Vandringsforsok

Oceania » Australia » Queensland » Hervey Bay
February 28th 2006
Published: March 3rd 2006

Till Fraser Island maste vi aka. Det ar massor av folk som har sagt att det ar fantastiskt och dessutom har de en "Great Walk" har som vi tankte vandra en del av. Det ar dock inte alls lika vandingsvanligt har i Australien som det var pa Nya Zeeland och vi far trassla ganska mycket innan vi hittar en guidad endagstur till on som gar med pa att slappa av oss dar vi kan borja vandra. Vi fixar med utrustningen och kaper mat sa vi klarar nagra dagars campingliv.
Nar bussen till farjan plockar upp oss pa morgonen borjar det regna, och det regnar och regnar och regnar hela dagen. Vi hanger med turen och gar ur bussen och tittar pa i vanliga fall badinbjudande sjoar, regnskog, skeppsvrak, sandklippsformationer och vackra backar. Vid hotellet dar vi stannar for lunch ser vi vilda dingos och laser vaderleksrapporten. Regn, hard vind och regn. Vi angrar oss avseende vandringen och foljer med dagsutflykten tillbaka in till Hervey Bay. Har fortsatter det regna hela natten och aven under nasta dag. Vi ar ganska glada att vi ar flexibla.

Tot: 0.084s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.06s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb