Bijna klaar in Sydney, Jacq heeft werk.... bijna!

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
July 5th 2006
Published: July 5th 2006

Nou, daar zijn we dan weer met de volgende update…. Met een slecht begin, namelijk de uitschakeling van NL op het WK.... :-( maar daar staat dan weer een prima eind tegenover: het verlies van onze sympathieke oosterburen vanmorgen tegen Italie :-D.... Tsja, zo snel kan het gaan, zat ik vorige week maandag nog erg moe op het vliegveld naar NL te kijken (was extra vroeg opgestaan en had mijn vlucht naar Sydney met een half uur verschoven zodat ik de 2e helft helemaal op het vliegveld kon kijken), overigens totaal verdiend verloren in mijn optiek, al geeft meneer Cruijff de schuld aan mevrouw Verdonk (toch wel grappig trouwens dat mevrouw Verdonk nog geen week later op straat staat omdat het kabinet vanwege het verkeerd uitoefenen van haar functie is opgeblazen door D66..... toeval, of.....?? Tsja, zijn bijnaam IS natuurlijk De Profeet.....) en baalde ik van dat verlies, zo blij was ik vanmorgen toen ik de TV aanzette en de 2e helft van de verlenging tussen Duitsland en Italie begon, en zag dat de stand nog 0-0 was. Tsja, dan maar even afkijken he, had mezelf voorgenomen die wedstrijd van de Duitsers niet te gaan kijken, had geen zin om naar die mazzelende gasten te kijken (en al helemaal niet na dat smerige vingertje van die Duitser toen hij de beslissende penalty scoorde tegen Argentinie), maar goed, was nou toch wakker. En gelukkig maar, want zo kreeg ik dan toch dat Italiaanse koekje van eigen deeg te zien, haha! Een score op zijn Duits zeg maar, in de allerlaatste minuut, en dan vooral nog een 2e erbij, haha, super! Deed me gelijk weer terugdenken aan de laatste wedstrijd van Lothar Mattheus in de finale tegen AC Milan geloof ik, weet neit zeker meer, kan me alleen nog herinneren dat Bayern Munchen 1-0 voor stond, 5 minuten voor tijd, en dat ze alsnog 2-1 verloren, haha! Dat gezicht van die vent toen hij de medaille kreeg omgehangen na de wedstrijd als aandenken aan de 2e plaats.... en gelijk weer afdeed, super! Geen beter begin van de dag dan een berg huilende Duitsers te zien op een voetbalveld, zalig, ben dus helemaal vrolijk vandaag!! Sorry, even onderbreking, mijn Duitse collega kwam on-line op Messenger.... kon het niet laten, haha! Eigenlijk heel zielig, maar ja, we moeten toch wat he als NL er niet meer bij is....

Maar goed, genoeg over voetbal, what else. Niet al te veel, gewoon weer gewerkt in Sydney en weer lekker gefrustreerd ook... we hadden een probleem dat moest worden opgelost voordat we met een nieuw proces live konden gaan, en dat probleem had ik de vrijdag voor het verlies van NL al gevonden en aan de programmeurs in India aangegeven. Nu heeft het dus de hele week geduurd voordat ze eindelijk overtuigd waren dat het een software probleem was, en geen configuratie fout, het leek wel een pingpong wedstrijd, dat balletje werd steeds van India naar OZ overgespeeld, en met 5 uur tijdsverschil duurde dat dus aardig lang... nou ja, uiteindleijk gaven ze het op vrijdagmiddag toe, en aangezien Exel op dat moment al redelijk pissig was, moesten ze het hele weekend werken, en mijn collega’s hier in Sydney ook... voelde me knap lullig, maar was blij dat ik in melbourne zat :-)... en dat ik mijn telefoon had uitgezet.... zette hem maandagavond pas aan (was vrij vanwege Coldplay concert, darover straks meer) en toen kreeg ik een voicemail of ik maandag kon helpen met wat testen.... haha, nou, dat ging dus lekker niet, want ik was vrij, en daar was ik wel aan toe ook hoor. Merkte dat ik op maandag pas echt een beetje uitrustte, dat alle vermoeidheid van de afgelopen periode er uit kwam. Zo’n weekend van 2 dagen is toch net te kort om lekker te genieten van mijn vrouwtje, en ook uit te rusten van alle inspanningen. Nou, wat verder gedaan, vrijdagavond dus lekker thuis, en op tijd naar bed. Zaterdag hebben we lekker geluierd, beetje bappies gedaan, koffie gedronken, filmpje gehuurd, lekker gekookt ’s avonds (heerlijke spaghetti met geschaafde parmezaan en roomsausje, geroosterde voorjaarsgroente en heerlijk stukje snapper in de oven) met een flesje wijn erbij, zalig, heerlijk avondje samen thuis, daarna DVD-tje gekeken en op tijd naar bed. Lekker burgerlijk en rustig zeg... zondag was iets actiever. Heb ’s middags eindelijk weer eens gevoetbald, zalig hoor... vooral met het weer... regen en een wind die horizontaal dwars over het veld staat, word je echt vrolijk van... en was koud, bah. Maar goed, was wel weer ff lekker, en ook eindelijk gescoord! Stond wissel (logisch, had al 5 weken mijn gezicht niet meer laten zien), en werd erin gebracht bij een corner voor ons. Kon zonder problemen bij de penalty-stip gaan staan zonder iemand om me heen, kreeg de bal precies op mijn hoofd.... aardige binnenkomer dus voor een eerste balcontact! Hadden weer gewonnen, wordt saai nu, 15 gespeeld, 1 gelijk 14 gewonnen! Daarna weer naar huis (was nog een tijdje onderweg aangezien de wedstrijd in het noorden van de stad was, eerst een 40 minuten in de trein, daarna nog 20 minuten met de tram), en thuis aangekomen nog lekker een rondje wezen hardlopen met Jacq rondom Albert Park, erg fijn. Daarna snel gedouched, en ’s avonds lekker wezen eten bij een Italiaan in de stad. Daar hadden we al eens gegeten in onze eerste week in Melbourne, en Jacq had er zin in om terug te gaan, dus gedaan. Voor het restaurantje zit een gezellig cafeetje, dus daar hebben we eerst aan de bar gezeten met een flesje wijn, om daarna met fles en al het resturant in te gaan. Was erg gezellig! daarna terug met de tram, nog ff gekletste met Jacq d’r ouders via de webcam (en uiteraard stront-jaloers geworden vanwege het schitterende weer in NL op het moment... zaten wij dan met onze fleece-truien en de verwarming aan, terwijl de kids in de zwemkleding rondliepen omdat het zo warm was... gggrrrr.....!!) en daarna lekker slapen. Maandag was dus een echte rustdag, kon het niet opbrengen om ook maar iets te doen behalve lezen, op bed liggen en op de bank hangen... erg gezellig... Jacq was het eea aan het regelen voor ons weekendje in Sydney komende week (B&B’tje uitzoeken, restaurantje, wineries etc.), en ik lag voor pampus! Nou ja, ’s middags nog maar even de deur uitgegaan om te gaan zwemmen in de Sea Baths... althans.. zwemmen... Jacq ging zwemmen, ik heb alleen maar in het warme bad gehangen en in het stoombad, haha! Daarna lekker kopje koffie bij de Galleon (waar ze tegenwoordig al niet eens meer vragen wat we willen drinken, maar gewoon zeggen dat de skinny cappucino en strong latte eraan komen, goed!) en snel naar huis om te eten en om te kleden. Want ’s avonds stond het Coldplay concert op het programma!!!!!

En wat was dat super zeg, wereldconcert en wereldavond! Het voorprogramma was al erg goed. Een bandje genaamd Youth Group (bandje uit Sydney, heeft momenteel een grote hit hier met het nummer “Forever Young”) die het volgens mij echt wel gaan maken de komende jaren! Was een combinatie van het melodieuze van Radiohead/ Coldplay met het stevigere en ruigere gitarenwerk van Oasis/ Live... super! Die zetten de boel dus al aardig op hun kop, en toen moest Coldplay nog beginnen... nou, en dat was echt een feest! We hadden verwacht dat Chris Martin niet echt boven de muziek uit zou komen met zijn stem, want hij heeft een nogal zachte stem, maar dat viel reuze mee! Hij zong echt supergoed, de muziek was fantastisch, uitverkochte zaal, he-le-maal geweldig! En vooral ook toen ze met zijn viertjes een aantal akoestische nummers deden op een klein podiumpje met alleen een spotlight op ze gericht... erg gaaf dat je in zo’n grote zaal (12.000 man) toch zo’n intiem sfeertje kunt creëren! Tsja, en alles eromheen was ook helemaal te gek, fantastische licht- en lasershow, en tijdens het nummer “Yellow” werden er gigantisch grote ballonnen gevuld met gouden confetti de zaal in gesmeten, was echt een heel tof gezicht, vooral als die dingen uit elkaar spatten en die confetti in grote wolken de lucht in schoot! En het einde was ook helemaal te gek, die Chris Martin kreeg het ene beetje in zijn bol geloof ik, en rende de hele zaal door, om ergens boven in de bovenste ring uit te komen en daar het nummer af te zingen... erg grappig om te zien, vooral die bewaking die hem probeerde bij te houden, terwijl hij over allerlei balustrades e.d. heensprong, haha! Maar goed, was echt een erg goed concert, en ook erg fijn om dat zo saampjes mee te maken, en aangezien Jacq en ik het allebei wereldmuziek vinden is het iets heel speciaals voor ons om samen meegemaakt te hebben!

Maar goed, toen kwam de dinsdag en mocht ik weer vroeg me nest uit, bleuh... mara goed, gelukkig de laatste keer!! Want komend weekend komt Jacq naar Sydney toe, ipv dat ik naar MLB vlieg, komt zij hierheen, geen verschil in de kosten voor Manhattan, en voor ons een leuke optie om een weekendje te genieten. We hebben een hotel geboekt aan het strand bij Manly beach.... onze favoriete plekje in Sydney vanuit onze vorige vakantie.... war we vrijdag overnachten. Dan zaterdag een ontbijtje aan het strand, om dan in de loop van de ochtend richting de Hunter Valley te rijden. Dit is de oudste wijnstreek van het land, en staat bekend om de culinaire hoogtepunten. Ten eerste zit het daar helemaal vol met wineries (zeker meer dan 100 geloof ik), daarnaast zitten er enorm veel goed aangeschreven restaurantjes, en delicatessen winkeltjes. En, niet te vergeten, er zit een goeie micro-brouwerij! Zo’n klein brouwerijtje waar men nog min of meer handmatig bier brouwt... nou, daar wil ik ook wel een klein kijkje nemen denk ik zo! Verder wordt er ook veel kaas geproduceerd in de streek, dus we gaan ook maar eens een kaaswinkeltje bezoekn... zalig, glaasje wijn erbij.... mjam mjam! Kortom, komend weekend wordt een smul-weekend denk ik zo!! En het weer ziet er ook prima uit, het heeft gisteren geregend, dus gezien het regen- en droogtepatronen hier betekent dat dat we de komende 3 weken blauwe lucht en zon hebben ;-)... vandaag was het alweer 19 graden buiten (zallig hoor, om ’s middags de deur uit te kunnen lopen in het midden van de winter zonder jas met enkel een bloesje aan....), en van het weekend wordt het ook zoiets geloof ik, komt goei!

En dan zondag terug naar Parramatta waar we een nachtje in mijn gewoonlijke hotel zitten, om dan samen te gaan eten bij de lokale Indier waar ik Jacq al weken mee lekekr zit te maken (kom er gemiddeld 2 keer per week als ik hier zit.... dat is echt de uitvinding van de eeuw, Indiaas eten, zoveel keus en afwisseling, en vooral ook voor vegetariers als Jacq, perfect!) als afsluiting van het weekend. Het hotel de laatste nacht declareer ik ook aan Manhattan, aangezien ik de volgende dag vreog moet beginnen doordat een collega met vakantie is, dus het hele weekend zal niet al te veel kosten, prima vooruitzicht!

Verder is er nog belangrijk nieuws van het banen-front bij Jacq! Ze had vorige week een aantal gesprekjes nadat ze haar gesprek met de Dirty Dentist had gehad, en die leken haar allebei wel leuk. Was part-time receptie werk bij bedrijven in de creatieve hoek (een advertising bureau, en een interieur architecten bureau), 25 uur per week, en in de stad, precies wat ze in gedachten had! Was allebei erg leuk, en salaris was ook erg goed, en gisteren kreeg ze te horen dat ze bij allebei zou kunnen beginnen als ze dat wilde! Dus heeft ze nog een beetje onderhandeld, waarbij er nog wat meer geld is bijgekomen ook, dus helemaal goed! Alleen zitten we nu nog met de vakanties voor de komende maanden... men is daar dus best lastig mee hier, aangezien je bij sommige bedrijven dus echt niet hoeft aan te komen om vakantie te vragen in je proeftijd, en al sowieso nie tmeer dan je hebt opgebouwd... en aangezien we aardig wat vakanties hebben staan (dadelijk lang weekend de bergen in, dan 10 dagen Fiji, lang weekend naar NSW voor de walvissen-cruise, en dan rond de kerst nog 2 weken naar Tasmanie) is dat dus een factor die hen kan doen besluiten om je de baan niet te gunnen. Dus ja, wat te doen... nou, bij de 1e moest ze het vandaag laten weten, de ander kon wat langer wachten. Ze heeft besloten om te beginnen bij dat interieur architecten bureautje, dus aangegeven van de vakantie en die dachten al dat het wellicht lastig zou zijn, maar zouden ze nog laten weten. Dat gaat op zijn Ozzies, dus uiteraard hoorde ze niets aan het einde van de dag. Dus maar aan zichzelf gedacht, en die andere aangegeven dat ze het ook doet, mits de vakantie wordt goedgekeurd... nou, dat liep via een uitzendbureau dat dicht was, dus die konden niet overleggen met dat bedrijf... dus zoals het er nu voor staat heeft ze dat baantje bij dat advertising bureau, maar moet de vakantie nog ovelregd worden met dat uitzendbureau en advertising bureau, en van dat andere bedrijf moet ze het nog horen... Hhhhmmm.... nou, lekker lastig allemaal, en dat is toch wel balen hier in OZ. Echt veel zekerheid in werk heb je niet. Nu heeft Jacq gelukkig maar een week opzegtermijn (ja ja, hier in OZ heb je een wettelijke opzegtermijn van een week, maar als je langer dan 2 jaar werkt wordt dat wel 2 weken!), en mag je baas je dus ook gewoon ontslaan met een week opzegtermijn. Zeker sinds de nieuwe arbeidswetten zijn aangenomen is het voor de werknemers er niet prettiger op geworden. Zo mogen werkgevers in een bedrijf met minder dan 100 werknemers hun werknemers zonder geldige reden ontslaan! Dan mag het geen reden zijn vanwege geslacht, discriminatie, of iets dergelijks, maar als zij iemand vinden die beter is dan jij, sta je gewoon op straat met een paar weken oprot-premie (maximum is 4 weken geloof ik als je ergens een aantal jaar werkt). Dus ja, het nieuws staat vol met zaken over mensen die zijn ontslagen op ongegronde redenen. De allerlaatste is een vrouw van 31 die is ontslagen, omdat zij een nieuw contract niet wilde tekenen. Het bedrijf had een nieuwe regel ingesteld, waarin medewerkers een boete zouden krijgen van $200 als ze zich minder dan 12 uur voordat hun dienst zou beginnen ziek meldden! Dus als ze zich 13 uur voor begin van de dienst ziek meldden: no worries, als ze zich 10 uur voor begin van de dienst ziek meldden: $200 boete. Tsja, erg apart... die vrouw heeft dat dus niet getekend, en is daarom ontslagen, en zij gaat nu een rechtszaak aanspannen. En zo zijn er wel meer. O ja, een andere leuke was wel de chauffeurs van een bedrijf die de volgende keus kregen: of ontslag, of een nieuw contract met 45% minder salaris tekenen! Nou goed, grappig is wel dat het vertrouwen in de Howard regering in de afgelopen half jaar sinds die wet is aangenomen is gedaald van zo’n 60% naar 45%, en sinds deze week zelfs de 2e partij is geworden achter de socialisten! En die zeggen weer het te zullen omdraaien, dus ja, het leeft hier flink zeg maar.

Nou ja, laten we maar gewoon hopen dat Jacq ergens aan de slag kan bij een van die 2, en dan zien we wel weer verder. Wel een leuke cliffhanger trouwens.... jullie horen het uiteindelijke resultaat in de volgende update, haha!! Met hopelijk wat fotootjes van de Hunter Valley er weer bij. Tot dan!

Groetjes
Jackie en Robin

12th July 2006

En, en, en...........?
En, en, en...........? Jacq, weet je al of je (bij 1 vd 2) mag beginnen? Spannend!! Maar klinkt erg leuk, beide in de creatieve sfeer! groetjes lies
16th July 2006

kopbal??
VOlgens mij stond je gewoon te slapen op de middenstip en schoten ze de bal tegen je hoofd en aangezien de bal rond is en je hoofd ook is het theoretisch mogelijk dat de bal elke kan op stuiterd en dat blijkt weer it het feit dat de bal het doel ingestuiterd is. Maar toch complimenten want geluk dwing je tenslote af Blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla groetjes Johan C.

Tot: 0.169s; Tpl: 0.013s; cc: 16; qc: 86; dbt: 0.1144s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb