Vakantie Ray - lang leve de vliegen!!!

Published: April 2nd 2009

No flies on me mate :-)No flies on me mate :-)No flies on me mate :-)

Heerlijke foto, wie had ooit gedacht dat die dingen echt nodig zijn!!
Nou, het moet dan maar weer!! Kan het eigenlijk niet opbrengen omdat het waarschijnlijk weer een lang verhaal gaat worden, maar als ik het nu niet doe komt het er weer een week ofso niet van, dus vooruit dan maar. We waren dus gebleven bij de vlucht naar Adelaide. Eerst op Hobart ff bijkomen in de Qantas lounge... we moesten om kwart over 4 opstaan om de bus te halen voor de vlucht van 6 uur... te vroeg om te douche of eten, maar gelukkig komt dat vele vliegen van mij voor mijn werk toch van pas... de gold card geeft toegang tot de Qantas lounge, waar we in ieder geval een goede kop koffie en wat ontbijt konden nuttigen... erg prettig kan ikw el zeggen!! In Melbourne dan Jacq opgepikt, wat een erg fijn weerzien was! Had haar maar 6 dagen niet gezien, maar vond het lang genoeg geweest!! In Adelaide vanaf het vliegveld gelijk de 4x4 opgehaald en bappies gaan doen. We wisten niet wat we moesten verwachten natuurlijk, en aangezien we geen Coles of Woolworth’s verwachtten in de outback moesten we het maar ff goed doen. Dus 30liter water gekocht (tsja, mocht het heet worden) en genoeg eten
RoadtrainRoadtrainRoadtrain

Je kent ze wel, dit is er een, helaas niet van opzij kunnen fotograferen, die dingen zijn echt laaaaaaaaaang. Idee voor Tunderman Transport?
en drinken voor ontbijt, lunch en avondeten wat we ook zelf zouden maken. Daarna gelijk de weg opgegaan, voor de eerste spannende rit naar Woomera... nou goed, deze rit kan ik in een woord omschrijven: saai... o ja, eigenlijk 2 woorden: saai en LANG. Nou goed, was iets van 500km en de weg was heel recht, lang, saai en eenzaam.... gelukkig waren we voor donker in Woomera zodat we ons geen zorgen hoefden te maken over de kangoeroe’s. Gelijk de camping opgedoken, en kennis gemaak met onze vrienden voor de komende dagen: vliegen.... want ja, er zaten er wel een paar daarzo. Ray was erg blij met zijn welkomst-geschenk de vliegenhoed, en Jacq was ook erg gelukkig met de hoed die we een paar jaar terug van de Boeffies hadden gekregen! Ik had geen hoedje, en had het nog niet echt nodig voor mijn gevoel. Tent snel opgezet en toen lekker biertje gaan doen in de bar op de camping (er waren wat teveel vliegen om te koken dus dan maar tijd gebruiken voor een biertje). Leuk gesprek gehad met de eigenaar van de camping ind e bar. Er zat ook een local aan de bar, een of andere oude
OutbackOutbackOutback

We zijn in ieder geval gewaarschuwd!!
Schot die al 20 jaar daar woonde en in de mijnen had gewerkt, nog 3 tanden in zijn mond had geloof ik, en niet te verstaan was door zijn accent!! Nou goed, al met al een apart gesprek dus... meest interessant dingen die we te horen hadden gekregen:
• Het viel nog mee met de vliegen.... het hoogseizoen was al voorbij!!
• Woomera staat bekend als een grote legerplaats, waardoor er zelfs enige vorm van beschaving is: een ECHT restaurant, winkels, en dat alles in een dorp van een paar honderd inwoners!
• Heel veel mensen die er wonen werken in het leger, en krijgen de huizen als onderdeel van hun werk.
• Veel mensen in Woomera werken in deuranium mijn in Roxby Downs (ong 70km verderop) omdat de huizenprijzen daar helemaal bizar hoog waren door het vele geld dat wordt verdiend in de mijn, zoals in heel Australie in de buurt van de mijn-industrie (dankzij de onstuimige groei van China)
• O ja, en er zijn in eht verleden dus veel bommen ontploft als test van het leger, waarbij dus geregeld de ramen zijn gesprongen op tientallen kilometers afstand in het dorp

Nou ja, dat was het eigenlijk wel... kan wel begrijpen dat Woomera geen metropool was! De volgende ochtend nog even langs de supermarkt voor een beetje brood, en ze hadden zelfs verse broodjes!! De supermarkt zag er redelijk groot en compleet uit, de hoofdstraat was wel erg stil, haha!!

Nou ja, snel weg uit Woomera omdat vandaag de echte outback begon...eerst ff over het asfalt naar Roxby Downs, en dan vanaf daar via een dirtroad naar de Oodnadatta Track, en richting de Flinders Ranges, dit was waar we het voor dede! De weg naar Roxby stelde niet veel voor, maar daar hadden we nog wel ff de mogelijkheid om een lekkere kop koffie te nemen. RD was wel een interessat dorp weer... het was goed te zien dat er veel geld zat hier, we zaten minder in de outback, toch zagen we veel gras rond de grote huizen, er was een zwembad, en een redelijk groot winkelcentrum, het moest niet gekker worden!! Nou goed, daar nog ff een koffie gedaan onder het genot van de vliegen die weer wakker waren geworden ondertussen... daarna dus echt het avontuur in: de dirtroad richting Oodnadatta Track! Bij het begin van de dirtroad begon het dus echt: er stond
WoomeraWoomeraWoomera

De hoofdstraat, erg druk.. niet
een groot bord met de tekst “Je gaat hier een gevaarlijk gebied in, bla bla bla” Kortom, laat het avontuur maar beginnen! De weg naar de Oodnadatta Track had geen asfalt, maar hij was zo goed onderhouden dat we nog steeds 80km per uur konden rijden... viel een beetje tegen, was niet de planning met die 4x4. Het uitzicht was ook redelijk eentonig en saai, eigenlijk enkel rotsen en zand.... nou goed, had het idee dat het wel zou komen als we bij de Oodnadatta zouden zijn. Onderweg nog wel een beetje spanning en sensatie toen een dingo de weg overstak! Ha, die hadden we al 4 jaar neit meer gezien dus was leuk. Na een uurtje op die dirtroad hadden we wel beetje honger, dus Ray had het geweldige idee om lekker te gana picknicken! Dus auto gestopt langs de weg (niet dat je het verschil tussen weg en niet-weg goed kon zien, want was toch allemaal zand, rots en stenen) en de picknicktafel en stoelen gepakt, eten en lekker zitten om te gaan lunchen. Goed, wij waren niet de enige met dat idee, want de vliegen hadden ook trek geloof ik! We hadden dus al snel door dat we maar beter niet aan tafel konden blijven zitten... wasa erg grappig om te zien hoe elk van ons zijn manier had om te eten zonder dat er vliegen op je kwamen! Ik liep rondjes om de auto, Jacq was aan het huppen en Ray was als een windmolen met zijn armen aan het zwaaien... erg grappig moet ik zeggen, en eigenlijk had er een 4e bij moeten zijn die alles had gefilmd!! Nou goed, de sfeer werd er niet beter op zo, Ray werd de vliegen echt goed zat, en Jacq baalde er flink van dat ze niet ff lekker rustig haar broodje kon eten... ach ja, wat doe je eraan!!

Snel de auto in, op naar de Oodnadatta! Daar aangekomen hoopte ik dat het avontuur nu echt zou beginnen en de 4x4 zijn ding kon gaan doen... nou goed, viel alweer tegen, deze weg was misschien nog wel beter onderhouden dan de vorige weg, er ware zelfs wegwerkzaamheden gaande... was dus wel een tegenvaller, vooral toen we in hte volgende dorpje kwamen (Marree, populatie 82 mensen) en het asfalt weer begon... weinig avontuurlijk dus helaas. Marree was op zich wel grappig, ze hadden een winkel die pompstation
PicknickPicknickPicknick

Gezellige en inspirerede omgeving
was/ postkantoor/ supermarkt/ bank/ drankwinkel/ etc. In Marree nog een lekker ijsje op, maar zelfs dat was geen pretje voor Jacq en Ray vanwege de vliegen... nou goed, gauw door vanuit Marree, op naar de volgende stad.. Leigh Creek. Ook deze weg viel weer tegen, saai uitzicht, gedeeltelijk asfalt weg... weinig spannends. In Leigh Creek dan gekampeerd in een nklein nationaal parkje bij een grote dam. Dat was dan mooi. We waren de enige op die plek, tussen de bergen en het was redelijk groen door die dam en de rivier die er liep. We waren er redelijk op tijd, dus eerst lekker de tentjes neergezet, daarna de picknicktafel en stoelen naast de auto gezet, en lekker gaan zitten met een wijntje en chippies. Zag er erg gezellig uit zo, wij met zijn 3-en met onze vliegenhoed op, honderden vliegen zoemend om ons hoofd, en dan proberen gezellig je wijntje te drinken en chippie te eten... goed, de sfeer is wel eens beter geweest mag ik zeggen!! En door alle vliegen konden we ook niet snel gaan koken, want we hoefden niet nog meer proteine te hebben, haha!! Ook gelijk een goed gesprek gehad over het vervolg van de trip...
No flies on me mate!No flies on me mate!No flies on me mate!

Wel op het vliegennet trouwens
het was duidelijk dat Jacq het goed gehad had, en ook Ray vond het niet erg om eerder weg te gaan. Nou goed, meeste stemmen gelden uiteraard, dus besloten om de volgende dag naar de Flinders Ranges te gaan, om daarna gelijk door te rijden naar de Barossa Valley en daar 2 nachtjes te blijven en met een fiets wijn te gaan proeven op zondag. Goed plan!! Daarna gingen Ray en ik een stukje wandelen door dat gebiedje, terwijl Jacq gezellig in de auto ging zitten zodat ze geen last had van de vliegen.... nou goed, later dus eten gemaakt, en was best te eten (pasta geloof ik) alleen jammer dat het donker begon te worden en we dus moesten eten met onze zaklampen erbij.... om maar niet te beginnen over het afwassen onder de volle maann zonder licht, haha!! Nou goed, het was allemaal flink aanpassen maar je kon wel merken dat Ray en Jacq het zat begonnen te worden. Een lichtpuntje van de avond was wel het ontzettend mooie maanlicht: volle maan, geen wolken dus licht zo fel dat het echt neit donker meer was. Er waren zelfs duidelijke schaduwen te zien als je in het licht stond,
UitzichtUitzichtUitzicht

Gezellig....
erg mooi, niet te vergeten hoe mooi de sterrenhemel was!

Volgende ochtend vroeg ontbeten om de vliegen voor te zijn, zo werd er al over gesproken dus de gezelligheid met eten was ver te zoeken. vandaag zouden we wel naar de Flinders Ranges gaan, en ook naar het Prairie Hotel in Parachilna. Een restaurant/ bar in een dorpje met 6 inwoners wat redelijk bekend is door zijn outback trip: een gerecht met kangoeroe, emoe en kamelen-vlees. De Boeffies zijn hier een paar jaar geleden geweest en volgens hen was het super, dus dat was een must. Nou goed, we waren er vroeg en dat kwam mooi uit, omdat we behoefte hadden aan goede koffie en de Prairie Hotel leek op een echt stuk beschaving, hier in Whoop Whoop (zo noemen de Ozzies elke plek in the middle of nowhere, en aangezien Whoop Whoop leuker klinkt dan middle of nowhere, nemen nwe die naam maar over). Maar goed, ze hadden zelfs keus voor de koffie: cappucino/ latte/ flat white/ noem maar op!! En ze wisten zelfs hoe het te maken ook ipv koffie met warme melk, dus we hadden ff een momentje van geluk. Zelfs zo veel dat we een 2e kopje koffie namen!! Hoewel er wel weer flink wat vliegen zaten, konden ze ons geluk dit keer niet verstoren!! Ray had zijn hoed op en had door dat als je met je hoofd schuddt de kurkjes bewegen en de vliegen niet kunnen landen, dus hij kon koffie drinken zonder last van vliegen! Jacq had een andere oplossing... zij ging een beetje voorover leunen, netje op de tafel over de koffie heen, en in haar kleine coconnetje onder het netje kon ze rustig koffie drinken! Ik deed het maargewoon met veel met mijn handen waaien, lukte ook wel. Er zaten ook een heleboel zebra vinkjes rondom de Prairie Hotel, leuk om die beestjes te zien die in NL enkel in kooitjes zitten.

Nou goed, flink opgevrolijkt door de koffie stapten we weer de auto in om de Flinders in te gaan, met een outback trio als lunch terug in het Prairie Hotel als prettig vooruitzicht! Nou goed, nu begon het dan dus wel eindelijk echt mooi te worden... we naderden de Flinders vanuit het nnoorden via het dorpje Blinheim. We waren ook teleurgesteld dat we nog steeds geen kangoeroe’s of emoes hadden gezien, dus vandaag was het erop of eronder!!! Nou goed, de weg vanaf Parachilna naar Blinheim was prachtig, de Flinders zijn als een soort super-grote oase van zo’n 50 vierkante km in het midden van Whoop Whoop... bergen met veel bomen, struiken, en... beestjes!!! We zagen al snel de eerste kangoeroe, en de emoes lieten niet lang op zich wachten.. de eerste emoes die wij in het wild hebben gezien!! Daarna dus het park in, en dat viel echt niet tegen.. jeetje, wat een verschil met de eerste 2 dagen zeg!! Schitterende gorges waar we doorheen reden (soort kloof tussen de bergen door), overal beestjes (moeste zelfs 2 keer in de ankers door een joey die schrok van de herrie en over de weg heen rende terwijl zijn moeder nog aan de andere kant stond... uiteraard moest die ook weer terug, dus we moesten voorzichtig doen. Jacq was een goede chauffeur gelukkig, dus niemand gewond en wij een mooie ervaring! Daarna nog 2 kangoeroe’s die uit een grote plas stonden te drinken midden op de weg... zelfde verhaal: rustig rijden, een hopte weg terwijl de andere ons verdwaasd bleef aankijken) en dan ook nog eens schitterende oude en grote gumtrees, echt prachtig gewoon die oude en majestueuze
Gezellig...Gezellig...Gezellig...

Gezellig picknicken met vliegen en vliegennetjes
bomen, super gewoon! Dus ja, de Flinders waren echt wel super en de vliegen vielen ook mee!!! Daarna op een positieve noot terug naar de Prairie Hotel. Daar heerlijk genoten van ons outback trio, Ray nog 2 aboriginal schilderijen gekocht voor het thuisfront, en lekker nog een paar lokale biertjes (men heeft daar een eigen gemaakt bier wat erg goed smaakt!!). Voldaan en een stuk opgewekter verlieten we de Prairie Hotel weer, terug de Flinders in om naar de campingplaats te rijden. Die lag in het zuiden van het park, dus we mochten nog een keer genieten van het natuurschoon van de Flinders, wat we dan ook deden. Onderweg nog een keertje gelachen toen Jacq wat moeite had om de 4x4 een heuvel vanuit stilstand op te krijgen! Moet toegeven, de heuvel was flink steil, en als je dan stil komt te staan is het niet makkelijk! Maar goed, we hebben haar een beetje geplaagd! Daarna naar een mooi uitzicht punt gereden, waar Ray politie agent moest spelen om Jacq te kunnen doen keren in de auto, ook weer leuk gezicht! Daarna dus nara de camping in Wilchena Pounds, het echte centrum van de Flinders. Dit is een oude vulkaankrater
MarreeMarreeMarree

De winkel in Marree (de enige echte!!!)
van enkele kilometers omtrek, dat belkend staat als een waar natuurpark met schitterende natuur en veel beestjes. Helaas kan je daar niet met de auto komen maar een wandeltocht van minimaal 3 uur... aangezien Ray last had van zijn achillespees van Tassie, ik van mijn enkel en Jacq van haar humeur hebben we maar besloten om er niet te gaan wandelen en het wel te geloven!! De camping was verder wel super, mooi plekje vlak bij de douches, heerlijk weer, geen wind, en (belangrijekr!!) GEEN VLIEGEN!!!! Dus heerlijk buiten gezeten aan ons tafeltje, sambuccaatje erbij, en tot ons geluk kregen we bezoek, van mama kangoroe en haar joey!!! Zo schattig... totdat joey opeens de brood zak op tafel in de gaten kreeg en er zijn tanden inzetten... plastic is uitereaard niet goed voor dat beestje, dus het gevecht aangegaan en uit zijn handen gegrist, en vervolgens een minuut of 5 met die zak hoog in de lucht blijven staan tot ze genoeg van ons hadden. In de tussentijd wel genoten van die beestjes, Jacq had een bordje op de grond gezet en gevuld met water, en ze hadden allebei dorst want hadden zo’n halve liter water op! Ze bleven lekker
Flies on me mate!!Flies on me mate!!Flies on me mate!!

Gelukkig ziet hij ze niet, haha!!
beetje snuffelen bij onze spulletjes, we konden ze aaien, echt lief!! Daarna naar de campingbar toe (dit is een erg grote camping en ze hadden een groot restaurant en bar) waar we genoten hebben van een paar drankjes en een gesprekje met een NLse backpacker die als schoonmaakster in het resort werkt. Volgende ochtend vroeg op pad om naar de volgende bestemming te gaan: Barossa Valley!! Helaas weer een lange en saaie tocht ernaartoe, maar de beloning was ernaar!!! De camping in de Barossa was super, heel groot en druk omdat het een lang weekend was met Labour Day op de maandag. Heel anders dus dan we de voorgaande dagen gewend waren, maar desalniettemin even leuk. Vooral toen we met een biertje voor de 4x4 op de camping in het zonnetje konden genieten van de afwezigheid van de vliegen! Daarna lekker eten gemaakt (Ray had goed zijn best gedaan!!) en genoten van de avond. Volgende ochtend om 9 uur de fietsen opgehaald, klaar voor de tocht der tochten... wijn proeven!!! Helaas moesten we nog ff wachten omdat slome duikelaar vond dat hij nog een keertje moest douchen :-) slome duikelaar is dan Ray natuurlijk, die erg blij was dat hij
Koffie drinken in de outback - 1Koffie drinken in de outback - 1Koffie drinken in de outback - 1

Dit is de eerste methode van rustig koffie drinken in de outbacck
in de beschaving zat, kon douchen wanneer hij wilde en geen last had van vliegen! Betekede gelijk dat hij zijn slome duikelaar kon gaan spelen... god, ik vond altijd dat Jacq sloom was maar hij is nog erger!!! En dan ook nog eens onze tent haringen laten liggen op de eerste camping... tsja, heb Ray van zijn donkerste kant leren kennen, haha!!

Nou goed, toen Ray EINDELIJK klaar was, konden we dus gaan fietsen. Wil graag nog even Ray zijn eerste vraag opbrengen toen ik zei dat we op moesten schieten omdat het al 10 uur was: Gaan we da al gelijk wijn proeven???? Tsja.... sorry hoor, maar NATUURLIJK GAAN WE DAT DOEN!!! Wat een stomme vraag zeg, haha! Gelukkig had Ray het snel door want bij de eerste winery gingen de wijntjes er goed in. Langmeil winery was weer ee doorslaand succes, net zoals de eerste keer dat we er waren. We hebben de hele lijst afgewerkt, we kregen veel uitleg van de vrouw die achter de balie stond, wat wij leuk vonden maar voor Ray helemaal omdat dit de eerste keer was dat hij wijn proefde. en we mochten zelfs een paar wijntjes proeven die normaal niet
Koffie drinken in de outback - 2Koffie drinken in de outback - 2Koffie drinken in de outback - 2

En de tweede methode van rustig koffie drinken in de outbacck
geopend worden voor proeven, wijntjes van meer dan $100 per fles, dus was wel een verwennerij! Vooral toen we dus van een druivensoort (shiraz) verschillende klasses en jaren naast elkaar konden proeven, met de duurste van ruim $100 dus als toppertje (deze shiraz druiven zijn trouwens ruim 150 jaar oud, en daarmee de oudste ter wereld, zelfs ouder dan die in Frankrijk doordat ze daar last hebben van een beestje dat de wijnranken opvreet). Nou goed, fantastisch begin en we hadden al een leuke slok op... daarna het schitterende wijnpad (er gaat vanaf Langmeil een gravelpad tussen de wijnranken via 4 wineries dus schitterend om te doen op de fiets) op naar de volgende winery: Peter Lehmann, een van onze favoriete wijntjes (drinken geregeld de Cabernet Sauvignon van Lehmann). Nou ja, daar van hetzelfde laken een pak: wijn drinken, slap lullen en lol hebben! het werd ook weer voedertijd voor Jacq, die had snel eten nodig na de drank dus daar een heerlijk tapas plaatje besteld. Ook alle 3 een lekker glaasje wijn erbij, en heerlijk op de picknick tafels buiten in het zonnetje genoten van de kaasjes, gegrilde groente, brood, etc. EN GEEN VLIEGEN!

Op naar de volgende,
tegenliggertegenliggertegenligger

Die moet op de foto!!
Richmond Grove winery een van de grootste van Australie. Nou, die viel beetje tegen, beetje saai interieur e de wijn was niet bijzonder, dus door naar de volgende... Jacq raakte beetje aangeschoten, dus besloten om een stukje te gaan fietsen en koffie te drinken. Dus op de fiets naar Nuriootpa (volgende dorpje) gefietst over het schitterende fietspad langs de ranken, en gestopt bij Kaesler winery waar we een heerlijke kop koffie namen. Gevolgd uiteraard door een goed glas wijn in de winery! Deze kenden we nog niet, maar is wel een aanrader hoor, jeetje! Toen verder Nnuriootpa in naar een va nde grootmachten op wijngebied: Penfolds. Volgens mij de grootste producent van Australie en grote exporteur naar Japan. Dat was te merken want Jappen overal toen we binnenkwamen, jeetje... bediening was ook traag dus kregen maar weinig wijn te proeven... tochc genoeg om Ray ondertussen goed aangeschoten te doen zijn, dus we werden steeds baldadiger met zijn allen! Het was warm, fles wate rin de hand, tsja... dan weet je het wel! Toen op de fiets nanar de laatste bestemming van de dag: Saltram winery met de heerlijke Pepperjack wijntjes (favo wijntje voor Jacq, de Pepper Jackie Cab Sauv wel

Chinese Wall, mooie rotsformatie
te verstaan!!) die we vorige keer niet konden vinden. Het was een endje fietsen, en het werd een baldadig tochtje! Ray en ik probeerden wheelies te maken op de fiets, mekaar onderuit te rijden door te botsen, en gewoon suf doen! Ray won die wedstrijd, want die schoot op een gegeven moment de weg af, reed over het gras langs de wineries en ging flnk onderuit toen hij weer een wheelie probeerde... dronken, nee hor, haha!! Daara ff een groepsmoment bij de wijnranken. Fietsenn geparkeerd en leuke fotootjes tussen de druiven gemaakt, ik zei tegen ray dat hij voor de grap ff een trosje beet moest pakken zodat ik een leuke foto kon maken... hmmm... had geloof ik erbij moeten zeggen dat hij er naar moest wijzen want toen ik me omdraaide stond hij met een grote grijns op zijn gezicht met een tros druiven die hij van de ranken had afgetrokken... dat was nniet de bedoeling, maar wel weer leuk kodak-moment. De druifjes dan ook maar opgegeten, en dat was een verrassing, wat waren die zoet zeg, heelrijk! Heel klein, maar super zoet. Daarna door naar Saltram waar we nog wat laatste wijntjes hebben geproefd. Althans, er was weinig
Ff samenFf samenFf samen

leuke foto toch!?
proeven meer bij na al die voorgaande wijntjes, maar gaat om het idee! Jacq genoot van haar Pepper Jackie, en Ray was nog zo nuchter dat hij de kraanvogel uit Karate Kid kon doen, op een been, maar hij kon niet opscpringen om de schop erachteraan te doen... dronken dus, haha!! Daarna de schitterende route via de andere kantn van Nuriootpa door de wijnranken terug.. weinig verkeer, enkel wijnranken, bergen en schitterende uitzichten om ons heen, prachtig gewoon. ’s Avonds hapje eten in het dorp en volgende ochtend op tijd weg.

We belsoten om de toeristische route terug nanar Adelaide te neme, door 2 wijnstreken, de Adelaide Hills en de Eden Valley. Prachtige route, een keer gestopt bij een winery in de Adelaide Hills om het af te leren, toen helaas terug naar het vliegveld. Op het vliegveld afscheid genomen.. ray ging door naar Cairns, wij terug naar huis.

De volgende dag had ik een dagje vrij nog, dus lekker samen nog genoten van een dagje thuis. Woensdag weer werken, gelukkig 3 daagjes maar en toen weekend! Het was zalig weer, dus genoten van ons gebruikelijke ritme: naar de markt, koffie in het zonnetje, genieten van de rust.
Joey op de wegJoey op de wegJoey op de weg

Pas op!!!!
Die middag Ray van het vliegveld opgehaald. Die had een supertijd gehad in Cairns, en die heeft echt genote van zijn tijd hier (althans, zegt hij, haha!) ben blij dat wij hier al een tijdje wonen en ik hem heb kunnen adviseren wat te doen, want OZ is zo’n groot land dat het heel makkelijk is om hierhee te komen en teleurgesteld te raken door wat je ziet en doet. Geloof dat dat bij hem goed is gelukt! Die avond gingen we de stad in, hadden afgeslrpoken met Ange en Marco om hapje te gaan eten bij Cookie’s, was weer gezellig. Zondag dan de laatste ochtend, lekker ontbeten in de Galleon me tzijn allen en helaas was het baggerweer dus gee strand of terras... dan maar naar de Espy hotel gegaan aan de boulevard, en maar weer aan he tbier. Ik had nog beetje zwaar hoofd van de avond ervoor, maar het was Ray zijn laatste dag en hij dwong me met hem mee te drinken... dat zijn nou vrienden... daarna ging Jacq naar huis want die was moe, en ik werd meegesleurd naar de volgende kroeg: The Vineyard om mee rbier te drinken... en toen werd het 5 uur
Outback trioOutback trioOutback trio

Parachilna, here we come!!
en werd ik meegesleurd naar de poolhal om te poolen en nog meer bier te drinken... als ik ooit last krijg van mijn lever kunnen jullie Ray gerust de schuld geven, haha! Poolen was geen succes, verloor 17-10 geloof ik eind van de aovnd. Om 7 uur gingen we ff naar huis om eten te maken voor ons en Jacq, daarna om 8 uur terug naar de poolhal om verder te gaan. Op zondag betaal je slechts $10 per persoon voor de hele avond, dus we hadden uiteindelijk 7 uur gepoold, paar biertjes op en slechts 25 euries per persoon kwijt, niet slecht!
Maandag was het dan zover.. afscheid van Ray alweer, gaat zo snel. Maar goed, we wisten allemaal dat het een supertijd was geweest, dus hoewel het vervelend was om afscheid te nemen, was het besef van de mooie tijd en ervaringen die we hebben gedeeld ook wel heel mooi waardoor het niet echt verdrietig was. Daarna de hele week hard werken voor mij. Ik moest dinsdag gelijk naar Nieuw Zeeland toe voor een klantbezoek. Daar aangekomen bleek het St Patrick’s Day te zijn, de nationele feestdag in Ierland. Laten we nou net in het centrum aankomen voor
Dig inDig inDig in

Outback trio.. mjam mjam
een hapje te eten en daar in de drukste Ierse kroeg aankomen... weer bier moeten drinken, niet goed, wel erg leuk en gezellig!! Volgende dag voelde ik me erg goed gezien de omstandigheden, presentatie bij klant ging goed en dan ’s avonds maakten we er een ‘quiet night’ van zoals Alan het noemde. Nou goed, uiteindelijk toch 4 kroegen gehad, paar biertjes en wijntjes en vele te laat naar bed (middernacht terwijl om 4 uur de wekker zou gaan voor het vliegtuig). Gelukkig kwam daar weer het voordeel van de gold card weer om de hoek!!! Flink verrot stonden we bij de aparte incheck balie (gelukkig niet in de lange economy rij door onze cards) maar we waren gelijk blij toen we de mededeling kregen dat we werde ge-upgrade naar business class!! In een Jumbo Jet op het bovendek kregen we 2 stoelen, of eigenlijk waren het bedden!!! Dit zijn van die soort tsja, hoe noem je het, coconnetjes waarin je je stoel horizontaal kan stellen! Je wilt niet weten hoe lekker ik geslapen heb daar op dat bovendek, liggend op mijn buik in een vliegtuigstoel!!!! Verder nix meegekregen van de overige business class voordelen, maar die 3 uur slaap
Gum tree in FlindersGum tree in FlindersGum tree in Flinders

Mooie oude bomen daar
waren toch wel erg prettig kan ik je wel vertellen. Eerste keer business class... dat smaakt naar meer!!!

Terug in Melbourne besloten om maar lekker thuis te werken die dag... kon het niet opbrengen om na die korte nacht op kantoor te gaan zitten. Nou goed, gelukkig was het snel weekend en konden we lekker samen genieten van een weekendje met zijn 2-tjes! Was echt prachtig weer.. graadje of 29, geen wind, strakblauwe lucht... echt perfect. Heb het regelmatig gedacht de afgelopen weken: herfst in Melbourne is vergelijkbaar met de zomer in Nederland, mits je een goede zomer hebt uiteraard, haha!! We hebben de afgelope weken temperaturen gehad van tussen de 25 en de 30, kalm weer, weinig wind, blauwe lucht, lekker fris in de ochtend en nacht zodat je lekker kan slapen.. echt wat je hoopt in NL! Dus die zaterdag eerst ff snel de wekelijkse dingetjes doen (bappies en markt) en toen als de wiedeweerga naar het strand met zijn 2-tjes! En dat was zalig, normaal is Jacq niet zo’n strandmens, maar denk dat het gezellig was want we hebben er tot na 5-en gelegen geloof ik, lekker beetje kletsen en genieten van de heerlijke dag. Geloof
Mama kangoeroeMama kangoeroeMama kangoeroe

Don't you hit my joey!!!
dat we erna een hapje zijn wezen eten als ik me niet vergis, bij een Thai waar we een jaar of 3 ooit zijn geweest in Carlton, Lemongrass heet het geloof ik. Nou goed, viel zwaar tegen... ziet er luxer uit dan onze eigen Thai in Chapel Street bij de markt, maar hij is veeeeel m inder lekker. Weten we ook weer, dus wat je ver haalt is niet altijd lekker.

Daarna ook nog de trouwfilm gekeken... eindelijk dan!! Hij lag er al een paar weken sinds Ray er was, maar we waren er gewoon nog niet aan toegekomen. Was erg leuk om alles weer te zien, en we beseften ons weer wat een supertijd we hebben gehad met ons trouwen. De periode met Jaap was geweldig, het weer was helaas niet altijd even mooi, maar de momente met het voeren van de kaketoe’s, wijnproeven in de Yarra Valley, en de vele goede ideeen (als iemand weer eens op het geweldige idee kwam om een pint Coopers Red te gaan drinken bij Greasy Joe op het terras!!) waren echt super. En het trouwen, tsja... we wisten dat we een superdag hebben gehad, maar onbewust is het allemaal toch wel
Joey kangoeroeJoey kangoeroeJoey kangoeroe

Joehoe, moe... ben hier
snel aan ons voorbij gegaan. Door de hele dag zo terug op de film te zien, vanaf de duik in het bubbelbad (uiteraard met fles champagne!) in ons vakantiehuisje in Daylesford met de mannen tot aan het heerlijke diner bij The Lake House na de plechtigheid!! Wat een heerlijke dag was het toch, en konden nu ook pas genieten van het mooie uitzicht over het meer achter ons tijdens de plechtigheid, en de meerkoetjes, eendjes en ganzen die meegenoten van de plechtigheid... tsja, was een bijzondere plek en we hadden het niet beter kunnen uitkiezen!!

Toen op maandag kwam de volgende visite alweer aan, Karin een goede vriendin van Jacq die ze heeft leren kennen tijdens haar tijd bij Unilever. Ik kende Karin persoonlijk nog niet, maar als het een vriendin is van Jacq moet het wel goed zitten. En dat klopt ook wel hoor, ook al is ze Belgische ;-)!!! Nee hoor, is naturlijk een grapje maar geeft al aan wat een geschikt mens het is... ze is zelf de eerste die er grapjes over maakt en het is dan ook super gezellig. Die eerste week hebben we niet veel gedaan, ten eerste omdat ik gewoon moet werken natuurlijk, maar ook om Karin een beetje te laten wennen aan het tijdverschil. Die eerste weken hebben de dames dus veel in St Kilda doorgebracht, en eigenlijk vonden ze dat wel best. Ach, en waarom ook niet, in vakantie moet je neit teveel aan je hoofd hebben. in het weekend zijn we eerst weer naar de markt geweest, om daarna in de middag rochting de Mornington Peninsula te gaan. Het weer was weer eenns perfect voor de verandering dus we hadde echt een superdag met al het moois dat de Mornington te bieden heeft: wijn proeven bij The Cups Estate, wandelen op het super mooie strand bij St Andrew’s, biertje drinken bij The Red Hill Brewery, genieten van de mooie bosrijke omgevingn rondom Red Hill en het uitzicht vanaf Arthur’s Seat, met als bonus een kangoeroe die langs de weg zat! Is voro het eerst dat we een kangoeroe zien op de Mornington en dat nog overdag ook!! Leuke bonus met een schitterende toeristische route terug naar huis via de baai, heerlijke dag gevolgd door een heerlijke Thaise vis-curry thuis!! Zondag eerst lekker uitgeslapen, daarna lekker in het zonnetje gelunched in St Kilda met Marco en Ang. Zijn naar de oude Fubar geweest (heet nu Shibdh geloof ik, Israelische tent) nieuwe tent, maar nog steeds dezelfde heerlijke zonovergoten tuin!!! Daarna als een speer naar Albert Park, want ik had via mijn werk een kaartje voor de hoofdtribune voor de Formule 1. Was er op donderdag al geweest met een aantal klanten, maar helaas geen Formule 1 toen, wel een biertje hier en daar ;-). Op zondag ging ik dan echt voor de wedstrijd, was erg leuk want had een super goede lokatie op de finishlijn dus goed zicht op de start, en genoeg herrie om in 5 minuten doof te worden, haha!! Maar was een toffe wedstrijd, weet niet of iemand het heeft gekeken, maar ik vondn het super en niet zo eentonig als andere jaren. Na de wedstrijd snel naar huis om lekker te gennieten van een heerlijke roerbak van Jackie, goed eind van een heerlijk weekend! Daarna weer werken, is druk met veel proposals die de deur uit moeten, en bovendien op maandag goed neiuws: de deal waar ik de laatste 3 maanden aan gewerkt heb (Costa, een bestaande klant van ons) had eindelijk getekend voor een upgrade en een nieuw pakket... een deal van $500k dus een
Flinders RangesFlinders RangesFlinders Ranges

IK vond het heel mooi daar... zeg nouz elf
fijne deal zo voor het sluiuten van het kwartaal!! Jacq en Karin gingen op dinsdag naar Sydney toe voor een 3-daagse trip daar. Helaas troffen ze he tnit qua weer, er lasg een massive lagedrukgebied boven de kust daar, en geloof dat er een halve meter regen is gevallen in 24 uur... nou goed, geloof dat ze het toch naar hun zin hebben gehad, want het is nu donderdag middag, ik zit op het vliegveld van Sydney voor mijn terugvlucht naar Melbourne en sprak Jacq net die om kwart voor 5 ook terug vliegt (zij Virgin, verschil meot er zijn... ik zit in de Qantas lounge met een biertje dit verhaal te schrijven wachten tot vertrek) en ze hadden het naar hun zin geehad. Ik ben vandaag dus in Sydney geweest, een vruchtbare dag met bezoekjes aan 2 klanten waarvan er een over een week of 6 gaat tekenen (Livingstone) en een 2e die erg interessant was. Was namelijk een bezoek aan Woolworth’s de grootste supermarkt van Australie en dus grootste concurrent van Coles waar we al veel van onze software hebben draaien. Ze klonken erg geinteresseerd, en wilden zelfs snel schakelen en willen het liefst binnen een maand of 2 naar de VS gaan met ons om klanten daar te bezoeken... nou goed, dat konk allemaal super interessant dus we houden het in de gaten, want dan kom ik zeker weer ff langs Europa voor een bezoekje ipv een retourtje VS!

Verder morgen laatste dag van de week, in de avond gaan we lachen op het melbourne Comedy Festival. Heb kaartjes gekocht voor een show morgenavond, veel zin in en dan een druk weekend voor de boeg. Zaterdag naar de markt, dan Yarra Valley en in de avond bbq’en bij Marco. Zondag dan voor de verandering maar weer eens de Great Ocean Road doen (had het er met Alan nog over vanmiddag, wordt de 3e in 3 maanden, kan hem ongeveer dromen ondertussne, haha!!) en dan is het alweer voorbij. Karin vertrekt dan dinsdag terug naar NL en dan zijn we weer lekker samen. Heerlijk zo met de verjaardag van Jacq voor de boeg en een super-lang weekend (goede vrijdag en 2e paasdag zijn hier feestdagen zodat we 4 dagen vrij zijn voglende week ssamen, kan niet wachten!!)

Nou goed, dat is het wel weer voor nu... was weer lang verhaal en heb het nog moeten inkorten
Flinders RangesFlinders RangesFlinders Ranges

Prachtig toch die bergen en bomen?
ook. Krijg je ervan als je teveel doet en te lang wacht om het op papier te zetten!! Maar goed, het was gewoon een hectische tijd afgelopen maanden. Was wel een supertijd hoor houd me ten goede, maar heb het gevoel dat heel de zomer als in een vlaag aan me voorbij is gegaan.... het is nu verdorie april, kan me nog zo herinneren dat we naar Heron Island zijn gegaan afgelopen november.... en nu is heel die mooie zomer alweer voorbij, echt te bizar voor woorden. Nou goed, lekker genieten van een zachte winter en dan zien we wel weer.

O ja, nog een laatste bericht: heb vandaag bevestiging gekregen dat de visum procedure in gang is gezet. Hopelijk hebben we dus ons nieuwe visum binnen een week of 4 binnen, zou prettig zijn! Daarnaast ook nog een mailtje vanuit Londen gekregen van een bedrijf dat met me wilde praten over een mogelijke baan in NL/ UK... ook weer itneressant, volgende keer meer daarover!!

Liefs
Jackie en Robin

Emoe'sEmoe's
Emoe's

Emoe;'s in een mooie gorge in de Flinders
Op heuvel met handremOp heuvel met handrem
Op heuvel met handrem

Ging niet makkelijk :-)
Siesta timeSiesta time
Siesta time

Slaap ze skippy
OngedierteOngedierte
Ongedierte

Wat moeten die beeste hier??
RUST!!RUST!!
RUST!!

Zie je de glimlach, picknicken met biertje zonder vliegen!
Niet teveel zout rayNiet teveel zout ray
Niet teveel zout ray

Hij had er zin in
Boy's timeBoy's time
Boy's time

Gezellig aan het kokkerellen
Let's gaanLet's gaan
Let's gaan

De dames waren er klaar voor!!
Wijn proevenWijn proeven
Wijn proeven

De eerste winery, heel nuchter!
Samen op padSamen op pad
Samen op pad

In de Barossa Valley

2nd April 2009

Tip
Je kunt jezelf ook gewoon een hoop moeite besparen; Wijn proeven, wijn proeven, wijn proeven, vliegen, wijn proeven, rijden, wijn proeven, BBQ, F1, wijn proeven, visum Haha, nee hoor, ik heb weer genoten!
2nd April 2009

*zucht*
Toch erg leuk om het verhaal weer terug te lezen. Nogmaals: was een supervakantie Bedankt
12th April 2009

wat een verhaal zeg. als je zonder werk zou komen te zitten kun je altijd nog als verhalenschrijver de kost verdienen. nogmaals, wat een supervakantie hebben jullie gehad

Tot: 0.194s; Tpl: 0.025s; cc: 21; qc: 83; dbt: 0.1204s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.5mb