Fremme i Flagstaff

North America » United States » Arizona » Flagstaff
July 6th 2010
Published: July 8th 2010

Ja historien med AC'en var rigtig nok - næsten. Her til morgen fik jeg snakket med dem vi havde lejet bilen af og fandt ud af at det var så simpelt som en sikring der var gået, det var jeg egentlig selv lidt klar over at det kunne være det, men vidste ikke hvor den hulens kontakt sad. Det viste sig at vi ironisk nok havde sovet på den, det var et panel som var monteret på sengen.
Men vi kørte øst på gennem Las Vegas, over Hoover Dam og Videre til Flagstaff. Vi havde lavet en aftale med Chuck og Valetta, Chuck er Mary's storebror som bor i Flagstaff, som vi nåede ned til ved firetiden.
Chuck har altid gang i et eller andet og jeg vil tro han er lokal mester i legetøj, som omfatter bl.a. 2 heste 3 quads, et hav af forskellige skydevåben, et 22 ton moterhome og en masse andre gode sager, dog har han lige solgt sin helikopter - og vi troede vores motorhome var stor, hans er rigtig stor!!
Vi nåde lige ind af døren og straks mente Chuck at vi skulle ud at køre quads, det var en stor og støvet oplevelse, ikke mindst ungerne synes det her var godt, for de fik lov til selv at køre. I skovene omkring Flagstaff er jordbunden mest aske fra et vulkanudbrud mange år tilbage. Så det var et super underlag at køre på, dog er der så tørt at man er nød til at skære sig igennem støvet.
Om aftenen lavede de hjemmelavet spareribs - mums, der er et eller andet vi Danskere kan lære.
De har tilbudt at vi kan låne deres bil op til Grand Canyon og så lave en tur rundt på den måde. Så vi har besluttet at i morgen holder vi fridag og prøver noget af Chuck's legetøj og så kører til Grand Canyon i overmorgen og fortsætter vores færd på fredag op gennem Utah til Yellowstone.

Tot: 0.059s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0273s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb