Cape Tribulation

Oceania » Australia » Queensland » Cairns
March 11th 2006
Published: March 11th 2006

Om 08.00 opgehaald door de bus om naar Cape Tribulation te gaan, kleine groep, stuk of 10 mensen en een grappige chauffeur.

Eerste stop was bij een soort reservaat voor vogels, emoe's, kangaroes en koala's. Erg grappig om te zien: loop je de tuin in, komt er een baby kangaroe aan, net zo groot als een eend en je kunt hem gewoon aaien enzo. Gelukkig was zijn moeder niet in de buurt. ze kunnen nml. erg groot worden 😊

Daarna door naar een regenwoud om een tochtje te maken en te zwemmen. Het regent als een gek maar was wel erg mooi om te zien, hele mooie plek om te zwemmen en even af te koelen. Daarna lunch (zonder regen) aan het strand en weer door.
Een tocht over Mossman creek gemaakt om krokodillen te bekijken, we hebben er een stk of 5 gezien, van 1 tot 3 meter groot en een hoop verhalen over wat je niet moet doen als je niet aangevallen wilt worden: zoals gaan kanoen met een stuk vlees aan je boot....

En toen naar Cape tribulation. We zaten in een hostel dat Beach House heet, echt hutjes op/aan het strand. Heerlijke plek, lekker eten, super relaxed en rustig.
Donderdag een boottocht gemaakt naar een ander deel van het Barrier Reef om 2 duiken te maken. Heel erg mooi, 1 diepe duik tot 18m met een hele toer over het rif, en de 2e op zo'n 12m waar we wat meer zelf konden rondzwemmen, erg indrukwekkend allemaal, alhoewel ook hier het zicht niet al te best was.
Heerlijk gegeten bij het Beach House, dit is echt het beste hostel wat ik ken!

S' avonds een junglewalk gedaan. Je gaat met z'n 6-en zo'n 2 uur door het regenwoud lopen, iedereen gewapend met een grote zaklamp, om de dieren te zoeken en te bekijken. Het zeek van de regen en het leek wel of de dieren aan het staken waren, de score van de avond: 2 krekels, 1 rat, een paar vuurvliegjes en een motje.... haha
Daarna nog een halfuur krokodil zoeken, best spannend. Je loopt langs de rivier op zoek naar die ogen en je hart zit zo ongeveer in je keel... De gids zei dat we niet te dichtbij het water moesten komen en toen moesten we ineens een meter van het kant langs een paar bomen. Ze zei dat we snel door moesten lopen omdat het best dichtbij het water was (ondanks dat we geen ogen gezien hadden) en dan loop je toch niet echt op je gemak.... Wel een mega kikker gezien, zo'n 20cm groot!

Vrijdag lekker uitgeslapen, ontbeten, beetje muziek geluisterd, op het strand geweest, de basics van schaken geleerd en toen met de bus weer terug, wezen stappen in Cairns en nu even dit aan het bijwerken om zo naar het vliegveld te gaan.

Het is echt om gevlogen, wil zeker nog niet naar huis, maar ja, aan de andere kant heb ik onwijs veel zin om in mijn nieuwe functie te stappen en er wat moois van te maken.

Ik zie jullie snel!

Rick

Tot: 0.051s; Tpl: 0.022s; cc: 10; qc: 18; dbt: 0.0287s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1022.4kb