Sista dagarna i landet

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Bay of Plenty » Tauranga
February 17th 2006
Published: March 3rd 2006

De sista dagarna i Nya Zeeland agnar vi i Tauranga som ar en liten kiwituristort. Vi tar sovmorgon och promenerar i staden samt tar en farja over till stranderna vid Mount Manganui (utdod vulkan) dar vi promererar mera och tittar pa surfare och badare.
Pa indisk resturang ater vi Pers forsenade fodelsedagsmiddag och blir nastan buffe-matta.
Den 19:e aker vi vidare till Auckland eftersom vi flyger darifran. Den dagen agnar vi en hel del tid at att tvatta taltpinnar och kangor, sa att vi blir inslappta i Australien. Vi gar ocksa en liten promenad pa kvallen och hittar ett riktigt trevligt hamnomrade ( paminner om BO-01) dar vi tar oss en ol och tittar pa folk och batar.
Klockan 4.10 den 20:e hoppar vi pigga som mortar ur sangarna och tar flygbussen ut till flygplatsen.

PS De flesta av vara tidigare dagboksanteckningar har fatt tillagg av kartor/satellitbilder som visar tex hur vi har vandrat. DS

Tot: 0.278s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 52; dbt: 0.218s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb