The Great Smokey Mountains

Published: July 18th 2009

Fjell? Vi kjørte gjennom regnskoglignende landskap på jakt etter fjelltopper. Over neste kneik... der må det vel være mulig å se noen fjell!? Det tok litt tid før vi forsto at vi faktisk befant oss midt i fjellheimen. En skogdekket fjellheim (Lars: - med gode vekstvilkår med bidrag fra ordovicisk kalkstein). Første natt sov vi på en parkeringsplass like ved en trivelig sildrende fjellbekk med trekronene susende over oss og en anelse spenning i kroppen. Vi visste at det var bjørn like i nærheten. Natten forløp uten bjørnebesøk så morgenen etter snøret vi både sekk og sko og ruslet innover i den fantastisk frodige skogen. Vi hadde en sterk følelse av at noe fulgte med oss, men med unntak av et mylder av edderkopper og vevkjerringer i undervegetasjonen var det lite dyr å se. Bjørnen lot vente på seg. Vi dro videre inn i the Great Smokey til en liten og koselig campingplass. Campingplassene her virker gode og er relativt billige. Bilen er ikke ideell å sove i, men det fungerer greit for en kort tid.

Tot: 0.043s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0239s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1018.1kb