Modsætningernes dag

North America » United States
July 5th 2010
Published: July 6th 2010

Vi startede fra Yosemite kl. 10.00. Et meget frodigt landskab. Kæmpe store træer og anden beplantning langs floder. Dejlig grønt. Samtidig er det meget kuperet. På et tidspunkt kørte vi i 9945 fods højde. Det er over 3 km. Der var sne på toppen (husk det med sneen til senere i min beretning). Utrolig smukt - men ikke nogen motorvej.
Sikkert over bjergpasset og med snuden mod Nevada kørte vi gennem en dal så stor og bred at der flere steder var 50-60 meter mellem de 2 kørebaner. Der var naturligvis 2 spor i hver retning - stort skal det være. I dag opdagede Mads og Ida at selv osterejerne er større i USA. ALT ER BARE STØRRE.

Midt på eftermiddagen nåede vi til den sidste by inden Death Valley. Det var temmelig vigtigt at få alt det benzin på bæstet, som kunne presse i tanken. Samt masser af vand i bilen til os. Pludselig måtte beboerne fra Grejsdalen se ordet DAL i et helt andet perspektiv. Med ét er vi slet ikke i tvivl om hvor frodig, hyggelig og dejlig vores egen dal er. Vi har nemlig oplevet DØDENS DAL!!! Vi kørte forbi henvisninger til "Ligkisten", "Begravelsen", "Helvedes Port" o.l. På et tidspunkt gennem det mest golde, øde og alt for varme landskab, måtte vi bide i det sure æble og slukke for vores aircondition. Det råder man simpelthen folk til at gøre undervejs for at den ikke skal brænde sammen. For s.... det blev varmt i bilen, MEN DET VAR IKKE NOGET I FORHOLD TIL da vi lige steg ud for at tage et par billeder. Kl. 18.00 var der 42 grader i skyggen. Jeg glæder mig bare ligeså stille over at vi ikke kørte igennem midt på dagen.

Ude af dalen endnu et besøg på en tankstation og pludselig dukker der ud af ingenting en by frem. Ikke bare en by, men en by badet i neon. Ingen tvivl om at vi nærmer os Las Vegas. I skrivende stund er vi ikke nået helt dertil endnu. Vi måtte stoppe for natten i Pahrump, som ingen nogensinde har hørt om før. En by af neon - intet mindre. Det blev til 11 timer kørsel i dag. Alt for meget efter min mening. Til gengæld glæder jeg mig til vi når Grand Canyon om et par dage.

Lige nu hører jeg i min øresnegl at vores aircondition muligvis er stået af. Det er dæleme ikke rart, når man skal overnatte som nabo til Death Valley - jeg siger jer her er varmt.

6th July 2010

Vi konstaterede også at alt i USA var større end hos os. Jeg håber jeres aircondition virker igen. Er der mange myg hos jer? Vi blev bidt godt og grundigt i Lalandia, men her på vores altan er der dejligt og myg-frit. Hvordan går det med Idas shoppegen, er det blevet tilfredsstillet? Knus MOR
7th July 2010

hej
Hej i varmen, hilsen fra Mikkel og Simon, Mikkel savner Ida. Haaber i overlever death valley, der er nogle der render igennem dalen. saa kommer mutter pas paa!!!!! Hej med jer. Det er spændende at læse om jeres tur. I får mange gode oplevelser kan vi forstå. Alt står vel til med jeres hus. Bedstefar har klippet graes og planterne baade ude og inde er i live. Ha'fortsat en god tur i varmen. Vi er blevet lovet 32 grader i weekenden. Kærlig hilsen, Bedstemor

Tot: 0.148s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 57; dbt: 0.0529s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb