Mensen


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Virginia » Blacksburg
March 21st 2012
Published: March 21st 2012
Edit Blog Post

MensenMensenMensen

Mus en ik in TOTS
De groep uitwisselingsstudenten bestaat uit mensen van overal ter wereld. Het is vreemd om te zien dat de Aziatische en Indiase studenten toch vooral binnen hun eigen cultuur blijven, maar voor de rest hebben we een erg diverse groep. Samen uitgaan, eten, sporten, toeristje spelen, uiteindelijk breng ik het grootste deel van mijn tijd met de andere internationals door. We zijn allemaal dezelfde slag mensen, wat de omgang erg makkelijk maakt. Iedereen is hier om een leuke tijd te hebben, nieuwe mensen te ontmoeten en wat van het land te zien. En dat is precies waar we mee bezig zijn!

Mijn beste vrienden hier zijn een Italiaan, een Duitser, een Deen en een Algarijn, wat vooral te maken heeft met het feit dat we op dezelfde gang wonen. Samen eten of naar college lopen is een dagelijkse routine, maar op de feestjes en in de bars zijn we al snel een groep van een man of 30, soms zelfs 60. Fransen, Oostenrijkers, Italianen, Spanjaarden, Zwitsers, Brazilianen,

Natuurlijk kom ik ook veel in contact met Amerikanen, zoals klasgenoten en andere sporters. Ook zijn er een paar die liever met ons omgaan dan met andere Amerikanen, iets meer internationaal georiënteerd. Zij
MensenMensenMensen

Internationals ftw
zijn meestal de link tussen de uitwisselingsstudenten en de rest van de studenten. Altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten, zeker als locals zijn.

Sommige Amerikanen bevestigen toch wel de stereotypes. Tijdens de eerste bijeenkomst van mijn onderzoeksgroep vroeg er eentje hoe ver mijn land van Amsterdam ligt. Gelukkig mocht ik drie weken later een presentatie over Delft en Nederland geven, waarin ik hem duidelijk heb kunnen maken dat er praktisch niets dichter bij Nederland ligt dan de hoofdstad.

Qua overgewicht valt het reuze mee, de meeste studenten sporten genoeg om te compenseren voor het slechtere eten. Maar als iemand dik is, dan is hij/zij ook écht dik. En dat zijn vooral de ouderen. Meer dan de helft van de volwassenen die ik hier in Blacksburg tegenkom kampt met gewichtsproblemen.

Een hoop mensen zijn waarschijnlijk geïnteresseerd in de vrouwen hier. In tegenstelling tot Delft (m:v 1:5) is de geslachtsverhouding hier rond de 50:50. Wederom in tegenstelling tot Delft kun je je ogen uitkijken op de campus. Niet omdat de dames per se mooier zijn, ze zorgen gewoon beter voor zichzelf. Een paar bezoeken per week aan de sportschool voor een mooi figuur, wat make-up en wat aandacht
MensenMensenMensen

Daniel en ik in de skilift
voor hun haar, maakt al een groot verschil. Toch heb ik het gevoel dat ze allemaal onder de 21 zijn, want tijdens het uitgaan kom je ze nooit tegen.


Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement

MensenMensen
Mensen

Mike en Patrick na een modderig potje football
MensenMensen
Mensen

Internationals tijdens een huisfeestje
MensenMensen
Mensen

Idioten, zeker weten


Tot: 0.118s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.0594s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb