Japan - Tokyo

Asia » Japan » Tokyo
June 2nd 2007
Published: June 2nd 2007

Konnichiwaaaaaaa!!! Tokyo

de eerste 3 dagen van onze trip door Japan besteden we in Tokyo. Er is erg veel te zien en te doen dus wordt het keuze maken (kiezen is verliezen....) Echter Tokyo is kort samen te vatten als hip, high-tech, modern, trendy maar ook authentiek.

je vindt er rust en drukte, individualisme en gezelligheid. De japanners zijn supertrendy gekleed + haardracht, maar religie en culturele waarden zijn ook erg belangrijk.?

De japanners zijn heeeel vriendelijk en overdreven beleefd en ondertussen ook erg indirect. Elke keer als je een restaurant of zelfs als je een treinstation verlaat staan er 2 a 3 personeelsleden je een fijne middag te wensen.... zelfs de kok van het restaurant komt ff naar voren om je een fijne dag te wensen. Dit doen ze niet alleen bij buitenlanders maar bij iedereen dus om de paar seconden is het raak en wordt er weer heftig gebogen en geknikt.

In de populaire shopping en uitgaanswijjken is het echt super druk, hutjemutje echter niet irritant; niemand botst tegen elkaar of roept elkaar na... het enige wat je hoort is het gegiechel van de meiden..
Iedereen houdt zich ook sterk aan de verkeersregels, ook al staan je met 100 man aan 1 kant van de straat en komen er geen autos aan.. iedereen blijft rustig wachten..

Schoon: wat erg verbazingwekkend is want in de gehele miljoenenstad is geen prullenbak te bekennen. Alleen op stations en allemaal gescheiden. Heb je de hele dag al je afval opgespaard in 1 zak vind je eindelijk een afvalbak moet je deze ff sorteren...

De prijzen voor het eten vallen reuze mee. Ok niet naar een goed restaurant maar van die kleine (juist leuke) toko,s waar ze plaatjes van de gerechten hebben nagebouwd of foto:s ervan. Ze blijven ook maar doorpraten tegen je terwijl je geen woord japans begrijpt. Noodle soep, rijst met wat groente en vlees en groene thee (ff heel wat bitter en sterker dan in NL overigens) voor 4 euro.. Een plastic bakje shusi 10 st voor 5 euro dus we vermaken ons wel hahah.. Helaas zit er minder fruit in dan gehoopt 1 appel kost al gauw 7 euro en een sinaasappel is toch echt wel 8 euro.

We hebben in Tokyo in verschillende hostels geslapen.. 1 hostel liet ff zien hoe efficient japanners om kunnen gaan met ruimte.. een 2 persoonskamer op internet mooie foto was in werkelijkheid een stapelbed dat echt nog maar net in de kamer kon staan.. we konden niet tegelijk naar binnen.. ja als er eentje alvast in bed ging liggen kon de ander naar binnen.. wel zonder rugzak die hadden we dan al op het bovenste bed gelegd.. Ben je langer dan 1.60 dan moest je ook nog ff bukken voor de deur..
Het andere hostel was een ryokan, japanse stijl kamer met tatamimatjes, houtenvloer, papieren ramen erg schoon en heel mooi en rustig.. wat een verschil ...

Japan is toch echt het land van de mobiel.. het rare is dat de mobieltjes zelf van een groot en breed formaat dat wij ons afvragen hoe ze dit uiteindelijk wegstoppen in hun broekzak..na een paar uur kwamen we daar al achter..de mobiel zit nooit in de broekzak of tas. Gewoon continue lekker in de hand, gamend, internettend, smsend, veel fotos maken en als zon lange jongen uit nederand iets vraag in het engels dan gebruiken we de mobiel ff als vertaler... net zo gemakkelijk....

17th June 2007

Konnichiwa
Dag liefies, alweer zo'n gave ervaring. Lijkt me ook wel heel erg indrukwekkend. Zeker een land waar je geweest moet zijn. Grappig ook die foto dat fem een foto maakt van een groepje japanners. Zagen jullie ook groepen japanners die foto's aan het maken waren of doen ze dat alleen maar in het buitenland?
21st June 2007

Servicegerichtheid
Hoi Globetrotters! Ik heb een verhaal gehoord dat de Japanners er dienstverlenend zijn. Op (metro-)stations schijnt bij het systeem voor ticketverkoop een knop te zitten voor hulp als je niet weet waar je heen moet of niet weet hoe het systeem werkt. Na het drukken schijnt er vrijwel ter plekke een deur open te gaan en komt er een medewerker uit die je helpt. Ik zou het eens uitproberen ;-) Have fun! Groeten Tom

Tot: 0.221s; Tpl: 0.011s; cc: 34; qc: 139; dbt: 0.1226s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb