Australia - The Final Part : -)

Oceania » Australia » Queensland » Cairns » Cairns City
April 16th 2012
Published: April 16th 2012

AUSTRALIA – DEL 3!

Da er vi ferdige med Australia for denne gang! Vi har hatt det helt fantastisk. Virkelig en av våre favorittdestinasjoner. De siste dagene i Australia tilbrakte vi på en seilbåt på Whitsundays. Her lå vi langflate på dekk og slikket sol. Det var steikende varmt og om det kom en sjøsprøyt eller to var det bare deilig og avkjølende. Krystallblått vann og et tropisk øylandskap - Vi var i paradis! På turen fikk vi oppleve Whitehaven beach (kåret til en av topp 10- verdens fineste strender) og snorkling ved korallrevet var også en del av programmet. På kvelden var det tid for karaoke og da var det Annky og Christinas tur til å vise de skjulte talente sine. Vi brakte løs med This Love av Maroon 5 og fikk stormende applaus for vår opptreden. (Hehe. NOT). Dagen etter var det tid for å pakke sekken og sette seil, tilbake til fastlandet, Airlie Beach. Men dette skulle ikke være like enkelt! Vår kjære kaptein hadde nemlig vært på en liten snurr natten som var og kom ikke bare en time for sent, men klarte også å feile X antall ganger med å navigere båten inn til brygga. Det hele endte nesten med en slåsskamp mellom kapteinen og skipsgutten. Ganske underholdene!

Fra Airlie Beach hadde vi en natt foran oss som skulle tilbringes på en buss. Tidlig neste morgen var vi fremme ved Cairns med stive nakker og minst like trøtte som før vi la oss. Men samme dag, spreke som vi er, dro vi rett på dagsutflukt til Great Barrier Reef. Ann Kristin snorklet og var veldig fornøyd etter å ha sett en havskilpadde. Hennes største ønske! Christina har dykkerlappen og ble derfor med på en dykketur der hun så Reef Sharks og mye annet. Det var en superduper tur, til tross for at vi begge var overstadige trøtte - men det gikk heldigvis over med en gang vi kom i vannet. I Cairns viste det seg at vi hadde en natt ekstra. Etter at Christina pratet med mammaen sin på Skype som tydeligvis har bedre oversikt enn oss, fant vi ut at flyet vårt gikk en dag senere enn vi trodde! Så TAKK til Mamma-Christina fra å ha reddet oss fra en bomtur og ekstra irritasjoner. Siden vi hadde en dag ekstra brukte vi tiden til å planlegge neste tur; New Zealand, og vi reiste også på et kinobesøk der vi så det “The Hunger Game”.

Nå er vi i New Zealand og oppdatering herfra kommer så fort vi har tid!

STOOORE klemmer fra Ann Kristin og Christina.

Tot: 0.079s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0457s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb