbeste en tot snel (hopelijk heel snel!!!)
JnR


Advertisement



Tot: 0.077s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0567s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb