Gekkenhuis in Tokyo

Asia » Japan » Tokyo » Shibuya
October 23rd 2010
Published: October 23rd 2010

De bier-torenDe bier-torenDe bier-toren

Andy en de prachtige biertoren langs de pittoreske Singapore rivier!
Ik geloof dat de updates nu voortaan toch echt maar gewoon 1x per maand gaan plaatsvinden ipv 1x in de 2 weken zoals in het begin!! Tsja... de gespreksstof wordt dunner en er vinden minder enerverende gebeurtenissen plaats!!

De laatste weken was dat wel ff anders, maar doordat ik het zo enorm druk heb gehad ben ik er gewoon niet aan toegekomen om het eea op papier te zetten! Die drukte begon eigenlijk vlak na de vorige update op de site. Dat hele verhaal in Japan begon een beetje op gang te komen op de vrijdag... had eigenlijk afgesproken met John en Diana om die vrijdag middag met hen een kopje koffie te gaan doen. Ze waren de avond ervoor in Melbourne aangekomen, en aangezien het heerlijk weer was hadden ze fietsen gehuurd en lekker door de stad gecrosst. In de middag zouden ze bij mij op kantoor langskomen en zouden we onder het genot van een goede bak koffie ff lekker bijkletsen. Helaas snapten mijn collega’s in Japan totaal niet wat er van ze werd verwacht mbt het voorbereiden op ons financiele proposal naar de klant, dus werd dat opeens op mijn bordje geflikkerd... mocht ik dus in een
Andy en ikAndy en ikAndy en ik

Mooie toeristen foto in Chinatown :-)
paar uur ff het hele doucment samenstellen terwijl ik al mijn andere werk al had afgemaakt zodat ik met John en Diana kon afspreken.... balen dus. Heb ze ff heel kort kunnen zien, maar moest daarna snel verder om het op tijd af te krijgen. Gelukkig kon ik wel om 5 uur de deur uit om samen met Jacq lekker de stad in te gaan en met ze af te spreken.
Daar hebben we heerlijk bij kunnen kletsen in de Transport bar onder het genot van een paar “Friday night Drinks”... de Fat Yak smaakte John al net zo goed als mij, haha!! Daar lekker tijdje gezeten en daarna door naar Cookie restaurant in het centrum voor een heerlijk modern-Thaise maaltijd in een van de restaurant-iconen in de stad (we waren al van plan om ze naar dit restaurant mee te nemen, en dat bleek een goede keus! De wek ervoor stond er een artikel in de krant over de 10 mees toonaangevende restaurants in de stad waar je toeristen heen MOEST nemen... en Cookie stond op nummer 7 dus was een goede keus! We hebben ze naar een andere tent in de lijst gestuurd voor ontbijt, dus ze hebben
TokyoTokyoTokyo

Tokyo by night vanuit mijn hotel
een goede indruk gekregen van al het lekkers dat Melbourne te bieden heeft. En gelukkig hadden we in de afgelopen jaren al eens gegeten in 7 van de top-10 restaurants dus kunnen we voortaan elke toerist goed adviseren!!).
De volgende dag kwamen John en Diana op het gemakkie naar St Kilda. Zij waren die ochtend naar de Queen Victoria market geweest, een van de toeristische hotspots van de stad en een unieke ervaring voor iedereen die van eten houdt! Wij waren snel naar de Prahan markt geweest om eten te kopen, en ook wat lekkere hapjes en drankjes voro de middag. Die middag werd namelijk de replay gespeeld van de AFL finale, en aangezien het zalig weer was (leek wel alsof John en Diana het hadden meegenomen want tot die tijd was de lente nog ver te zoeken) hadden we afgesproken om de wedstrijd te gaan kijken op het grote video-scherm dat stond opgesteld in het park voor Lunapark in St Kilda. Dus koelbox met bier en hapjes meegenomen, en ons op een goede plek gestationeerd waar we konden genieten van de wedstrijd en de sfeer. Helaas was de wedstrijd weinig genieten en was binnen 5 minuten al duidelijk dat
TokyoTokyoTokyo

Tokyo by day vanuit hotel
St Kilda flink ging verliezen. Door het goede gezelschap kon dat eigenlijk niet boeien, en hadden we een heerlijke middag!! Die avond vervolgens nog van een heerlijk diner genoten bij Cicciolina in St Kilda, wederom een goed succes. Uiteraard gevolgd met het favoriete toetje: affogato.... handgemaakt vanille-ijs met een goed sterke espresso koffie eroverheen, en een flink glas sambucca!! Kan het iedereen aanraden!!! Helaas was John zo stom geweest om de affogato te bestellen zonder sambucca, leek hem maar niets... Jacq en ik zullen nooit zijn gezicht vergeten toen hij de sambucca-versie proefde, en zeer teleurgesteld van zijn eigen versie naar mijn versie keek, haha!!
De volgende ochtend kwamen ze nog een keertje naar St Kilda voor een goed ontbijt bij de Galleon, waarna we ze in de auto naar het auto-verhuur bedrijf brachten met hun bagage waar ze aan hun grote avontuur begonnen: via land naar Kangaroo Island ten zuiden van Adelaide, een rit van zo’n 1500 km over 3 weken. Ik heb die middag heerlijk genoten van mijn (tegenwoordig wekelijkse) 13km rondje hardlopen langs het park en het strand, waarna we de rest van die middag gewoon een beetje hebben aangerommeld en genoten van het mooie weer.
Daarna
SashimiSashimiSashimi

Zeg nou zelf, dat ziet er toch geweldig uit!!!!
begon de week nog redelijk, totdat ik op vrijdag te horen kreeg dat die Japanse collega van mij het systeem niet goed kende terwijl hij wel had gezegd dat hij de demonstratie zou voorbereiden... dus vrijdag toch maar besloten om mee te gaan helpen met de voorbereiding, en toen kregen we op zaterdag ook nog s het bericht dat de vader van zijn beste vriend was overleden en hij dus niets kon doen.... zat ik dan helemaal alleen, terwijl vantevoren was toegezegd dat 2 man in Japan die demo zou doen... nou goed, vanaf die zaterdag was ik dus eigenlijk niet meer gezellig... elke dag vanaf uur in de ochtend zat ik achter mijn laptop, en tegen 11 uur in de avond ging die ene keer uit en enkel omdat ik gewoon te moe was om nog door te werken... was woensdag jarig maar er eigenlijk weinig van meegekregen... werd wel nog verwend door mijn vrouwjte!!! Ze was vh weekend naar de Nederlandse winkel gegaan hier in de buurt waar ze lekker dropjes, beschuit, muisjes en hagelslag had gehaald..ik mocht die ochtend nie tmijn bed uitkomen, en werd verwend met een heerlijk ontbijt op bed bestaande uit beschuit met muisjes
SMILE!!!SMILE!!!SMILE!!!

Tsja... moest toch echt een foto nemen op zijn Japans...
en hagelslag, en daarbij een aantal zakjes drop, mjam mjam mjam!!! Verder gewoon gewerkt tot middernacht :-(
Donderdag lag ik dan eindelijk redelijk op schema en kon ik op tijd ophouden met werken... en was wel zo lekker want we gingen die avond uit eten bij Cumulus, een restaurant in de stad dat goed staat aangeschreven en wat een van de hippe tenten is in Melbourne de laatste tijd. En ik kan wel zeggen dat het erg gezellig was, na ruim een week amper tijd en aandacht te hebben gehad voor Jacq was hegt heerlijk om een avondje samen door te brengen!! Het eten was zalig, lekker glaasje champagne en wijn erbij en de avond kon niet stuk!!
Volgende ochtend moest ik dan helaas alweer ervandoor, de vlucht van 11 uur naar Singapore. Wel lekker gerelaxed onderweg, filmpje gekekeken, biertje erbij, beetje an mijn rust denken. Om 5 uur daar aangekomen, en gelijk met mijn collega Andy afgesproken en paar biertjes gedronken in de buurt van ons kantoor. Daarna naar zijn huis in Chinatown gegaan waar ik zou slapen die nacht en eindelijk kennis gemaakt met zijn vriendin. Was gezellige meid, en de avond was ook super-tof! Heerlijk gegeten in
ShibuyaShibuyaShibuya

Het drukste en meest chaotische kruispunt van Tokyo
Chinatown (Peking eend, ginger/ garlic beef, sweet/ sour pork) en daarna paar kroegjes in Chinatown af. We kwamen nog terecht in een echte Chinese karaoke bar... erg apart met 50 Chinezen om je heen diein een microfoon staan te bleren op liedjes die je totaal niet kent met Chinese ondertiteling op het scherm.. gelukkig was het met een drankje erbij allemaal erg lachwekkend, haha!! Daarna taxi gepakt en het nieuwe casino in Singapore ingedoken. En dat was wel bizar, Vegas heeft grote casino’s heb ik gehoord, maar deze was ook niet verkeerd!!! Super avond gehad, en pas om 2 uur ’s nachts gingen we naar huis, wat voor mij dus eigenlijk 5 uur in deochtend was terwijl ik de week ervoor al amper had geslapen... zaterdag dan wel uitgeslapen, maar door de jetlag en het lichte gordijn wel regelmatig wakker dus niet echt lekekr geslapen... werd ook met een lichte migraine wakker, niet fijn. Heel rustig bijgekomen en wakker geworden, Andy had een goed ontbijt gemaakt van gebakken ei met bacon watgoed werkte! Daarna maar weer in de taxi gestapt en naar de Singapore rivier gegaan, waar we een terrasje op zochten op Robertson’s Quay. Daar hebben we met een
Tonijnen veilingTonijnen veilingTonijnen veiling

Wel heel zielig want zijn schitterende beesten, wel apart om mee te maken
flinke groep (er kwamen daar geregeld kennisen/ vrienden van Andy en zijn vriendin voorbij die gezellig aanschoven voor een drankje) zitten genieten van het zalige weer en de bier-toren... de foto zegt genoeg, maar om kort uit te leggen: een bier-toren is een soort mini-tap van (ik denk( 3 liter die in het midden is gevuld met een ijs-compartiment waar ze bier in schenken. Het wordt dan als een tap op je tafel gezet waarna je op je gemakje kan genieten van een lekker koel biertje. Daarna zijn we met zijn allen nog ff Chinatown ingegaan voro een drankje voordat ik terug ging naat het vliegveld. Dat was wel weer balen, was nog goed moe en dan moest ik met de red-eye naar Tokyo toe... half 12 vertrekken en 8 uur in deochtend aankomen... op zich wel kunnen slapen onderweg, de biertjes en de melatonine slaappil werkten goed!! Uiteraard niet genoeg om bij te komen, dus wel nog goed moe bij aankomst.
Mijn baas zat op dezelfde vlucht, dus na de douane kwam ik hem tegen en stapten we samen op de bus naar het hotel. Om 10 uur in het hotel, daar ff ontbijtje en daarna douchten... om dan
Tonijnen veilingTonijnen veilingTonijnen veiling

Was erg grappig om te horen hoe dat bieden ging :-)
om 12 uur in de taxi te stappen naar het kantoor :-( Daar aangekomen met de rest van het team tot 8 uur die avond zitten voorbereiden voor de presentatie van dinsdag. Op maandag dan weer om 9 uur op kantoor om weer tot 8 uur die avond verder te werken... die avond nog wel heerlijk wezen eten bij een sushi tent!!! Dat was echt de aller-lekkerste sushi en sashimi die ik ooit in mijn leven op heb!! Wel goed gaar natuurlijk, dus op tijd slapen om de volgende ochtend weer om 6 uur op te staan omdat het de grote dag van de demonstratie was!! We waren allemaal goed nerveus, want het betrof het grootste contract in de Azie regio op het vlak van de supply chain software (mijn bedrijf bestaat uit 2 onderdelen: logistiek/ supply chain en detailhandel) in de afgelopen 3 jaar. We waren goed voorbereid, dus we hadden er alle vertrouwen in, maar toch! Daar aangekomen startte ik mijn laptop op..... en die f*cking deed het niet!!! Zit je dan, 10 minuten voor het begin van de belangrijkste demonstratie in de afgelopen 3 jaar en die klote laptop doet het niet!!! Gelukkig had mijn Japanse collega (Nakahashi-san, ofwel Naka) de avond ervoor een backup genomen op zijn laptop, dus konden we die gebruiken... phew... geen goed begin, maar liep goed af!!
De demo verliep verder echt vlekkeloos en ook al was ik goed nerveus (moest presenteren voor een team van ruim 15 man waarbij een aantal hoge piefjes van de klant) gingen de zenuwen na een paar minuten liggen en ging het erg goed!! Al met al bijna 3 uur aan het woord geweest, maar het liep erg lekker. Kreeg na de demonstratie veel complimenten, zelfs van de klant! De hoogste pief bij de klant kwam apart naar me toe om te zeggen dat hij erg onder de indruk was van mijn presentatie, en dat hij me specifiek wilde complimenteren voor mijn uitstekende communicatie vermogen en wijze waarop ik had ingespeeld op hun wensen en eisen! Moet zeggen dat ik zeer trots was toen ik dat hoorde :-)! Gebeurt niet vaak dat je zulke complimenten krijgt, en al zeker niet van een klant en dan al helemaal niet van iemand met zo’n hoge functie!!
Na de demo was ik echt helemaal uitgeblust, de adrenaline was weg en ik stortte langzaam in.. terug in het hotel heerlijk ontspannen in de sauna. Daarna ff uurtje gewerkt (emails gedaan) en toen lekker genoten van een biertje en mijn boek op de 35e verdieping van het hotel met uitzicht over Tokyo, heeeerlijk moment!! Vooral toen ik een email kreeg waarin de klant aangaf te hebben besloten ons te verkiezen boven de concurrent, SAP!! Was een van de eerste keren dat we gaan winnen van SAP en het was een flink grote deal, dus commercieel is dit een zeer belangrijke overwinning voor ons bedrijf. Nam er dus nog maar een extra biertje op :-)
Daarna nog ff de straat opgeweest, het hotel zat bij een van de drukste kruispunten ter wereld, en stond in de Lonely Planet dat dat een van de grootste toeristen plekken van de stad was dus moest wel ff kijken! Daar nog ff snel een Jappen foto van mezelf gemaakt, daarna snel trug naar het hotel om snel hapje te eten en te gaan slapen.
De volgende ochtend stond de wekker alweer om 4 uur, want ik zou met mijn baas naar de tonijnen veiling gaan. Dit scheen een van de meest populaire toeristen attracties te zijn vd stad, dus wel zo leuk om nog mee te pikken! Viel een beetje tegen, want alle tonijnen waren ingevroren en zagen er dus niet uit zoals ik me had voorgesteld, maar wel weer aparte ervaring! Daarna snel terug naar het hotel, snel ontbijten en op het vliegtuig terug naar hius.
Ik was uiteraar dhelemaal kapot, en helaas duurde vlucht al met al ook nog eens zo’n 20 uur... op de vlucht naar Singapore nog uurtje geslapen, verder filmpje gekekeken en ff ontspannen. Op Sing vliegveld had ik een stopover van 3 uur, en had onderweg een email gekregen dat ik nog snel een document moest uitwerken voor die demo. Ik moest in dat document beschrijven hoe wij integreren met SAP wat het financiele systeem is van dat bedrijf... aangezien onze concurrent ook SAP is, is de klant een beetje huiverig dat de integratie niet zo makkelijk zou zijn als wanneeer ze SAP zouden kiezen... nou goed, paar uur nog moeten kloten terwijl ik eigenlijk liever ff het AD had gelezen!!
Daarna op het vliegtuig en als een blok in slaap gevallen... kwam half 8 volgendfe ochtend in Melbourne aan, en was nog steeds goed kapot. De melatonine hielp goed om te slapen, maar was wel nog gaar. Daar baalde ik flink van, want moest nog naar kantoor die middag... thuis nog f uurtje geslapen, terwijl Jacq ff bappies ging doen. Daarna nog naar de fysio omdat ik een paar weken trug weer last kreeg van mijn geopereerde enkel. Valt gelukkig mee, niets ernstigs dus moet enkel wat oefeningetjes doen. Daarna wel weer naar kantoor waar ik niet blij mee was, maar moest helaas de volgende dag met mijn collega (Manu) naar Brisbane voor een andere presentatie. Jacq had donderdag lekker vrij genomen, en die genoot met volle teugen want het was zalig weer!!
25 graden, geen wind en niets op haar agenda! Die heeft dus bijna 3 uur lekker in het park gelegen in het zonnetje... vond het niet eerlijk maar was wel blij voor haar, haha!! Ik lag die avond al om half 8 op bed, en vrijdag ging de wekker alweer om 6 uur om mijn vlucht naar brisbane te halen. In de auto gestapt, en hup daar gingen we maar weer... in Brizzy aangekomen telefoon aan, en kreeg een boos bericht van Jacq... zij moest naar de fysio toe wat ik helemaal vergeten was, en ik had de auto meegenomen naar het vliegveld... hmmm... ze was niet vrolijk, maar konden er weinig aan veranderen. Uiteindelijk kreeg ik in de middag het verlossende berichtje dat het allemaal wel meeviel en dat het zalig weer was en ze lekker op de fiets was geweest... tsja, door de vermoeidheid was ik gewoon helemaal vergeten dat ik een taxi moest nemen.. merkte echt wel dat ik op te einde van mijn latijn zat!! 19 dagen achter elkaar met weinig tijd voor mezelf (enkel die zaterdag in Singapore eigenlijk) maar verder erg weinig slaap door het vele werk en alle lange vluchten tussen hier en Tokyo. De presentatie in Brizzy ging goed, en je wilt niet weten hoe blij ikw as toen ik vrijdag avond om half 10 ons apartementje binnen stapte!!! Eindelijk rust na 19 dagen geleefd te zijn!!
Heerlijk geslapen die nacht, maar was helaas wel om 7 uur wakker op zaterdag. Was nog erg moe, maar het idee dat ik op de bank kon zitten met een kop koffie terwijl ik het AD kon lezen won het van terug naar bed gaan! Tegen 9 uur kwam Jacq er pas uit, toen samen ff naar de markt gegaan waarna we in de middag helemaal nix hebben gedaan en lekker hebben genoten van elkaar, de bank, een goed boek en lekker muziekje! Lekker saai maar precies wat we nodig hadden!! Morgen weer neit veel doen, beetje sporten en dat is het wel.
Dat is zo eigenlijk wel mijn bezigheden van de afgelopen maand. Jacq is gewoon lekker verder gegaan met haar leventje, en helaas hebben we zowat beide als vrijgezellen deze maand beleefd door alle drukte op mijn werk... ik zat tot ’s avonds laat aan de eettafel te werken, terwijl Jacq zielig alleen op de bank zat... was geen leuke tijd, maar gelukkig komt het maar zelden voor. Ze kan zich gelukkig goed alleen vermaken dus no worries!!! Het vervelende is wel dat ze een ontstoken pees in haar knie heeft, waardoor ze al een aantal weken niet mag sporten. Ze mag zelfs niet fietsen of hardlopen, dus ze is erg onrustig!!! Het duurt nu al ruim een maand en ze wordt er hoogst ongelukkig van, vooral omdat het weer een stuk beter wordt... ze moest eerst een aatnal weken rust houden om te kijken of dat hielp, maar het schoot neit op. Ze heeft toen een cortisonen spuit gekregen in haar knie om het proces te versnellen... was niet prettig maar het lijkt erop alsof het wat geholpen heeft want het gaat nu een stuk beter! Afgelopen vrijdag was ze weer naar de fysio geweest, en ze mag weer om de dag naar hte werk fietsen en zelfs weer 3x in de week op de crosstriainer sporten. Dus laten we hopen dat het zo doorgaat, want de zomer komt eraan dus dan wil je wel lekker buiten kunnen rennen en genieten!!!
Nou, laat ik er maar weer een einde aan maken voor deze keer. Jacq ligt al op bed en voel mijn oogjes eigenlijk ook wel omlaag zakken.. lekke rop tijd slapen om morgen (zondag) heerlijk te genieten van onze laatste dag weekend, en met het lekkere weer maar iets buiten te gaan doen... ik ga sowieso weer lekker 13km hardlopen, en daarna misschien samen een terrasje pakken.. kan niet wachten na bijna 3 weken lang achter elkaar gewerkt te hebben lekker weer een dagje samen door te brengen!!!

Xxx allemaal en tot snel weer!!
JnR

Tot: 0.089s; Tpl: 0.025s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0478s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb