DEL 2 - AUSTRALIA!

Oceania » Australia » Queensland » Airlie Beach
April 7th 2012
Published: April 7th 2012

Da har vi allerede vært i Australia i over to uker. Livet her “Down Under” er bare herlig, og da går tida dessverre så sykt fort også. Vi har opplevd så mye, og truffet mange hyggelige folk fra all verdens land. PEACE! Siden sist har vi vært i Brisbane, Noosa, Fraser Island og Airlie Beach, hvor vi nå befinner oss. I Brisbane reiste vi til en dyrepark for å hilse på yndlingsdyrene våre; koalaene. Og de veeeldig sjarmerende kenguruene. Og besøket svarte til forventingene. Vi fikk holde og kose med en liten koalajente som het Sandy. Koalaene sover i gjennomsnitt 18 timer hvert døgn. Og det meste av tiden de er våkne består av å spise eucalyptusblader. De lever med andre ord et ganske avslappende liv. Nesten sånn som oss J Kenguruene var det litt mer fart i, så vi hang en del med de også. Kule typer.

På kvelden var vi på kino og så komedien “21 Jump Street”. Under filmen lo Annky så popcornet spruta og stolrekkene rista, mens Christina følte at det passet å ta seg en aldri så liten lur. (Ja, akkurat som en koala ville gjort i denne situasjonen...). Filmen kan anbefales! Vi lå på et 8-mannsrom på hostellet i Brisbane. Og det skulle også vise seg å bli litt av en opplevelse. Den engelske karen ved siden av oss hadde fått napp ikveld, og det vakreste som kan skje mellom to mennesker.. skjedde så absolutt IKKE i nabokøya vår den natta. Fyyy og æsj. Man kan i allefall skru av lyset! Var nok ikke særlig moro å være han “dagen-derpå”. Et par ganske morske blikk fra et par ganske irriterte jenter. Etter et par dager i storbyen gikk turen videre til det koselige stedet Noosa. Her kan vi vel ikke skryte av at vi gjorde så mye. Egentlig ingenting når vi tenker oss om. Turen fra rommet til bassenget og tilbake igjen var meeer enn nok. Eller jo.. Vi reiste faktisk ut på lørdagskvelden. Da traff vi to koselige australske jenter - mange gullkorn den kvelden. Har vært litt uheldige med romkameratene våre i det siste. Og jammen var det en aldri så liten franskmann som denne gangen skulle bli plageånden. Han mente at det var helt greit å tafse og klå på jentene på rommet når mørket senket seg. Og det ble stor oppstandelse da vi en etter en hylte og brølte og prøvde å jage den ekle gnomen vekk. Jammen meg rart han ikke våknet med et blått øye.. “I’m french”, var hans unnskyldning. Og snorking slipper vi aldri unna. En forbannelse? (Ligger ved siden av en durende gressklipper i skrivende stund.)

Etter noen dager i Noosa gikk turen videre til Hervey Bay. Der skulle vi være med på en gruppetur ut til Fraser Island, verdens største sandøy. Her så vi innsjøen Lake Mckenzy, høye klipper, grotter, vi kunne bade i små ferskvannskulper på stranda, vandra gjennom regnskogen og vi så maange ekle, store, stygge, fæle edderkopper. Annky var alltid på vakt og sonerte terrenget for S og S. Kodeordet for Snake og Spider. På kvelden spilte vi kort med en gjeng svensker. Lærte en del svenske ord og nye kortspill-regler.

Nå har vi altså kommet til Airlie Beach – nok en superduper plass. Her har vi vært i lagunen og i morgen venter seilbåten på oss nede ved kaia. Da går turen til Whitsunday’s og Whitehaven. Ahh, er alle steder i Australia like bra? Da trenger vi virkelig mer tiiiid, OG penger. Australia er søren meg dyrt, hjertelig hilsen to jenter som har overgått budsjettet en del. Oppdatering fra seilturen vår kommer snart. Og i mellomtiden GOOOOD PÅSKE! Den skal selvfølgelig også markeres her hos oss. Og påskeharen bør søren meg sette seg på neste fly til Australia. (Eller finnes det kanskje en australsk påskehare?) For vi skal ha påske-egga våre med masse påskegodteri!
Håper alle har det bra.

Hilsen Christina og Ann Kristin J

Tot: 0.071s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0464s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb