New Orleans!!!!111


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Louisiana » New Orleans
August 2nd 2014
Published: August 2nd 2014
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0


Så är man i New Orleans. Kom hit igår, och stannar här till imorgon. Riktigt härlig stad. Hade jag fått valet om var jag skulle bo av dom städer jag helt klart välja San Diego, men en utekväll tar jag helst i New Orleans. Riktigt bra fart. Pubar och musik (ofta live) överallt. Riktigt trevligt folk och god mat.

Blev middag ute igår och sen utgång.

Idag har varit en lugn dag som mest gått åt till att vandra på gatorna. Tajmade dock in att komma hit samtidigt som det var en stor jazz-festival, så lyssnat på lite jazzmusik i världsklass. New Orleans är tydligen jazzens hemstad, så spelas jazz överallt.

Testat på två nya grejer i matväg idag. Beignet var det första. Nån slags fransk munk. Sen var jag tvungen att köpa en alligator-ölkorv-grej.... :P Så nu har man ätit alligator också.

Lät som att det blir utgång igen ikväll, så bär det sen av till Panama Beach imorgon. Hoppas på lite sol och bad!


Additional photos below
Photos: 15, Displayed: 15


Advertisement



Tot: 0.065s; Tpl: 0.02s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0327s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb