Juleaften med plastiktrae, og saa til Airlie Beach

Oceania » Australia » Queensland » Airlie Beach
December 28th 2006
Published: December 28th 2006

Hej folkens.
Ja, saa er julen overstaaet, og endnu en gang tak for julehilsnerne (det varmede helt, eller skal man hellere sige - det gav lidt kulde!) Vi fejrede juleaften i Townsville, men forinden skal det da lige naevnes at vi som sagt var paa den lille oe, Magnetic Island, lige udenfor Townsville, som var helt fantastisk. Vi havde oprindeligt booket to overnatninger, men det blev til fire, saa det siger maaske lidt. Ja, og saa skulle vi da ogsaa lige holde oeje med vores lille koala-ven med unge, der sad i et trae naesten udenfor vores bungalow.
Men tilbage til Townsville og juleaftenen, som vi fejrede med middag paa en hyggelig restaurant med to-retters menu (ovnbagt kylling paa kartoffelmos med groentsager og lidt gran paa toppen, og desserten blev frugtsalat med is). Paa hjemvejen blev der sunget julesange, og saa var det ellers tid at pakke julegaverne op, som ventede under det 20 cm. hoeje plastikjuletrae. Stille og rolig juleaften, men noget anderledes med kylling og plastikjuletrae.
Den 26. tog vi videre til Airlie Beach, som ligger godt 5 timer nede af oestkysten fra Townsville. En lille by, som egentlig kun er en hovedgade med butikker og hostels. Byen byder mest paa fest og farver, men den er samtidig ogsaa "indgang" til Whitsunday Islands, som er 74 paradis oeer - og det var nemlig lige det vi var kommet hertil for! Vi tog en heldagstur i gaar med en "ocean rafting"-baad (en slags forvokset speedbaad). Den sejlede staerkt, ingen soesyge og saa var man derude foer alle andre, da mange af de andre baade var sejlbaade. Vi sejlede inde imellem oeerne, hvor vi bl.a. ogsaa fik mulighed for at snorkle. Dernaest tog vi til Whitehaven beach, som er en syv kilometer lang strand, og naar solen skinner, ser det ud som om sandet er kridhvidt! Utrolig flot strand, og sandet var virkelig sjovt at gaa i, fordi det var saa fint som mel (og bestod af 99% silicone - bloedt, bloedt!)
Det var en sjov og meget flot tur, men desvaerre var det lidt overskyet, saa skyerne laa lidt tungt over oeerne. Men boelgerne var perfekte til at det kildede i maven!
I dag er det den 28., hvilket vil sige at vi har haft to overnatninger her i Airlie Beach (og det er vist ogsaa nok, da det hele er meget turistpraeget her), saa vi tager videre til Hervey Bay i aften. Det ligger ca. 14 timers koersel nedad oestkysten her fra Airlie Beach.
Haaber at I alle havde en dejlig jul, og nyder resterne af julemaden.

Fred og kaerlighed Morten og Pernille.

ps. lige et par billeder af et par glade julegrise paa en varm juleaften!

pps. lige et par billeder vi nappede, nu vi alligevel var paa tur til the whitsundays!

zuerst et lille billede af vores baad, samt et glimt af flot vand og flotte oeer!

zuletzt et lille billede, vi finder meget smukt!

31st December 2006

nytårshilsen
HEJ MORTEN OG PERNILLE EN FORSINKET EFTERÅRSSTORM, DER HAR VARET HELE NATTEN ER OVERSTÅET OG DET ER NYTÅRSMORGEN. I ER MÅSKE VED AT GØRE JER KLAR TIL NYTÅRSAFTEN, EN SJOV TANKE! VI ØNSKER JER ET RIGTIGT GODT NYTÅR. HVOR ER I HENNE OG HOLDE NYTÅR? NYTÅRSKRAM OG KRUDT FRA FAR, SUSANNE, FREDERIK, MADS, NINI, AMALIE, JAKE, JACOB, HUGO, TROLD, IBEN, VICTOR, VICTORIA, PERLE OG KANINERNE. (DE ER DER VIST ALLE NU).
1st January 2007

GODT NYTÅR
Kære Morten og Pernille. Det er rart at høre at i hyggede jer både juleaften og nytårsaften. Men det er heller ikke så tosset med sponsorer.Kylling og bøf er slet ikke så tosset. Bare spørg Mogens. I må vente med anden til i kommer hjem.Vi havde en stille og hyggelig jul. Fortsat god eventyrrejse ogpas på jer. GODT NYTÅR til alle. Knus og kram far og mor.

Tot: 0.087s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.046s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb