BYRON BAY & SURFER'S PARADISE!!!

Oceania » Australia » Queensland » Surfers Paradise
February 24th 2008
Published: February 24th 2008

Hej venner og familie!

Vores fantastiske tur i Australien fortsaetter og vi er nu blevet klogere paa baade godt og ondt 😊 Da vi forlod Sydney efter den sidste dag at have vaeret i Hyde Park og oppe i det store Centre Point Tower og se den smukke udsigt, tog videre med bussen til Port Macquarie, hvor vi naive danskere regnede med, at receptionerne har doegnaabent ligesom i Sydney. Det resulterede i, at vi vaade, iskolde, traette, sure og halvulykkelige vandrede alene rundt i Port Macquaries oede gader det meste af natten og aldrig fik plads paa et hostel. De eneste mennesker vi saa, var nogle gamle skumle eksistenser paa vej hjem fra byen. Det var den laengste nat i vores liv uden tvivl ( og ja 30 timer er da en del 😊) og vi endte med at sidde i busterminalen hele natten, imens to venlige taxachauffoerer loebende holdt oeje med os.

Port Macquarie var lidt et vendepunkt, for heldigvis blev alt sidenhen rigtig rigtig fedt igen!! - og vi har nu laert at booke hostels i forvejen 😉. Dagen efter tog vi videre til Byron Bay, hvor vi var paa et fedt hostel i tre naetter. Det foerste der slog os var manglen paa gulvplads i vores dorm. Ikke fordi vaerelserne ikke var store nok, men det floed med undertoej, diverse haarprodukter, makeup, glattejern og andre sjove sager, som tilhoerte de piger, vi delte vaerelse med. Det var lidt et chok for os, som kun har taget de mest noedvendige ting med os hjemmefra 😊 I Byron Bay brugte vi det meste af tiden paa at ligge paa stranden og spise en laekker vandmelon og feste om aftenen. Vi har moedt en masse nye mennesker - det er virkelig socialt at backpacke! Vi moedte nogle scenskere og to norske piger, som vi saa fulgtes med i nogle dage ogsaa i Surfer's paradise. Byen er ikke saa stor igen, men den er spaekket med smaa restaurenter og er bare virkelig hyggelig!

Turen gik derefter til Surfer's paradise, hvor vi endte med at vaere i en uge! Virkelig fed by!! De foerste tre naetter tilbragte vi paa et YHA hostel lidt uden for byen. Her moedte vi ogsaa en del nye mennesker fra bl.a. Argentina og USA og to flinke piger fra Canada. En af aftnerne stjal vi sammen med nogle andre et palmetrae og lavede baal paa stranden - sjovt 😊 Vi laa ogsaa paa stranden om dagen, men kunne ikke rigtigt faa os selv til at bade eftersom de norske piger dagen forinden havde fundet gobler paa stranden.

Vi syntes Surfer's Paradise var saa fedt, at vi besluttede os for at blive laengere i byen paa et andet hostel lidt taettere paa centrum, som vi havde faaet anbefalet af nogle tyskere vi moedte i Byron Bay: Surf n Sun. Det startede ret vildt med, at vi kom derned om eftermiddagen og allerede nogle timer efter naermest blev overfaldet af en meget overgearet og tydeligvis beruset guide/festarrangoer/medarbejder paa hostellet/ sindssygt kvindemenneske, som ville have os med paa club crawl rundt paa 4 diskoteker i byen. Vi turde ikke rigtig afslaa hendes tilbud, og det endte med at blive en rigtig sjov aften med pizza, bowling og frie drinks. Efter tre uger i Australien har vi fundet ud af, at 90 procent af alle backpackere er svenskere hmm.. hehe. Men vi moedte faktisk en del danskere den aften! Byen i Surfer's Paradise er utrolig hyggelig med en masse smaa cafeer, restaurenter og butikker, og vi tilbragte en dag derinde med de to norske piger og endte til Kristinas store glaede paa Starbucks (saa kunne jeg endelig faa min kaffe 😊 )Til julies skuffelse serverer de ikke Pina coladas paa Starbucks 😊.
Paa vores sidste dag i Surfer's brugte vi to timer sammen med den samme guide/festarrangoer/medarbejder paa hostellset/sindssyge kvindemenneske ( 😊 ) paa at booke en masse sjove ting, som vi skal lave paa resten af vores tur i Australien! Her er lige en lille forsmag paa, hvad der skal ske 😊 : Sejltur med overnatning i Whitsundays, rideture paa stranden, riverrafting, self-drive tur paa Fraser island og overlevelsestur i junglen - og andre sager 😊

Vi har det rigtig godt og nyder, at vejret er saa dejlig varmt! Tusind tusind tak for alle jeres beskeder og kommentarer! De varmer, og vi haaber at hoere fra jer igen snart!

Knus fra Julie og Kristina

24th February 2008

hey piger Surfer's paradise ser fed ud. Julie, er du vd at blive tykkere eler tyndere? Sjovt at i var pa starbucks men forlod i ikke cafe'en med en fornemmelse af at det var lidt opreklameret? :) Fedt at i moeder sa mange svenskere...de er jo dejlige. Hvilken Oel drikker i mest af der nede?- eller er det mest Pina Coladaer hehe na. savner jer en lille smule. -jens
24th February 2008

Hej storesøster
Hej Kristina og Julie, Jeg har det godt, har I også det? Det lyder i hvert fald sådan! Jeg har lige været på skiferie, og det var rigtig fedt! Kh Kasper
25th February 2008

hey jens
hey jens.. nej det er da paa ingen maade opreklameret :) Starbucks er dejligt! Hmm.. der er mange lokale oel.. men vi har mest drukket VB, victoria bitter, som isaer er fra staten Victoria, hvor melbourne ligger.. laekkert! Klem
25th February 2008

hey kaps
hej lillebror :) eller mor.. hmm hehe. Vi har det dejligt! haaber alt er vel.. kys
26th February 2008

Hej fra DK
Hej Julie Det lyder som om, det er en super fed tur. Gid det var mig, der var afsted. Mht. at du er ved at tage på, så må jeg se det, før jeg tror på det - "frøken nipsting" ;-) Pina Colada?? Jeg troede ikke, at frøkenen drak sprut. Men så må jeg jo foreslå dig Strawberry Daiquiri, når du bliver træt af Pina Colada. Starbucks - det er da klasse - det kan men ikke undvære, når man er ude og rejse. Så jeg tror vores næste projekt, når du komme hjem, er at lære dig og drikke kaffe... :-) Nu må du ha' en fortsat rigtig god tur og nyd det 100 %. Mange knus Bianca
27th February 2008

læks læks læks...
Hej Piger, Hvor ser det dog lækkert ud, har allermest lyst til at hoppe på den næste flyver ned til jer og tage del i løjerne - i slipper med skrækken :) er lige vendt hjem efter et par uger i sneen uden skader, men med en ordenligt forkølelse, så jeg bliver under dynen! Pas godt på hinanden!! Tusind kram Lulu
2nd March 2008

Hej. Hører at I er på wildboy-tur. - Jeg glæder mig til at se en masse fotos. ps..Det der fjernsyn var du da ikke specielt glad for vel ..Julie!
2nd March 2008

hey nu ma det snart vaere tid til en ny entry! knus

Tot: 0.081s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 56; dbt: 0.0495s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb