Whitsundays


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Airlie Beach
March 7th 2006
Published: March 11th 2006
Edit Blog Post

Wow!

Om 08.45 uur de check in bij de boot, de AVATAR, een trimaran, dus een catamaran met 2 zijkanten. Gigantische boot, 16m*18m waar we mijn zijn 20-en op verbleven. Iedereen kreeg een zgn. "stingersuit" tegen de kwallen e.d. waar je altijd in moet zwemmen, een soort pyjama zullen we maar zeggen.

Om 09.30 vertrokken we richting Tongue Bay om naar het beroemde Whitehaven Beach te gaan, hier is echt superwit zand. Dit samen met helder blauw water is toch wel een heel mooi plaatje!

Je kunt naar een uitkijkpunt lopen en dan kun je de baai zien, echt onwijs mooi. Lekker gezwommen en in de zon gelegen en toen weer naar de boot.

Daarna in Mantaray bay voor anker gegaan om daar de nacht te blijven. Leuke mensen, zelfs een paar die ik al eerder had ontmoet. Eten was prima en daarna beetje ouwehoeren en weer een kaartspelletje (incl. drank😊. Toen op het dek onder de sterren geslapen, beneden was het echt te warm. Superervaring, als je wakker wordt kijk je omhoog zo naar de sterren en een deel van de melkweg....

De volgende ochtend al zeilend door naar een nieuwe baai om te snorkelen, echt supermooi. Ik liet me van het bootje zakken en deed mijn hoofd omlaag: kijk ik zo in de ogen van een mega vis, iets van 70* 50 ofzo, oeps!
Daarna lunch en weer door naar de volgende plek, Luncheon Bay om lekker te zwemmen, snorkelen en luieren, mijn ding 😊

S' avonds in Blue Pearl Bay doorgebracht, weer lekker eten, praten en slapen op het dek. Alleen nu tot een uur of 2 toen begon het te regenen en moest ik naar binnen, balen!
De volgende ochtend om 07.30 een duik gedaan. Best mooi, allen vanwege de regen was het zicht wat minder en we gingen niet zo diep, tot 12m. Maar wel op het Great Barrier Reef gedoken en 2 haaien gezien!

Toen door naar Langford reef om beetje t snorkelen en te lunchen en daarna doorgevaren naar de haven.

Om zo 3 dagen een beetje te zeilen, eten, zwemmen en duiken is toch best wel lekker, echt heerlijk om zo bezig te zijn!

S' avonds in Airlie Beach met bijna iedereen een biertje gedaan, errug gezellig!

Dinsdagochtend op de bus gestapt om naar Cairns te gaan, in de bus gezeten van 09.00 tot 20.20.... best lang, maar wel lekker kunnen bijlezen.

Morgen naar Cape Tribulation, ben benieuwd. We gaan op zoek naar Krokodillen!!!


Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0484s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb