New York til Staunton

Published: July 6th 2009

Guri planleggerGuri planleggerGuri planlegger

Ocean city
Et følelsesladd gjensyn fant sted utenfor whitehouse hotel i Bowery st, New York 27. juni 2009. Guri ankom det store eplet en dag i forveien og ventet i spenning på Lars som kom fra faglig påfyll fra NAPC i Cincinnati. Vi ble begge ganske raskt enige om at dette er en innholdsrik by. Hovedattraksjonen dagen etter ble som seg hør og bør for biologer: American Museum of Natural History. Fire etasjer, og vi brukte nesten hele dagen på å gå raskt gjennom første etasje - Shevært! Utrolig mye pels, bein og stein.

30. juni dro vi ut til Newark flyplass for å skaffe oss hjul. Hjula var også shevære! En Ford Flex 2009. Vi begynte bare å le da vi så den. Men det skulle da bare mangle. Man trenger en diger vææn med en shevæær V6 under panseret for å klare seg på den amerikanske highwayen. Fra NY gikk turen til et lite feriested, Somers Point, og relativt lugubert motell. Vi fikk oss en skikkelig støkk da noen, midt på natten, vekket oss med et par kraftige røsk i døra. Guri snøvleskrek og Lars ble brått dratt ut av søvnen med hjertet i halsen og antagelig en trommehinne fattigere.
DolkhaleDolkhaleDolkhale

Assateague beach
Heldigvis var sikkerhetslenka solid.

Neste stopp ble Ocean City, Maryland hvor vi nesten sprengte en skog - takk til K-Mart (kun $6.50), måtte spise en bagel på deling til middag og fikk et par dusin myggstikk før vi tok til fornuft og deretter tok inn på et trivelig motell som var alt for dyrt. Neste dag var vi på Assateague Beach. Vi så en dolkhale!

I Hampton, Virginia besøkte vi et marint senter med bl. a. havskilpadder og hai. En fin dag.

Nå befinner vi oss i Staunton og i morgen skal vi utforske the Great Smoky Mountains 😱

StrandlivStrandliv
Strandliv

Assateague beach
VillponnierVillponnier
Villponnier

Assateague National Park
Guri har fått en ny vennGuri har fått en ny venn
Guri har fått en ny venn

Virginia marine centre and aquarium
Lars har sett lyset i enden av tunnelenLars har sett lyset i enden av tunnelen
Lars har sett lyset i enden av tunnelen

Virginia marine centre and aquarium
Guri søker jobbGuri søker jobb
Guri søker jobb

New York, Trump Tower.

9th July 2009

hvor er dere nå?
Har dere blitt oppslukt av smoky mountains? Her plasker det ned og det skal det gjøre lenge nå. Ellers alt vel, dyret har det også bra. Klem

Tot: 0.175s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 53; dbt: 0.0476s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb