Australië deel 2: Terug in de “Dreamtime” en genieten van het paradijs!

Oceania » Australia » Queensland » Agnes Water
February 1st 2013
Published: March 8th 2013

Na Hervey Bay en Fraser Island ging onze reis verder naar het noorden, afhankelijk van of de wegen weer open waren. First stop was het pittoreske “1770”, genoemd naar het jaartal waarin Captain James Cook voor het eerst voet aan de Australische Oostkust zette. Pas achttien jaar later in 1788 kwamen de Engelsen opnieuw naar Australië, dit keer om zich te vestigen en met een eerste - van velen-... Read Full Entry

Photos are below

Whitsundays 5Whitsundays 5
Whitsundays 5

Op het prachtige hagelwitte strand van Whitehaven beach.
Whitsundays 6Whitsundays 6
Whitsundays 6

Paradijs op aarde!
Whitsundays 7Whitsundays 7
Whitsundays 7

Vanaf dit uitzichtpunt zag je het helder blauwe water en het witte zand pas echt goed!
Whitsundays 9Whitsundays 9
Whitsundays 9

Genieten van zonsondergang vanaf de zeilboot, midden op de Great Barrier Reef. Hier hebben we voor anker gelegen en de nacht doorgebracht.
Whitsundays 10Whitsundays 10
Whitsundays 10

De route die we gevaren hebben en de plekken waar we gestopt zijn om te snorkelen.
TownsvilleTownsville
Townsville

Uitzicht vanaf de berg op de stad en Magnetic Island.
Magnetic Island 1Magnetic Island 1
Magnetic Island 1

Deze borden zie je overal in Australië. Meestal staat de meter op "high" of "very high".
Magnetic Island 2Magnetic Island 2
Magnetic Island 2

Uitzicht op Florence bay tijdens onze hike. Een van de prachtige baaien die Magnetic Island rijk is.
Magnetic Island 5Magnetic Island 5
Magnetic Island 5

Onze romantische zonsondergang... NOT. De muggen kwamen ons feestje al snel verpesten. De vele muggenbulten waren de plaatjes toch waard.
Girringun 1Girringun 1
Girringun 1

De strangler figtree. Dit zie je heel veel in het regenwoud. Survival of the fittest op zoek naar licht. Deze boom omarmt zijn gastheer volledig om hem vervolgens het licht te ontnemen en zijn plek in te nemen. De gastheer sterft uiteindelijk af.
Girringun 2Girringun 2
Girringun 2

Prachtige waterval! Deze Wallaman falls is met 268 meter de grootste van Australië. We hebben de indrukwekkende hike naar de base van deze waterval gedaan.
Mission Beach 1Mission Beach 1
Mission Beach 1

Prachtig strand met palmbomen. Heerlijke plek om te genieten, te relaxen en 's ochtends zo wakker te worden.
Daintree 1Daintree 1
Daintree 1

Een van de slangen die we tijdens onze hikes in Australië hebben gezien. Dit was de kleinste.
Daintree 2Daintree 2
Daintree 2

Loopbrug door het regenwoud. Deze hike was een van de bekendste in Australië en daardoor helaas ook toeristisch.
Daintree 5Daintree 5
Daintree 5

Prachtige zonsopgang bij Cape Tribulation.

9th March 2013

Veel plezier in Azie
Heel leuk om dit allemaal te lezen. he Koos er is maar 1 ding dat je kunt doen als er een slang op je af komt....een foto nemen ha ha. Heel veel plezier in Azie

Tot: 0.073s; Tpl: 0.014s; cc: 19; qc: 53; dbt: 0.0345s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb