Featherdale Wildlife Park and fancy dress party

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
July 5th 2008
Published: July 6th 2008

Hier logeren we in SydneyHier logeren we in SydneyHier logeren we in Sydney

Dit is het huis van Simon en Elaine.
G'day mates!

Onze eerste nacht in Australie zit er op! We hebben heerlijk geslapen, zelfs met de jetlag (het is hier 8 uur later dan in Nederland). Simon en Elaine hebben speciaal voor ons een nieuw bed gekocht voor in de logeerkamer en ik denk dat we wel kunnen stellen dat het bed heerlijk slaapt.

We zijn de ochtend begonnen met twee heerlijke sneetjes geroosterd "fruit bread", een soort krentenbrood maar dan met meer soorten vruchtjes. Daarna zijn we met Elaine naar Featherdale Wildlife Park geweest. Featherdale is een dierentuin met voornamelijk australische dieren. Er lopen ontzettend veel dieren los rond en die laten zich makkelijk aaien. Overal in het park liepen wallabies (kleine kangoeroesoort), grotere kangoeroes, emoes en andere vogelsoorten. Verder waren er natuurlijk wombats, krokodillen, dingo's, reptielen en koala's, maar die liepen (gelukkig) niet vrij rond. Er was ook nog een tasmaanse duivel maar die was een beetje zielig, hij liep continu rondjes door zijn kooi en meestal is dat geen goed teken. We hebben koala's geaaid, dat kon toen ze werden gevoerd. Het zijn niet de meest levendige beesten, ze hangen continu te slapen tussen de takken, maar het was wel erg gaaf om ze een keer in het echt te zien.

Thuis bij Simon en Elaine hebben we maar even een uurtje geslapen. We hadden blijkbaar toch een beetje last van de jetlag.

's Avonds zijn we met Simon en Elaine meegegaan naar een verjaardagsfeest van een van hun vrienden, Paul. Paul werd 50 en gaf een "fancy dress party", dus we moesten ons verkleden! Gelukkig waren we voorbereid en hadden we twee zorro-outfits meegenomen naar Australie. Elaine ging gekleed als Mia Wallace (uit Pulp Fiction) en Simon was Shrek! Het was een hartstikke leuk feest, erg gezellig en heel leuk om in een keer zoveel australische mensen te ontmoeten. Iedereen was hartelijk en we hebben met veel mensen staan praten. Paul en zijn vrouw en kinderen wonen in een geweldig huis met waanzinnig veel kamers en een schitterende tuin met zelf gegraven zwembad. Er was voldoende bier, wijn en andere drankjes en ook voor eten was gezorgd: Paul is voor een deel indiaas, dus er stond een enorme pan heerlijke curry op het vuur.

Al met al een zeer geslaagde eerste dag in Australie!

Ciao,

Mark en Sylvia

Slapende koalaSlapende koala
Slapende koala

Niet zo moeilijk te vinden, ze slapen namelijk bijna altijd.
Paul & familyPaul & family
Paul & family

Paul is een groot van van Startrek, en zijn familie moet daar ook aan geloven

6th July 2008

Imponerend zwaard zeg! ;-)
Hee Tall Travellers! Goed om te lezen dat de vlucht top was. En gelijk al foto's van de Australische fauna, toe maar. Maar wat gemeen om van die mooie, kogelvrije vogelkop te zeggen dat ie niet moeders mooiste is! Hij is toch nog altijd mooier dan een kalkoen? Ook cool dat jullie mr. Chakotay hebben ontmoet, of was het toch Tuvok? In elk geval: veel plezier verder daar!
6th July 2008

Koala
He mark en syl. Fijn dat jullie het zo leuk hebben nu al. Mark, onwijs sexy dat pakje, vooral dat snorretje....... Hier gaat ook alles goed. Veel regen heerlijk. Wij hebben hier ook wilde beesten rond lopen ons eigen Featherdale Wild Life Park ongeveer. 2 koala's die de hele dag op elkaar liggen te slapen en 1 wallabie die lekker rond banjerd en op je licht. Neej, alles gaat goed met de katjes. Shimi en Yiro liggen lekker bij elkaar te slapen en shus, zo als bekent, in je armen. Nou, ik hoop dat er snel weer een berichtje van jullie vanuit de andere kant van de wereld komt. Veel liefs, "JULLIE" broertje Erik
7th July 2008

Lieverds, Ziet er nu al geslaagd uit. Ben blij dat jullie het zo naar de zin hebben en dat jullie zo gastvrij zijn ontvangen. Mooie outfits allemaal en de beestjes zien er ook lief uit.. Spannend allemaal! Hier in Japan ook alled goed. Geweldig aardige familie van Hiro, alles behoorlijk emotioneel. Gister een warm up for 100 man gedaan en al 2 mooie concerten gegeven ( eerste concert een sponsor concert in een kleine gelegenheid met zo,n 80 man en het tweede concert was met een uitverkochte zaal van meer dan 1000 bezoekers). Vandaag vrij, morgen reisdag naar Nagoya voor masterclassen en een concert en dan naar Tokyo voor mijn laatste aandeel. Een gala concert dat ook uitverkocht is. Veel liefs jullie PA en geniet van jullie prachtige huwelijksreis.
7th July 2008

Hi mates
Hi Mark en Syl, Eerste bericht ziet er al fantastisch uit zeg, dat belooft veel voor de komende weken. Wat lief, die koalaatjes! Jullie plantjes zijn veilig en hebben hun eerste slokjes van hun tijdelijke baasje al gehad. Jullie hardhorende blonde buurvrouw (misschien wel bekend?) heeft me nog geholpen met sjouwen! Ik wens jullie héél veel plezier down under en verheug me al op de volgende berichten :-) kus, Eva

Tot: 0.057s; Tpl: 0.022s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.027s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb