Cape Tribulation - Australia

Oceania » Australia » Queensland » Cape Tribulation
May 30th 2007
Published: May 30th 2007

Our last trip in OZ is to cape tribulation, beautiful rainforrest and white sandy beaches, probably even more beautiful with blue sky and without rain .. But still we had 2 nice and very relaxing days wandering along the beach and reading around the swimming pool. We couldn,t swim in the sea due to the jelly fish and the sharks. Our first night we realized that our rescue course was even more intense than we thought... one jug of beer during happy hour was enough to fall asleep.. the next day we only read a book waiting to get our bus back to cairns..

Onze laatste dagen in australie besteden we in cape tribulation, ten noorden van cairns.

Op de heenweg stoppen we voor een boottrip over de rivier om krokodillen te spotten. Al snel werd de eerste gespot bleek de baas van de rivier te zijn. Daarnasat ook enkel baby krokodillen gezien, deze zijn maar 10-15 cm lang en moeten in hun eentje overleven..

we slapen in beach house hotel, aan het strand met leuke hutjes. De eerste avond zijn we nog steeds aan het bijkomen van de 5 daagse rescue course. Willem viel nadat hij de eerst krokodil had gespot in slaap tijden de rest van de boottrip (ok de gids was ook wel erg slaapverwekkend) maar desondanks konden we het na 1 jug of beer onze ogen nauwelijks open houden en gaan rond 9 uur naar bed..

de volgende dag beginnen we enthousiast aan de jungle/ strand wandeling. Nadat we net terug zijn van de trip langs het strand komt er een flinke tropische bui op onze kop en besluiten de rest van de dag maar rond het restaurant en zwembad te hangen om savonds weer terug naar cairns te gaan.

De ochtend voor vertrek richting japan sturen we nog wat overtollige kilios richting eibergen (tent, LP, duikboeken) en schenken we onze matjes aan het hostel (tropic days, voor ons het beste hostel waar we hebben geslapen in autralie); femke maakt nog ff de telefoonkaart op door naar NL te bellen en regelen we op de luchthaven nog ff een hostel voor dezelfde avond in Tokyo...

Cape TribulationCape Tribulation
Cape Tribulation

baby krokodil

12th June 2007

continenthoppers !
Goede reis naar Tokyo ! Wij genieten nog steeds met jullie mee !

Tot: 0.344s; Tpl: 0.011s; cc: 34; qc: 144; dbt: 0.2136s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb