Sydney!!!

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Bondi Beach
February 12th 2008
Published: February 12th 2008

Hej igen alle sammen 😊

Foerst og fremmest tusind tak for de dejlige kommentarer og beskeder!! Dem er vi MEGET glade for.. bliv endelig ved 😉

Den sidste dag i Melbourne var vi inde i byen og tog paa casino 😊 Kristina vandt hele 3 dollars!! Hvilket svarer til ca. 13 danske kroner - vi bliver her en maaned ekstra! 😉. Bagefter gik vi en lang tur inde i den botaniske have i Melbourne, som siges at vaere en af de smukkeste haver i hele verden.
Efter vores ophold i Melbourne tog vi ud til Catherine og Peters beach house i Anglesea, ca. 1,5 time derfra. Det foerste vi blev overraskede over var, at papegoejerne flyver vildt rundt udenfor som andre fugle. Vi fodrede flere fugle fra haanden! De tog os med paa en lang dagstur over til Twelve Apostles. Vi koerte langs the Great Ocean Road - en rigtig flot straekning med kaempe store boelger og skovklaedte bjerge!! Vi koerte gennem regnskoven og stoppede og gik rundt i den tropiske natur. Bagefter var der en lang straekning med massere af sving, saa Julie blev daarlig (det pylrehoved 😊) Vi kom til det smukkeste landskab - som taget ud af Mcleod's Daughters - med gaarde og faar og smaa soer.. Kristina havde meget svaert ved at forlade stedet og tog mindst 100 billeder 😊

Efter en lang tur kom vi til Twelve Apostles. Det var utroligt flot, og hele turen vaerd. Vi fik ogsaa smagt den beroemte Meat Pie og det var slet ikke saa galt! (Vi har senere ogsaa smagt kaenguru her i Sydney). Naeste dag i Anglesea tog vi ned til golfbanen, hvor det vrimlede med kaenguruer! Det var ret vildt - de sked over det hele, saa man skulle se sig for, hvor man gik.. og de virkede ikke bange for mennesker. Peter fortalte, at de sagtens kan faa en golfkugle i hovedet, uden at de reagerer.. hmm 😊

Mandag morgen ankom vi med bussen til Sydney og indlogerede paa YHA Sydney Central. Resten af dagen var vi nede paa Bondi Beach - saa laekkert! Boelgerne var ret ekstreme, men vi var alligevel ret modige, og badede lidt i vandkanten 😉 Der var en masse surfere! Efter 5 timer paa stranden tog vi hjem, og Kristina var blevet helt skoldet - oev! Hvilket medfoerte, at Kristina dagen efter, selvom der var hoej sol, maatte gaa med langaermet troeje ;(!

Dagen efter, tirsdag, gik vi ned og fik set Darling Harbour. Det foerste vi saa var den store Sydney Harbour Bridge, som vi senere fik gaeet hen over! Udsigten var saa flot ned over Operahuset. Foerst gik vi hen til en park lige ved siden af, og lagde os og solede i det skoenne solskinsvejr. Der var desvaerre en masse fugle, som ikke rigtigt ville lade os vaere alene med maden. Af en eller anden grund er Julie forfulgt af fugle her i Australien - meget maerkeligt 😊 Efter at have spist vores dejlige vandmelon, gik vi ned til operahuset og rundt omkring det. Det var helt uvirkeligt at se det saa taet paa. Der er ingen tvivl om, at det er en dansker, der har lavet operahuet. Det er SAA flot i forhold til resten af bygningerne i byen 😊 Efter at have gaaet lidt rundt ved Circular Quay gik vi rundt i det rigtig hyggelige kvarter The Rocks.

I aften rejser vi videre afsted til Byron Bay med bussen. Sydney har vaeret en stor oplevelse. Det er en utrolig smuk by, og havnen var helt fantastisk! I dag skal vi moedes med en af Kristinas venner Kasper, som bor her.

Vi haaber at hoere fra jer igen, og at I har det godt derhjemme!

Knus Julie og Kristina

13th February 2008

hej fra joachim
Hej ...vildt med kænguruerne og papegøjerne!! (ps...mine venner og jeg syntes det er rigtig fedt at holde fest inde på dit værelse Julie.... dit stereoanlæg er også rigtig godt!!! ) Hilsen Joachim
15th February 2008

Hey piger.. :)
Heej (: Hvor ser I fantastiske ud på de billeder.. Det ser i det hele taget virkelig dejligt ud - og godt, I holder bloggen lidt ved lige:) Jeg venter resten af familien hjem fra skiferie i morgen - det bliver sq rart at få dem hjem igen. Nyd det sålænge det varer - herhjemme har vi kooooldt vejr :) Knus og kram Sus
17th February 2008

kom lige hjem fra sk ferie
hej i to. holdkaeft hvor ser sydney flot ud. im amazed :) overvejer at male de der apostles. ses..om et stykke tid
19th February 2008

hej fra jacob
hej julle og kristine. Har hørt at I er nået til Surfers Paradise...Kommer der fotos´ af jer på vandet?? eller ??? Ses..Maroon 5 concert hong kong næste måned. Jacob
23rd February 2008

kære juli3e hvor oplever i dog meget. vi havde en dejlig tur til spanien.
24th February 2008

Hilsen:)
Haii smukke piger, hvor er det bare dejligt at se og høre fra jer - hvor ser det fedt ud i Australien!!! Jeg håber I har det fantastisk og nyder det hele:D Savner jer... Kys og tanker Issa:)

Tot: 0.082s; Tpl: 0.019s; cc: 13; qc: 48; dbt: 0.0481s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb