Vilddjur i storstan

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane
February 20th 2006
Published: March 3rd 2006

Med en dags marginal pa Nya Zeelandsvisumet lamnar vi sa det landet for den har gangen.
Vi landar i Brisbane och mots av varme och den langsta immigrationsko vi upplevt. Instruktionsvideon med Krokodiljagaren som inte vagar mota tullhundarna med olaglig mat i resvaskan hinner vi se minst 30 ggr och deklarerar snallt alla vara organiska material sasom snackskal, kangor, talt mm. Den har gangen far vi hjalpa biosecurity att tvatta vara grejor och spruta gift pa dem.
Val inne i stan far vi ga enormt langt till vandrarhemmet vi bokat in oss pa, det var felmarkerat pa kartan i Lonely Planet. Vi tar oss sedan en middagslur och gar pa promenad i staden. Det ar ganska trevligt att traska langs floden, stanna och dricka iskaffe i nagot cafe och kall ol inagon bar. Det finns flera bitar gagator som uppskattas. Dagens hojdpunkt ar dock nar vi sitter vid flodstranden pa kvallen och ser flygande hundar komma flaxande fran traden i botaniska tradgarden.
Staden utforskas ytterligare dagen darpa, och vi tittar in pa museum och inspekterar "Streets Beach" som ar en liten artificiell lagun mitt i stan. I parkomradet hittar vi flera vilda roliga djur, odlor av betydande storlek (enligt var erfarenhet), massor av ibisar och en Pelikan. Det blir naturligtvis lite glassatande ocksa och en bio pa kvallen. Kanske mest for att komma ifran varmen ett tag.

Tot: 0.126s; Tpl: 0.008s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0499s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb