Marijke and luc

March 22nd 2008
Published: March 24th 2008

Hello,

Arrived in the township Airlie's beach and looked for a place on campingground Airlie Cove Resort just before easter weekend, and decided to go to the Whitsundays, 74 islands in the great barrier reef, cruising to Daydream island, Hamilton island, and a stop on the famous whitehaven beach, a stretch of seven kilometers silica snowwhite sand. So far this year they had four days of good weather said the skipper, we were lucky because day five was the day we were on the boat Fantasea, on good friday. Special day because the laws in Queensland do not allow alcoholconsumption on good friday, except for lunchtime. The law is the law.

Hallo,

We hadden geboekt juist voor het paasweekend om op de camping Airlie's Cove Resort te verblijven. We besloten om een rondvaart te maken met een cruiseboot " Fantasea " tussen de 74 eilanden van de Whitsundays groep. Een stop op Daydream eiland, een stop op Hamilton eiland en een bijna evidente stop op Whitehaven beach, een sneeuwwit silica strand van 7 kilometer lang. De kapitein vertelde dat ze dit jaar nog maar vier dagen mooi weer hadden, we hadden chance want goede vrijdag werd dag vijf goed weer. Een speciale dag bleek het ook te zijn, want op goede vrijdag mag er geen alcohol worden geserveerd, tenzij tijdens de lunchperiode. Een verstervingske kan geen kwaad.

Tot: 0.16s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.1175s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb