Drive in natur?


Advertisement
Published: July 5th 2010
Edit Blog Post

I dag skulle vi så op og se Yosemity, jeg stod lidt tideligere op og løb mig en tur inden det blev for varmt. Jeg tog ned af en af sidevejene som ikke var skiltet med "dead end" typisk for amerikanerne hilste samtlige forbipassenrende på mig, så jeg er faktisk lidt i tvivl om jeg var mest øm i benene eller i armen af at hilse da jeg kom hjem. Det var faktisk slående at der var bygget så mange nye hus med både dobbelt og dobelt dobelt garager, gad nok og vide hvad hulen laver de herude, det kan vel ikke være sommerhuse det hele.
Vi kom af sted og enterede i parken, den er faktik vældig stor, vi fik i løbet af dagen kørt over 100 miles. Det viste sig hurtigt at parken er bygget op omkring det amerikanske ideal som foreskriver at man skal kunne køre til alt!
Først var vi oppe at se på Sequoieaer som også er en del af Yosemity, i USA er der to typer kæmpe træer Redwood som vi allerede havde set oppe i Cresent City og så Sequoia. Sequiaerne bliver ikke helt så høje som Redwoods men til gengæld lidt tykkere, det er lidt som med mænd og kvinder, mænd gror i højden.....
Derefter kørte vi om for at se på klipperne og vandfaldene, ne lille tur på 40 miles hver vej, men hvad gør man ikke for at falde ind i mængden. Det var i hvertfald imponerende med de høje klipper og vandfald.
Aftenen tilbragte vi med at stege vores indkøbte t-bones og snakke med naboerne, amerikanerne er meget snaksalige så vi fik en snak med flere af vores naboer.
I morgen begynder vi at trække over imod Arizona, vi har fået råd fra Mary og Wayne til hvordan det skal skæres, der er omkring 1300 km derover, næsten som en tur fra Danmark til Frankrig, men vi vil dele den i to, det kan være at vi mødernogle af vores naboer som også har planlagt at trække samme vej i morgen.


Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement



5th July 2010

Kø'ma'
I får da set på nogen træer. Jeg synes dagens billede er det af den bøf dér, og jeg bemærker at kokken, i stedet for salat, har valgt at få plads til lidt MERE KØD! Jeg ville ønske i kunne have én af dem med hjem.

Tot: 0.213s; Tpl: 0.02s; cc: 7; qc: 57; dbt: 0.0831s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb