Australia - East Coast trip


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Byron Bay
March 11th 2014
Published: March 11th 2014
Edit Blog Post

Moj druhy australsky trip bol smerom zo Sydney po vychodnom pobrezi. Prva zastavka bola v Byron Bay. Krasne male mestecko mi v mnohom pripominalo nase "domace" dovolenkove mestecka v Chorvatsku. Velmi prijemna atmosfera, priatelski ludia a strasne vela mladych ludi, najma surferov. Po ubytovani sa v hosteli viedli moje prve kroky samozrejme na plaz. Ako inak 😊 Cestou som presla toto male mestecko a trosku sa zorientovala kde co najdem. Asi po 10 minutach chodze som dorazila na miestnu plaz a okamzite sa zamilovala. Nadherna, obrovska a cista plaz s drobulinkym pieskom, no prosto raj. Z pravej strany sa na kopci tycil majak, ktory tomuto miestu dava jeho jedinecnu tvar. Tam som sa musela vydat. A kedze som tu mala stravit len dva dni, vybrala som sa k majaku hned prvy den mojho prichodu.

Prechadzka to bola pekna, nieco okolo hodiny mi trvalo sa k majaku dostat. Samozrejme som cestou urobila asi milion fotiek, lebo vyhladu z vysky na plaz a more sa ja nikdy neviem nabazit. Sem pridavam len niekolko, ono je to v konecnom dosledku potom dost nuda ked clovek pozera len fotky, lebo vsade je vlastne to iste - piesok a more 😊 Clovek si vzdy vdaka fotkam chce uchovat ten uzasny pocit ked sa na ten prenadherny vyhlad pozera, ale to sa neda. Pocit vzdy zostane len v nas. Takze vas nechcem nudit, ale predsa budete vidiet co som videla aj ja. Samotny majak je tiez velmi pekny, mozete ho fotit zo vsetkych stran a uhlov, vzdy vyzera inak. Naokolo su same skalnate utesy o ktore sa rozbijaju morske vlny, nieco uzasne. Mozete tam len tak stat alebo sediet donekonecna a stale vas to bude bavit. Mna teda urcite. Cize som si vsetky tieto utesy naokolo presla a bola uplne unesena. Krasne.

Druhy den som sa rozhodla ze idem len tak lenosit na plaz. Slnko hrialo poriadne, tym, ze je to severejsie od Sydney, a teda blizsie k rovniku, tu bolo naozaj horuco a slnko este ovela ostrejsie. Napriek tomu, ze som sa natierala 50tkou kremom tak som sa spalila. Nic hrozne nastastie, ale citila som to. More bolo uzasne teple a na tejto plazi neboli az take velke vlny, takze sa dalo aj kupat. Po oddychu a opaleni sa som bola zvedava kam az tato obrovska plaz vedie, a tak som sa vydala to zistit. Na druhej strane od tejto komercnej plaze bol uplny opak. Takmer zivej duse, len sem tam surfer a sem tam dvaja - traja ludia na kazdych 500 metrov. Obrovska obrovska plaz a piesok kam az oko dovidi. Isla som skoro 2 hodiny a dosla tak mozno do tretiny toho celeho. Nieco neskutocne. Cestou som objavila aj jednu zatoku s priezracnou vodou kde taktiez nikoho nebolo. Tak som si tam sadla na breh a vychutnavala atmosferu. Aj som premyslala a bolo mi zvlastne ze tam neboli ziadni nudisti. Predsa len, opustene miesto, pokojna voda, idealne na opalovanie sa "na Adama". No a este som to ani nedomyslela, z nicoho nic sa pri mne objavil uplne nahy ujo a strasne sa chcel so mnou rozpravat. Podotykam, ze ja som bola oblecena. Akoze bol mily a slusny, ale iste pochopite ako som sa citila a ze mi to nebolo prijemne sa s nim rozpravat. Tak som sa slusne dvihla a pokracovala v prechadzke po plazi. Potom som sa isla este osviezit do mora a lahnut si, skratka nasat tuto uzasnu atmosferu na co najdlhsi cas. Nasledujuci den som sa totiz presuvala na dalsie miesto - Gold Coast, konkretne Surfers Paradise.

Gold Coast vyzera ako nejake americke mesto. Rovno pri plazi su totiz same mrakodrapy a hotely. Je to celkom pekne miesto, ale podla mojho nazoru, prilis komercne. O zabavu a nocny zivot je tu postarane, ale mne osobne chybala atmosfera z Byron Bay. Ked som vsak presla cez to najvacsie komercne centrum na opacnu stranu, to bol uplne iny svet. Okolo rieky len domy, na druhej strane ludia grilovali alebo sedeli na trave a spievali, uplny klud a pohoda. Vsetko domaci, ktori si uzivali pocasie a pohodu. Toto sa mi na Gold Coast pacilo asi najviac. Bolo velmi prijemne tam len tak sediet a pozorovat tychto ludi, pozerat na tie krasne domy, pred kazdym bola zaparkovana lod, taka normalka 😊 Pre nich urcite. Pre mna to bolo ako sen. Na Gold Coast som stravila taktiez dva dni a potom presun do Brisbane.

Tu som bola, bohuzial, len jednu noc. Dorazila som sem niekedy doobeda a dalsi den rano o 7 som odlietala. Takze toto mesto som si az tak velmi neuzila, ale na druhej strane, stacilo. Brisbane je pekne, ciste a priatelske mesto, velmi podobne Melbourne. Hlavne atrakcie su taktiez okolo rieky. Okrem krasneho parku a vyhliadkoveho ruskeho kola je tu vystavana mestska plaz a bazen, kam moze ktokolvek zadarmo prist si len tak lahnut na piesok alebo sa okupat alebo len proste relaxovat. Viac som, zial, v tomto meste nestihla vidiet a zazit, ale aspon to, co som stihla, som zdokumentovala na fotkach. Z Brisbane som odlietala na posledne miesto svojho tripu - Cairns.

To najlpsie nakoniec. Cairns ako take je taktiez len male mesto s cca 100 tisic obyvatelmi a samo o sebe nie je az tak zaujimave. Vsetko zaujimave je okolo 😊 Teda hlavne Great Barrier Reef (Velky barierovy utes), ale aj Daintree National Park - najstarsi dazdovy prales na svete, Port Dougles a mnoho ineho. Great Barrier Reef - najviac atrakcii je zameranych prave na toto miesto. Mozete sa ist snorchlovat, potapat, skocit padakom nad nim, preletiet sa helikopterou a vsetko mozne dalsie. Ja som bola v Cairns na tri a pol dna. Prvy som doletela, cize na nejake atrakcie uz moc cas nebol. Takze ako vzdy som tento cas vyuzila na spoznanie mesta. Dalsi den som sa isla potapat prave na Velky barierovy utes. Najvacsi zazitok aky som tu v AU zazila. Cesta tam vsak bola tiez zazitkom, aj ked nie az tak prijemnym. Plavili sme sa na stredne velkej lodi cez priserne vlny, kedy nas hadzalo ako vrecia zemiakov. Takmer vsetkym nam bolo zle, kazdy sa modlil len aby sme uz dorazili. Dockali sme sa, ale kotvit na otvorenom mori tiez nie je bohvieco, lebo vlny su stale a ked vam je stale zle tak to hupanie vam k lepsiemu stavu neprida. Moje osobne skusenosti. Bolo mi priserne zle. Tabletku na morsku chorobu som si nedala, lebo som si myslela ze mi zle nebude, ved uz som bola na lodi viac krat a bolo to ok. Lenze nikdy to nebolo az taketo. Nastastie potom ked sme sa sli snorchlovat tak mi vo vode bolo trocha lepsie. Cize snorchlovanie bolo prve, taka ochutnavka pred potapanim sa. Pre mna osobne aj toto bolo prvy raz, takze uz toto bol zazitok. Kazdopadne to, co bolo potom, sa s tym neda porovnat. Podmorsky svet je nieco neskutocne a nadherne. Videla som Nema, obrovske korytnacky, hufy ryb, koraly a vela vela dalsieho. Jednoznacne ak budem mat prilezitost tak si taketo nieco este zopakujem.

Dalsi den som sla na vylet do Daintree National Park, ako som uz napisala, najstarsieho dazdoveho pralesa na svete. Predtym, kym nam dovolili do neho vstupit, museli sme prejst dymovou ocistou, co v podstate znamena, ze sme museli chodit okolo dymiaceho dreva. Sprievodcu nam tu robil aborigenec, potomok povodnych obyvatelov Australie. Obcas nam hovoril veci aj v tomto jazyku a potom prekladal do anglictiny takze to bolo velmi zaujimave. Potom sme dostali ranajky, kolace, maslo, med a caj, vsetko z domacich surovin. Odtialto sme sa presunuli na druhe miesto v tomto pralese a isli sme sa plavit po rieke. Toto bol tiez zazitok, videli sme krokodily vo volnej prirode, prsalo nam asi 4x za tu plavbu, potom same komare, no skratka, dazdovy prales ako sa patri. Ale stalo to za to. Odtialto sme sa presuvali na jednu taku uplne malicku farmicku, kde sme dostali najroznejsie druhy ovocia na ochutnavku a mohli sme si aj kupit co nam chutilo. Pre mna osobne bolo najexotickejsie ovocie rambutan, ktore som predtym nikdy nevidela ani o no nepocula. Chlpata cervena gula vyzera skor ako zviera nez ovocie. Ale chutilo neskutocne. Tohto som si kupila cely balik a potom ho sama zjedla 😊 Ostatne vsak chutilo tiez vynikajuco, totolne neporovnatelne s tym, co som doposial jedla. Z tejto farmy sme uz potom zastavili len na par vyhliadkach a potom uz sli rovno naspat do Cairns.

Posledny den som sa odlietala naspat do Sydney, cize na dalsie vylety uz nebol cas. Ale to, co som zazila, stalo jednoznacne za to.

Nakoniec by som mozno dodala par slov o miestach/hosteloch, v ktorych som byvala. Ako asi viete, na tento trip som sla sama, avsak zorganizovat som si ho nechala cez agenturu Peterpans, ktora organizuje vylety a dovolenky najma pre mladych ludi. Vsetky ubytovania teda boli v hosteloch, v izbach od 4 do 10 ludi. Z tych styroch som sa najskor tesila, ved cim menej tym lepsie. Akurat ze okrem mna tam boli traja chalani. Po skusenostiach z Hobartu, kedy sme nemohli spat, lebo jeden stale chrapal, som teda bola mierne sklamana v ocakavani najhorsieho. Stuple do usi som si vsak zadovazila uz prave v Hobarte 😊 Nakoniec chalani sice nechrapali, ale jeden z nich bol totalne neohladuplny, pretoze v noci stale zapinal svetlo. Takze som sa vzdy xkrat zobudila. Ale inak si stazovat nemozem, vsetci boli velmi zlati. Na Gold Coast v hosteli som zase mala iny zazitok. V izbe boli sice prevazne dievcata a bolo nas len 6, ale tam som sa zase jednu noc zobudila na to, ze sa mi hybe postel v pravidelnych intervaloch. Ja som spala hore. Ano, pravidelne intervaly znamenali, ze dvaja ludia opacneho pohlavia sa rozhodli zdielat jednu postel... A ano, myslite si spravne. V Brisbane som bola v izbe, ktora mala 10 ludi, zase prevazne sami chalani. Tuna to tiez bolo tazke, pretoze sa asi polovica ludi rozpravala dlho dlho do noci. Ono, to by az tak nevadilo, mohla som sa zapojit aj ja a trenovat anglictinu, problem bol vsak v tom, ze moj let bol skoro rano a teda som musela vstavat okolo pol 4. V konecnom dosledku som spala velmi kratko, ale nastastie som si pospala potom v lietadle do Cairns, takze to nakoniec nebolo az take zle. Posledny hostel, teda v Cairns bol uplne najlepsi. Krasny, cisty, velky, ludia najlepsi a najpriateskejsi. Tu som vela vela trenovala anglictinu lebo sme stale kecali ked sme tam boli a bolo to cele velmi fajn. Z tohto hostelu nemam negativnu alebo vtipnu skusenost, spalo sa mi tam ako v bavlnke.

Ako teda mozete vidiet, stretla som na tychto cestach strasne vela mladych ludi, najviac ich bolo z Anglicka a Skotska, potom to boli Americania, Nemci, Svedi, Fini, jeden chalan z Kanady a sem tam sa aj Australcan vyskytol. Ziaden Cechoslovak ani nikto zo strednej Europy. Aj toto bola zaujimava skusenost. Pre kazdeho jedneho z nich som bola prva osoba zo Slovenska, aku kedy stretol 😊

Zazitkov teda milion a verim, ze budu pribudat dalsie. Moja dalsia destinacia, kam odlietam tuto nedelu je Bali. Teste sa nove fotky a nove zaujimavosti 😊


Additional photos below
Photos: 76, Displayed: 29


Advertisement



Tot: 0.069s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0422s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb