Fun dives on Great Barrier Reef

Published: May 28th 2007

Great Barrier ReefGreat Barrier ReefGreat Barrier Reef

White tipped reef shark

Fun dives on Great Barrier Reef

Australasia » Australia » Queensland » Cairns » open water By FemkeWillemtravels
May 28th 2007
Femke&Willem

Great Barrier Reef - Fun dives

After and during the Rescue course we did some fun dives too. The Great Barrier reef had some nice sites, especially fish-wise! We saw many sharks, a 3 m long stingray, a napoleon fish, lobsters, lion fish and turtles and we went into several caves. We also saw this GIANt clam of 1 meter, must be at least a hundred years old. and it still opened and closed when you touch it. amazing.
We hebben daarnaast ook gewoon fun dives gedaan, 12 duiken totaal waarvan 2 nachtduiken en veel mooie dingen gezien. Het koraal is niet super, maar wel wat gave sea creatures gezien! Veel haaien, turtles, napoleon vis, en een giga stingray van 3 meter, alleen toen waren we de camera vergeten mee te nemen... : (
We zagen ook een giga clam van een meter. (opening), echt ongelooflijk. Als je clams aanraakt of dichtbij komt, dan gaan ze open en dicht en dat deed dit oude ding ook zelfs nog. (Clams zijn die oesters die we ook veel bij Tonga foto's hebben staan).
Kortom, supermooie duiken!

Batfish (40 cm)

Femke found Nemo

lion fish at the 6:30 am dive
Great Barrier Reef

ready for another night dive to see some sharks

12th June 2007

Wally!!!
Hey Rescue divers, gefeliciteerd!! Wat cool dat jullie Wally op de foto hebben zeg! en dat hij er dus na vijf jaar nog steeds is!!echt heel grappig!! Vet coole pics trouwens onder water!! heel leuk om te zien. Liefs Marijtje

Tot: 0.085s; Tpl: 0.012s; cc: 13; qc: 29; dbt: 0.0368s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb