Camper inleveren en nog 2 dagen Sydney

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
August 3rd 2008
Published: August 9th 2008

G'day mates!

Het heeft even geduurd, maar bij deze het laatste afrondende verhaaltje over onze reis door Australie.

Vrijdag 1 augustus was een zwarte dag, het was namelijk de dag dat we ons zo geliefde campertje weer moesten inleveren. En voordat je je camper kunt inleveren moet je 'm eerst helemaal ontdoen van alles wat niet al in de camper zat toen je 'm kreeg. Dus al je persoonlijke spullen eruit en aangezien die allemaal los door de camper zwierven moesten we die weer allemaal netjes in de koffers zien te stoppen.

Het reizen met "Britzie" was ons totaal niet tegengevallen en het viel dan ook niet mee om na drie weken kamperen ons mobiele huisje weer in te leveren. Aan alles komt alleen toch een einde en dus ook aan ons kampeeravontuur. We hebben trouwens in totaal bijna 3000 kilometer gereden! Nadat we de camper hadden ingeleverd zijn we vanuit Cairns naar Sydney gevlogen. In Sydney werden we weer opgewacht door onze gastfamilie. Het was inmiddels al vrij laat dus veel hebben deze dag verder niet meegemaakt.

Op zaterdag zijn we 's ochtends door Elaine afgezet op het treinstation, we gingen nog een keer op weg naar Sydney. Sylvia had in de Lonely Planet gelezen dat er op zaterdag markt is in Paddington, een wat rijkere wijk in Sydney. Het was heerlijk weer vandaag en we hebben met veel plezier in Paddington rondgeslenterd over Oxford Street en de markt die daar tegenaan lag. We zijn zelfs allebei geslaagd in een schoenenwinkel! Sylvia heeft een paar gouden glitterpumps op de kop getikt en ik een paar gave (cowboy-achtige) laarsjes.

's Avonds stond er een afscheidsbarbeque op het programma bij Simon en Elaine thuis. Ze hadden allemaal vrienden uitgenodigd waarvan we een groot deel al kenden omdat we die op de verjaardag hadden gezien van Paul. Het thema van de barbie was "Australie" dus iedereen liep met cowboyhoeden, nationale rugbyshirts en vlaggetjes. Het was een hele gezellige avond, we hebben weer lekker gesocialized en ook nog eens heerlijk gegeten!

De volgende dag, zondag 3 augustus, was de laatste dag van onze reis. We hebben 's ochtends getracht al onze spullen in de koffers te proppen (we hadden uiteindelijk toch een extra tas nodig) en om een uur of twee 's middags zijn we door Simon en Elaine afgezet op het vliegveld van Sydney. Ruim 27 uur later, na twee redelijk goede vluchten met aardig wat turbulentie maar lekker veel films en zowaar een paar uur slaap konden we weer knuffelen met onze katjes. Die hadden we toch wel gemist tijdens onze reis...

Bedankt allemaal voor het lezen van ons blog en het volgen van onze reis. Bedankt ook voor alle leuke berichtjes, die hebben we met veel plezier gelezen!

Mark en Sylvia

Nationale sport nummer 1?Nationale sport nummer 1?
Nationale sport nummer 1?

Rugby was bij Simon en Elaine in elk geval elke avond op tv

Tot: 0.127s; Tpl: 0.018s; cc: 11; qc: 58; dbt: 0.0839s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.2mb