Lekstuga

Oceania » Australia » Queensland » Gold Coast » Surfers Paradise
February 22nd 2006
Published: March 3rd 2006

Strax soder om Brisbane ligger guldkusten, paradis for surfare och semesterfirare. Vi taltar pa en campingplats i Main Beach och tar helt enkelt semester ett tag. Vi promenerar langs stranden, solar (las skuggar) och badar i jattevagorna. Vi gor aven utflykter till temaparker i omradet. "Wet'n'Wild", ar ett stort vattenleksomrade med flera olika sorters vattenrutchbanor av olika laskighetsgrad. Jattekul. Pa "Seaworld" har de delfinshow, salshow, vattenskidshow och lite andra roliga djur. Vi ser bla sma bla pingviner och dugonger. Pa "Dreamworld" tittar vi pa andra djur, koalor, dingor, krokodiler, ormar, skoldpaddor, papegojor, emuer, tigrar och klappar kangurur. Dit akte vi dock mest for att aka bergochdalbana och liknande. Ocksa ruskigt roligt.
Linnea passar pa att bli forkyld och maste vila nagra dagar i skuggan ovanfor stranden och lasa bocker och titta pa papegojor i traden. Faktiskt forsta gangen vi ar sjuka pa denna resan, och det gar ju ganska snabbt over.

Tot: 0.08s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.047s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb