Der er fuld fart paa her i Australien

Oceania » Australia » Queensland » Gold Coast » Surfers Paradise
January 15th 2007
Published: January 15th 2007

Hej folkens.
Ja, det er vist ved at vaere et godt stykke tid siden at vi har skrevet et lille indlaeg, men der er virkelig fuld fart paa hernede. For lige at opdatere hvad vi har lavet siden sidst, maa vi nok hellere begynde med nytaarsaften, som vi fejrede i Hervey Bay. Aftenen blev stille og rolig med en god middag, og det var meningen at vi ville se det store fyrvaerkeri klokken ti, men da maden var lang tid undervejs, blev det kun til et par soelle raketter. Efter maden slog vi os ned paa en lille bar, som viste sig at vaere en klaver-bar. Der var kun omkring 15 mennesker derinde, og de var helt sikkert fans af klaver-manden, og der var saagar en kvinde der gav ham sin bh. Nytaaret skulle da ogsaa fejres med lidt champagne, men Morten kom til at bestille "sparkling water" (boblevand = danskvand!) i stedet for "sparkling wine" (boblevin = champagne) - damen i baren kiggede da ogsaa noget undrende paa os, men vi naaede da at bestille en ny omgang "sparkling" inden klokken blev tolv. Alt i alt havde vi en stille og rolig nytaarsaften i selskab med en klaver-mand og hans 15 fans.
Den 2. januar tog vi paa en 3-dags tur til Fraser Island, verdens stoerste sandoe. Vi fik virkelig set en masse af oeen - badede i ferskvandssoeer, saa dingoer, flotte sandstrande, regnskove, osv. Derudover sov vi i telt, men vi havde selskab af en flok fugle, der havde besluttet sig for at skrappe hele natten, saa soevnen blev kort! Det var virkelig en fantastisk tur til Fraser Island, og vores guide var lidt af en parodi paa en australier, dvs. at han konstant brugte australske-slang udtryk: "Too easy! No worries! No dramas! Off we go guys, off we go!, osv" Meget underholdende at hoere paa i tre dage!
Efter Fraser Island tog vi en enkelt nat i Hervey Bay, inden vi naeste dag tog videre til Noosa (den dyreste by paa oestkysten). Vi havde ikke bestilt noget hostel, da vi jo som sagt havde vaeret paa Fraser Island, saa vi satsede paa at finde noget naar vi kom frem. Det viste sig dog ikke at vaere saa nemt, da byen vaeltede med turister - turistby med stort T!! Noosa var bestemt ikke noget for os, saa vi skyndte os at bestille en bus videre til Brisbane, desvaerre kunne det foerst blive til naeste dag, saa vi blev noedt til at finde et hostel for en nat. Det eneste der var ledigt var en "bush camp" - et meget alternativt hostel et godt stykke udenfor Noosa, hvor vi sov i et stort militaertelt med nogle lidt ustabile koejesenge! Derudover var der et telt til koekken, opholdsrum, osv. Toilettet delte vi med de andre der boede ude i bushen. Vi fik ikke saa meget soevn, da man konstant kunne hoere lyde (teltet var egentlig kun et myggenet)! Det var meget specielt at bo i bushen og meget anderledes end inde i selve Noosa, hvor alt er dyre hoteller og butikkker.
Efter Noosa tog vi videre til Brisbane, hvor vi var i Australia Zoo (Steve Irwin - krokodillejaegeren). En utrolig flot zoologisk have, og det gik virkelig op for os, hvor meget godt Steve Irwin gjorde for dyreverdenen. Det var lidt specielt at vaere der, da der var mindeting med ham stort set overalt! Ja, og saa blev vi da ogsaa lige "Wildlife warriors".
I Brisbane moedte vi Rachel (en udvekslingsstuderende som gik i Mortens klasse paa gymnasiet) og hendes kaereste. De viste os rundt i byen, og om aftenen spiste vi australsk grill-mad hjemme hos dem. Bl.a. kaenguru 😊
Efter en uges tid i Brisbane tog vi videre til Surfers Paradise, som minder lidt om Cairns - turister, butikker og saa selvfoelgelig en masse surf-halloej! I gaar var vi i et kaempe vandland - Wet 'n' Wild! Vi brugte hele dagen i vandlandet, og nogle at tingene var godt nok vilde (uh - vi var som to smaa boern, der var sluppet loes i en forlystelsespark!) Vi har vaeret her i Surfers Paradise i tre dage (der er ikke det store at se her), og i aften tager vi videre til vores sidste stop paa vores rejse - Sydney! Vi skal koere hele natten og foerst fremme i morgen middag, dvs. den 16. januar.
Det var lige en kort opsamling over hvad vi har lavet her i det nye aar!

Fred og kaerlighed - Morten og Pernille.

15th January 2007

Uh, frisk pust fra et varmt sted!
Hej min skønne P!! Og også hej til dig, Storm ;) Jeg blev så urtoligt glad da jeg læste jeres rejsebeskrivelse, det var faktisk ret meget det jeg har brug for lige nu. Bare det at høre fra nogen andre mennesker end dem der altid er i mit hus, var virkelig fedt! Nu tænker I nok, at hende der Jose kommer da heller aldrig ud, men grunden er nu den, at jeg er midt i at skrive SSO... Det er godt nok noget trist og kedeligt noget i længden, er det. Jeg synes I to er umådelige heldige, sådan bare at kunne rejse væk fra den møskeste og triste tid på hele året...Gal, hvor ville jeg gerne være et sted lige nu, hvor der er varmt, og sol og....Kængurukød!? Hvordan smager sådan noget? Mange at de steder I nævner, er de samme som Emilie besøgte, så I må virkelig få set nogen fantastiske ting... Jeg må hellere komme videre med arbejdet, ellers kan det jo være jeg ikke når det til tiden....(!) men fortsat god rejse, og pas nu på hinanden, se blot hvad der skete med steve... Tak for kortet, forresten P! Ham der Joey-hopperen er virkelig sød :) Tusind kys og en masse loppemarkeder til dig, P. (jeg savner dig.) Kram til jer begge to. -Jose
15th January 2007

Postkort
Hej med jer to... Det er da bare godt, at i får prøvet noget forskelligt... Hehe.. Det lyder til at i har det godt, og så er alt jo i orden... :) Så vil jeg bare sige tak for postkortet, det var da dejligt lige at se lidt, og høre fra jer... :) Håber i får nogle gode sidste uger dernede... Knus fra Trolle...

Tot: 0.108s; Tpl: 0.021s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0381s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb