Een druk weekend


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
October 29th 2005
Published: October 29th 2005
Edit Blog Post

Spring RacesSpring RacesSpring Races

Is niet echt goed te zien, maar bijna het hele zebra-pad was vol met sjiek-de-friemel mensen die naar de races gaan
Hi mates!

Heer weer eens een update vanuit Ozzieland. Werd wel weer eens tijd hè! Moet wel zeggen dat hoe langer ik hier zit, hoe minder nieuwe dingen ik te vertellen heb. Maar ja, is ook wel logisch he, het leven is ook hier toch echt gewoon, uh, nou ja, gewoon…. zeg maar. Spreekt voor zich uiteraard, maar begin het nu wel te merken. Na zo’n maand hier begin ik eindelijk weer een aantal automatismen te krijgen. ‘s Ochtends om kwart over 7 de wekker, 5 voor 8 de tram, half 1 naar de food court om eten te halen, etc. Ik heb afgelopen week ook de avonden een stuk beter ingedeeld. De ene avond bappies halen en eten koken, de andere avond hardlopen en eten opwarmen/ boterham eten (na ‘s middags warm gegeten te hebben op mijn werk). Al met al was het een prima week zo. Maar laat ik maar beginnen waar we vorige week gebleven waren he!!

Zondag had ik de laatste update geschreven geloof ik. Nou goed, maandag had ik dus ‘s avonds die gebruikers conferentie in de avond. ‘s Morgens dus weer staan strijken, en met pak en stropdas naar kantoor gegaan. Gelukkig kon
Albert Park LakeAlbert Park LakeAlbert Park Lake

Een foto van het ene uiterste van het meer naar het andere uiterste. Niet cht bijzonder, maar geeft een beetje een beeld van de omvang
die stropdas weer af, want dat was een beetje te veel van het goeie. Verder dus gewoon gewerkt overdag. Ik moet trouwens zeggen dat het met het werk toch wel wat beter gaat dan eerst. Ik heb gelukkig veel tijd om mezelf in te werken, omdat die go-live dus met een aantal maanden is uitgesteld. Ik ben dus eigenlijk de hele dag bezig om het proces te leren, door te proberen het na te bootsen in het system. Daarnaast ben ik ook voorzichtig betrokken bij het testen van een aantal aanpassingen die men had gedaan na het vinden van een aantal bugs. Al met al gaat het dus langzaam aan steeds wat beter.

Maar ff verder over de maandagavond. Om een uurtje of 6 waren we dus in het hotel waar alles werd gehouden. Het was dus in de lobby van dat hotel, en het was erg mooi aangekleed. Ik denk dat er zo’n man of 200 binnen was, dus was erg gezellig. Die Ozzies weten wat de mensen willen op zo’n avond, en ik had dus geen moeite om op zeer korte termijn mag ik wel zeggen, een heerlijk biertje te scoren! Men liep ook rond met allerlei
Formule 1!Formule 1!Formule 1!

Dat is dus het hardlooppad waar ik het eerder over had, lekker langs de palmbomen. Ernaast zie je trouwens het F1-circuit... erg apart dat daar over 6 maanden Schumi voorbij komt scheuren!
lekkere hapjes, maar daar wilde ik toch een beetje voorzichtig mee zijn, want we zouden een diner krijgen!! Om een uurtje of 9 hadden we dus eindelijk door dat het geen diner was, maar dat alle hapjes het avondeten waren… baalde dus wel een beetje, want op dat moment liepen ze niet meer rond met eten…. Maar goed, drank was er nog genoeg. Men liep op een gegeven moment gewoon niet meer met glazen wijn en bier rond, maar gewoon met de flessen, en met kannen bier… heel apart kan ik wel zeggen! En de meesten namen het er goed van.

Dat brengt me trouwens gelijk op een ander punt: het drankgebruik van de Ozzies. Dat is toch aanzienlijk hoor!! De kroegen en restaurants zitten allemaal altijd redelijk vol, en ik kan je wel zeggen dat ze dan geen ranja drinken, haha!! Ook op straat is het de gewoonste zaak van de wereld om met een fles bier te lopen. Zo stond ik vanmiddag ff te praten met een echtpaar uit het noorden van Melbourne, en die vent halt gewoon doodgemoedereerd een fles VB (Victoria Bitter, het lokale bier) uit zijn tas…. Erg apart! Je ziet hier dan ook
Eilandje in Albert LakeEilandje in Albert LakeEilandje in Albert Lake

Als je hier 's avonds loopt zie je de zon zo achter het eilandje wegzakken. Erg mooi
erg veel lege bierflesjes op straat liggen. Maakt niet uit in welke wijk je bent, je komt ze overal tegen. Ik moet zeggen dat me dat toch wel opvalt hier. Wij Hollanders zijn maar heilige boontjes!!!
Terug naar de maandagavond: iedereen nam het er dus goed van, maar ik heb mijn best gedaan om me toch een beetje in te houden. Zou niet echt slim zijn om op het eerste bedrijfs-uitje een beetje zat rond te lopen, bovendien waren er ook klanten bij. Maar goed, al met al was het erg gezellig. Ik heb een hele berg collega’s ontmoet (ook van het Sydney kantoor) en ze waren allemaal erg aardig. Iedereen vroeg naar Jacq, waar ze nu was, wanneer ze weer terug komt, en ook of ze werk gaat zoeken als ze terug is. Over dat werk zei iedereen gelijk dat ik dat maar eens met de baas moet bespreken, want “He likes to keep things in the family” zoals iedereen zei. Nou goed, dat moeten we nog maar eens zien, maar al met al was het reuse-gezellig, en werd ik reuse-goed opgevangen door iedereen. Was trouwens wel weer grappig om te beseffen hoe weinig Ozzies er eigenlijk werken… Bergen
Echt heel schattig...Echt heel schattig...Echt heel schattig...

Tsja, heeft ff nix met OZ te maken, maar vond het zo schattig!!! Heb dit al tientallen keren op TV/ boeken gezien, nog nooit in het echt. Dat kuikentje heeft daar echt minutenlang op zijn gemak gezeten!
Yanks, Britten, Indiers, een aantal Duitsers/ Fransen en een enkele verdwaalde kaaskop….. en daarnaast nog wat Ozzies. Erg leuk om met zoveel verschillende culturen te werken, erg leerzaam ook trouwens.

Nadat om half 10 het feest was afgelopen, vroegen ze me of ik zin had om nog ff wat te gaan drinken in de stad. Nou ja, eigenlijk niet, moest er de volgende dag weer vroeg uit, maar aan de andere kant vond ik het toch wel erg gezellig, en daarnaast was he teen goeie gelegenheid om mijn colleg’s nog wat beter te leren kennen. Dus we zijn nog ff wat wezen drinken, potje gepoold met mijn directe baas tegen de grote baas en iemand anders (ik heb verloren van hen ja, maar enkel omdat mijn baas me had ingefluisterd dat we moesten verliezen van de grote baas!!), en daarna nog 2 potjes gewonnen van een paar Indiërs. Om een uurtje of 12 was ik gelukkig zo verstandig om een taxi naar huis te nemen, dus nog redelijk op tijd naar bed. Al met al was het dus erg gezellig kan ik wel zeggen! Ik kijk dan ook erg uit naar het Kerst-etentje dat we hebben in het weekend
Wannabee-cockatooWannabee-cockatooWannabee-cockatoo

Ik vind kaketoes ook waanzinnig, maar deze duif gaat wel erg ver in zijn adoratie...
dat Jacq hier terug is. Ik denk dat zij ook goed op zal kunnen schieten met iedereen, althans, hoop ik natuurlijk!

Goed, de rest van de week gewoon rustig aan gedaan. Beetje de standaard dingen gedaan. Ik had echter wel zin om wat leuks te gaan doen, dus had ik een kaartje besteld voor de bioscoop vrijdagavond. Er is een film uitgekomen hier waar Jacq toch geen moer aan vindt, en die mij wel leuk leek. Het is de film Doom, nagemaakt van een computerspelletje dat ik vroeger altijd speelde, jaja, ik weet het, maar moet toch wat als je alleen bent he!! Goeie smoes trouwens…. Film was niet zo heel bijzonder, maar was wel leuk om er ff uit te zijn. Ik ging me overigens wel steeds meer beseffen dat ik toch wel erg alleen ben zo, met name vrijdagavond ging ik met dat beseffen, als je al die mensen gezellig weekend ziet vieren in de kroeg met vrienden, en als je allerlei stelletjes verliefd over straat ziet lopen enzo. Nou ja, hoewel de vrienden er voorlopig niet zullen zijn, zie ik Jackie gelukkig wel weer over een paar weekjes.

Maar goed, vrijdagavond had ik dus echt
Nog een keer dan...Nog een keer dan...Nog een keer dan...

Nog een foto van Albert Park Lake waarop ik heb geprobeerd een totaal overzicht te vatten
ff de P erin. Vond het helemaal niet leuk meer, echt zo’n verplichting allemaal, en geen lol te beleven. Ik weet dat het erg overdreven klinkt, maar zo voelde het wel. Was dus erg blij toen ik Jacq ff sprak vrijdagavond, kon ik lekker ff een beetje klagen. O ja, Bas: bij deze nogmaals mijn excuses! Ik zat vrjdagmiddag al niet lekker in mijn vel, en wilde gewoon ‘s ff lekker ouwehoeren met iemand in het nederlands. Jacq wordt ook al gek van me als ik haar spreek, want ze komt bijna niet tussen mijn geratel door! He is zo’n verademing als ik dan ff lekker kan kletsen met iemand, dat ik de ander niet echt aan het woord laat. Met bas was he tnog erger, want die logde in ‘s morgens om 7 uur, en ik begon gelijk een heel verhaal op te hangen op de MSN… Zal voortaan wat meer begrip tonen Bas, sorry!! Maar goed, nadat ik vrijdagvaond dus ff lekker had geklaagd bij Jacq, ben ik maar naar bed gegaan met een rot-gevoel. Gelukkig werd ik zaterdag wat vrolijker wakker, en dat komt met name doordat ik een geweldig idee had gekregen! Ik heb mezelf namelijk
Geef de bal een pets.Geef de bal een pets.Geef de bal een pets.

Tsja, cricket, niet echt mijn sport. Men is er hier wild van. Maar ja, dat zegt nix, men is ook wild van paarden-races, haha!!
voorgenomen om zondag naar de Grampians te gaan, een (naar het schijnt) schitterend natuurgebied op zo’n 3 uur rijden buiten de stad. Ik was gelijk weer vrolijk!! Dus lekker mijn bed uitgegaan en ff de PC aangezet, en tot mijn verbazing was Jacq nog wakker, dus effies lekker gekletst nog met haar. Was blij dat ik wat vrolijker was, moet voor haar ook niet prettig zijn als ik zo zit te mokken hier.

Daarna dus lekker ff bappies gedaan, waarbij het vooral om de krant ging! Want ik had mezelf ook verheugd op een heerlijk ontbijtje in de Fubar. Dat is een heel leuk tentje hier in de buurt, waar ze heerlijke smoothies en eitjes hebben, maar belangrijker nog: ze hebben een tuintje achter de bar, met allemaal luie stoelen en een berg planten en bomen. Heerlijk wakker worden dus met een krantje, kopje koffie, parkietjs die overvliegen en kabaal maken, prima begin van de zaterdag! Na dat verrukkelijke ontbijt terug naar huis, en de bappen-tas gepakt om naar Queen Vic market te gaan, en ff fruit en groente voor de week in te slaan. Was weer een daverend success, want voor $15 (zeg maar zo’n 10 euri) een hele AH-tas vol met enoeg groente en fruit voor de hele week, goed geregeld! En dan ook allemaal nog eens vers spul, maar daarover strax meer, want ik wil nog ff mijn avondeten met jullie delen!!!

Er is nog wat het vermelden waard, en dat zijn de paardenraces…. Paardenraces? Waar heb ik het over… goed, de hele stad staat hier dus op zijn kop vanwege de “Spring races”. Dat is al een week of 2 bezig, maar komende week is het hoogtepunt. Ik heb dinsdag ook een dag vrij vanwege “The race that stops the nation” zoals ze hier zo mooi zeggen! Maar goed, vandaag was er dus een belangrijke kwalificatie voor dinsdag, waar zo’n 130.000 mensen werden verwacht, bizar. Mensen die daarheen gaan allemaal echter bijzonder mooi gekleed, de mannen strak in het pak, en de vrouwen met hele mooie zomerjurkjes, hoedjes en uiteraard hakken… ja ja, ik geef het toe, de vrouwen maakten meer indruk op me dan de mannen, kan er nix aan doen als Remy hier!! Maar goed, was dus wel apart om zoveel mooie mensen bij elkaar te zien. Heb geprobeerd “onopvallen” vanuit de tram een foto te maken, weet niet echt of tie gelukt is.

Maar goed, na Queen Vic naar een auto-verhuurbedrijf om een autootje te huren, en die prijs viel me ook nog wel mee, zeker gezien de afstand van zo’n 600 km. Ex. benzine zon 45 euri, niet goedkoop, maar ja, vind het wel erg fijn als ik mezelf een beetje kan vermaken. Dus morgen om 8 uur de auto ophalen, en dan lekker een flink stukje gaan toeren, om dan hopelijk een schitterende wandeling te maken, met grote kans op mijn eerste kangoeroes en koala’s in het wild, jahoe!! Houd jullie op de hoogte natuurlijk…

Daarna alle spulletjes naar huis gebracht, en aangezien het nog vroeg was moest ik nog wat verzinnen om te gaan doen… zo gaat het trouwens echt, ik ben heel bewust bezig om iedere minuut van het weekend in te vullen…. Nou ja, nog maar 3 weekjes… en counting! Ik had jullie vorige week dus beloofd om wat foto’s te maken van Albert Park. Aangezien ik toch nog last heb van mijn knie (de dubbele ronde van vorige week was toch wat teveel van het goeie, heb me geloof ik toch wat teveel laten opnaaien door Ray!) besloot ik om de ronde te gaan wandelen. Is wel een goed uur wandelen, maar is ook wel goed voor me, en er zit toch niemand op me te wachten, haha!! Nou ja, haha, eigenlijk dieptriest…!! Maar goed, ik heb dus wat foto’s gemaakt, en bijgevoegd aan deze entry. Komt neit echt goed over vanwege het niet al te beste weer, maar geeft een beeld. Ik probeer nog wel een keer met goed weer, ok? Het is wel duidelijk dat het een compleet ander park is dan de Botanical Gardens. Albert Park is meer een “doe-park”. Mensen gaan er hardlopen, cricket spelen (je wilt niet weten hoeveel cricket-grounds er zijn!), roeien op het meer, bbq-en, etc. Je gaat er dus niet echt ontspannen zoals vorige week in Botanical Gardens, maar voor hardlopen des te beter!

Vanaf Albert Park kwam ik om een uurtje of 5 thuis, en had dus wel trek gekregen. En nu komt het hoor, ik ging mijn heerlijke eten maken!! Ik beloof dat dit de enige keer is dat ik dit hier met jullie ebspreek, maar kan het niet laten!! Ik had dus eerst een stuk of 5 teentjes knoflook en 5 rooie chili-pepertjes samen met een rooie ui gefruit in wat olie. Daar ging vervolgens tofu gemarineerd in zoete chilisaus bij, en dat heb ik ff laten intrekken. Vervolgens de groente: een berg baby-spinazie (is net echte spinazie, maar dan op stronkjes van zo’n 15 cm. Dat is dus dat verse spul van de markt, de wortels zitten er nog aan, een kilo voor zo’n 60 cent, geweldig!), dan 2 baby-paksoi (zie baby-spinazie) een flinke paprika, een aantal tomaten, en een grote Portobello paddestoel (dat is een platte paddestoel, heel vlezig (wordt door de Ozzies ook zo op de bbq gegooid) van zo’n 10 cm. doorsnede). Dat heb ik dus op een hoog vuur ff goed gewokt, en toen het klaar was heb ik als klkap op de vuurpijl gauw nog effies een halve bos verse coriander en een flink aantal takjes verse basilicum eroverheen gemieterd…. Doe daar een berg rijst bij, een heerlijk mousserend rood Ozzie-wijntje, en je hebt een feestmaal! Althans, vond ik zelf!! Ik zal Jacq jullie laten vertellen of het echt zo lekker is!!!

Nou ja, nu is het dus zaterdagavond, en ik zit dit lekker op mijn balkonnetje te typen met een 2e glaasje mousserende Ozzie-wijn, wordt nu echter tijd voor de afwas, dus ga afsluiten. Morgen vroeg op (klok gaat ook nog uur vooruit hier ivm de zomertijd) want lekker naar de Grampians, kijk ik echt naar uit!. Dinsdag ben ik vrij, dus ik zal proberen om wat foto’s van mijn tripje op de site te zetten.

Tot dan, en groetjes van mij!!


Advertisement



29th October 2005

2 rondjes
Watje :-)
30th October 2005

Hoe was het in de Grampians?
HE PIK! HOE WAS HET IN DE GRAMPIANS!!! BEN HEEL BENIEUWD HOE JE HET HEBT GEHAD!!!! KANGEROES GEZIEN EN/OF KOALA'S. HOU JE TAAI EN DE TIJD GAAT SNELLER VOORBIJ DAN JE DENKT EN DAT IS DIE KLEINE "FLAPDROL" WEER BIJ JE. KAN JE DER WEER EEN PAAR TIKKIES GEVEN EN HMMM ... JE ZAL ER ZELF WAARSCHIJNLIJK MEER TERUGKRIJGEN......... SEE YOU MARCEL

Tot: 0.162s; Tpl: 0.014s; cc: 13; qc: 86; dbt: 0.1132s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb