Aligatorer på swamptouren och nu Panama City Beach


Advertisement
Published: August 4th 2014
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Resan imorgon


Så är man nu i Panama City Beach och haft en kanondag på stranden i solen. Började med att jag blev väckt av att Paul, Lana och Darcy som hade varit och tagit ett morgondopp och ett par delfiner hade simmat fram till dom. Lagom exalterat folk. Och inte alls är jag avis.... 😉 Men köpte mig en snorkel och snorklade runt. Förutom en massa coola fiskar såg jag eremitkräftor, maneter och en stingrocka. Blev något förvånad då jag såg den sistnämnda. Såg först svansen och tänkte det va nån slags orm eller ål. Men såg sen en nergrävd stingrocka... en meter i diameter. Låg bara still på botten så spanade in den ett tag. Klappade den dock inte...

Men kom hit igårkväll rätt sent. Så blev bara en snabb middag och sen göra sig i ordning för utgång. For på ett ställe som hette Pineapple Willys som hade nå kanonband som spelade covers på gamla klassiska rocklåtar. Blev en rätt tidig kväll dock.

Rätt lång bilfärd igår. Fem timmar och hann vara i fyra delstater. Lousiana, Mississippi, Alabama och Florida. Blir i Florida nu en vecka. Åker imorgon till Orlando och är där två dagar. Verkar luta åt att vi far på Universal Studios nöjesfält... eller vad man ska kalla det. Har några Harry Potter-fans i gruppen så dom vill dit... oooch är nog gott som vilket. Tydligen har jag fått rollen att vara Voldemort.... Undrar varför... 😉

har varit på resande fot nu i tre veckor. Typ två veckor kvar. Börjar ta på lite... längsta tiden jag varit bortrest... meen fruktansvärt kul. Fått sett så mycket fränt, och mycket kvar att se. Ska bli fränt att åka ner till Key West och sen Miami. Ser framemot Washington och New York också. Ska dock inte sticka under stolen med att man saknar vänner och familj. Dom jag reser med är bra, men inte lika bra som ni där hemma! 😊

Advertisement



5th August 2014

Saknar...
Hej! Härligt med snorkling och att få se så mycket häftiga fiskar! Du har verkligen fått se mycket på kort tid och det tar lite tid att smälta allt! Ni har ett högt tempo och inte mycket vila där inte :) Saknar dig också och längtar till du kommer hem <3 Kram från mamman

Tot: 0.159s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 51; dbt: 0.0595s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb